AnonymBruker Skrevet 3. november #21 Del Skrevet 3. november Mange foreldre som fremstår som fullstendige evneveike. Bryr seg null om barnas oppførsel blant folk, eller de synes kanskje det er greit å slippe barnas oppmerksom for en stund og derfor ignorer at de er til sjenanse for andre. Anonymkode: ffa13...8cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november #22 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): slafsing med mat og tyggegummi inni ørene på oss foran Hvordan slafser folk på seteraden bak deg i ørene dine….? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min forundring var stor da et av våre førskolebarn snudde seg til dem bak og spurte høflig om hun kunne legge ned stolen sin. Haha yeah right, 0/10, prøv igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #23 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg får være kjærringa mot strømmen jeg da og si at sånt regner jeg med på en barnefilm. De er små og greier ikke å hemme alle impulser. Anonymkode: 511df...d93 Enig Anonymkode: cbdf2...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #24 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir ikke frustrert på barn som glemmer seg og snakker høyere enn de burde. Jeg blir heller ikke irritert på barn som glemmer å sitte i ro med beina osv. Det jeg BLIR frustrert på, er foreldre som ikke bryr seg om noe som helst, og ikke irettesetter barna sine sånn at de på sikt lærer og gjør det de skal mer automatisk. Jeg jobber med barn og har nok en litt lavere terskel enn andre for å si fra til barn som ikke oppfører seg - selvfølgelig på en ok måte. Men når jeg sier fra til foreldrene er jeg ikke alltid like "grei", det skal sies.... Så får jeg heller være Karen, det lever jeg helt fint med. Tenker at jeg til syvende og sist gjør ungen en tjeneste dersom det fører til at foreldrene får litt mer fokus på oppdragelse. Anonymkode: b62dc...cd4 Hvordan vet du de ikke snakkes til? De kan feks hviske til barnet uten at du får det med deg Anonymkode: cbdf2...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #25 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 17.20): Barn er barn. De er under opplæring og man kan ikke forvente at de oppfører seg perfekt. Det er veldig merkelig å forvente at barn ikke skal kunne gå på kino før de oppfører seg som voksne. Det er helt greit å be noen roe eller dempe seg om det blir for mye, men velger man å gå på kino og se en film som har en aldersgrense tilpasset barn må man også tåle mer enn under en voksenfilm. Anonymkode: a3271...01d Ja, det er klart. Jeg forventer ikke at barn sitter stille som østers. -ts Anonymkode: c2918...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #26 Del Skrevet 5. november Ungene mine er såpass store nå at de stort sett ikke lager noe særlig lyd på kino, men fikk litt flashback fra tidligere år på lørdag (Den store kinodagen og full sal) da jeg opplevde hvor mye ut og inn og frem og tilbake det er mulig å gjøre under filmen. Jaja, sånn er det å være på barnefilm, tenkte jeg. Ja, det var forstyrrende, men ikke så mye å gjøre med der og da annet enn å bare akseptere at sånn blir det på denne forestillingen. Et av mine barn var veldig urolig som liten, så det kunne være utfordrende på aktiviteter som kino og lignende som krever at du sitter i ro og følger med. Samtidig så er dette situasjoner det må øves på, og balansen mellom hvordan man kan øve samtidig som det går minst mulig utover andre kan være hårfin. Jeg lærte ganske tidlig at det var lurt å dra på de forestillingene der det var lite folk, mulighet til å sitte langt unna andre (løste seg som regel veldig greit siden barnet absolutt ville sitte helt bakerst) og være innstilt på å forlate salen om det ble for ille. Og ikke minst velge filmer tilpasset alder og interesse, slik at det ikke skulle bli kjedelig. En film med 6-årsgrense betyr ikke at den er interessant for en fireåring selv om fireåringen kan se filmen med en voksen. Anonymkode: 30c5e...9b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #27 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et av mine barn var veldig urolig som liten, så det kunne være utfordrende på aktiviteter som kino og lignende som krever at du sitter i ro og følger med. Jeg har et barn med VELDIG mye energi til tider. Likevel klarte han å se Paw Patrol-filmen på kino i fjor som toåring, fordi han elsker det og det engasjerer ham. Vi hadde også vært utendørs og aktivisert ham i noen timer før filmen. Så barn kan ha mye energi OG holde fokus på en hel film, men det må være rett type film, og de må trenes som du sier. Anonymkode: a6024...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 6. november #28 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 11.42): Smått irriterende med barn som henger over seteryggen min og kommenterer alt som skjer og kommer til å skje underveis. De hadde sett filmen før. Jeg sa ingenting for kan hende er det jeg som er Karen som ikke lar barna utfolde seg, og jeg har høy terskel for å be foreldre snakke til barna sine. Jeg har lært min at det ikke er lov å snakke etter at filmen er begynt, og hun syntes også det var irriterende å høre løpende kommentar fra de bak, samt risting i seteryggen. Med tanke på neste gang vi går på kino, så lurte jeg på om dette er bare sånt man må finne seg i når man ser barne-/familiefilm, eller det innafor å be de dempe seg, på en høflig måte? Film med 6 års aldersgrense. Jeg vet ikke hvor gamle barna som satt bak oss er, men de hadde voksne med som lot de drive på. Hvis det hadde vært ledige seter, så kunne vi bare ha flyttet oss så klart. Anonymkode: c2918...a89 har hatt med min 4 åring to ganger. og det var kun på bukkene bruse filmen hun fikk hoppe og danse. MEN , det var til sammen 5 familier i salen, ingen satt i nærheten av hverandre og yngste barnet var en 3 mnd gammel baby for noen uker siden var vi på grusomme meg. litt mer folk, og hun måtte være rolig. jeg sa at hun kunne reise seg ( satt ingen bak oss) , om hun måtte røre på seg, men vi måtte være stille. det gikk veldig bra, hun sovnet siste halvtimen . du må si fra neste gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #29 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 14.31): Jeg får være kjærringa mot strømmen jeg da og si at sånt regner jeg med på en barnefilm. De er små og greier ikke å hemme alle impulser. Anonymkode: 511df...d93 De lærer i hvert fall ikke å hemme impulsene om de ikke selv vet at disse impulsene er ugreie i en kinosal. Barna MÅ få beskjed. Jeg forventer ikke at små barn skal oppføre seg i kinosalen. Jeg forventer at de voksne tar grep om barna ikke oppfører seg, og lærer dem hva som er greit og ikke. Det er ikke en automatisk viten. Evner ikke barnas voksne å ta grep, så gjør jeg det. Barn tåler å bli snakket til. Folk er så redde for å snakke til andre barn, iblant til og med sine egne. Det må vi slutte med. Barn tåler det, og trenger det. Anonymkode: 7c167...c4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #30 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 15.58): Jeg jobber med skolekino og vi har svært lite problemer med at elever fra 1.-7. trinn følger med på filmen uten å forstyrre andre med prat, bråk og uro. Ungdomstrinnet er mer krevende, men det handler om andre ting. Anonymkode: a1324...f0c Dette kan jo fint være barnehagebarn også. Anonymkode: 511df...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #31 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 16.10): Ja det må være lov å glemme seg. Jeg irriterer meg ikke over de som snakker nå og da. Dette var derimot nærmest gjennom hele filmen -ts Anonymkode: c2918...a89 Det er helt vanlig når du samler en stor gjeng med barn at noen i den salen ikke har impulskontroll til det. Anonymkode: 511df...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyngehest Skrevet 6. november #32 Del Skrevet 6. november Har du hørt 'it takes a village to raise a child'? Det er i sånne tilfeller landsbyen kommer inn i bildet! Barn trenger også å høre fra andre enn foreldrene at oppførselen deres er uakseptabel. Tilbakemeldingen må selfølgelig være tilpasset alder på barnet, men si i fra neste gang, TS. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #33 Del Skrevet 6. november Hadde heller sagt ifra til foreldrene enn å tatt det ut på barna. Stakkers barn som faktisk ikke vet at dette ikke er greit for så få kjeft av voksne. Det er foreldrene som skal ha kjeft for å ikke oppdra. Anonymkode: 807d7...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6. november #34 Del Skrevet 6. november Si fra til de ansatte. De kan sette opp plakater, og de kan legge det inn i reklamesnutten før filmen begynner. Der jeg vanligvis går på kino kommer det bilder og en stemme som sier noe a la: "For en hyggelig film-opplevelse skal mobiltelefoner slås av, og man skal ikke forstyrre andre på noen måter." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #35 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 18.54): Ja, normalt sett er barn under opplæring. Men hvis de plager halve salen uten at foreldrene reagerer, så er det jo ingen læring inne i bildet! Da er det bare "gjør hva dere vil uten å ta hensyn til andre". Anonymkode: 145fb...ee3 De plager jo ikke «halve salen,» halve salen sitter og smatter og roper med😂 Anonymkode: 511df...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #36 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): De lærer i hvert fall ikke å hemme impulsene om de ikke selv vet at disse impulsene er ugreie i en kinosal. Barna MÅ få beskjed. Jeg forventer ikke at små barn skal oppføre seg i kinosalen. Jeg forventer at de voksne tar grep om barna ikke oppfører seg, og lærer dem hva som er greit og ikke. Det er ikke en automatisk viten. Evner ikke barnas voksne å ta grep, så gjør jeg det. Barn tåler å bli snakket til. Folk er så redde for å snakke til andre barn, iblant til og med sine egne. Det må vi slutte med. Barn tåler det, og trenger det. Anonymkode: 7c167...c4a Ts aner ikke om de fikk beskjed, det er bare noe hun antar. Det han ha vært små stille beskjeder hvisket i øret, det vet hun ingenting om. Anonymkode: 511df...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #37 Del Skrevet 6. november Be foreldrene be de små kinoterroristene holde kjeft! Ingenting er så irriterende som snakking, slafsing og annet bråk på kino!! Anonymkode: a6389...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #38 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts aner ikke om de fikk beskjed, det er bare noe hun antar. Det han ha vært små stille beskjeder hvisket i øret, det vet hun ingenting om. Anonymkode: 511df...d93 Ja, det kan godt være. Det er vanskelig å si sikkert. -ts Anonymkode: c2918...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #39 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde heller sagt ifra til foreldrene enn å tatt det ut på barna. Stakkers barn som faktisk ikke vet at dette ikke er greit for så få kjeft av voksne. Det er foreldrene som skal ha kjeft for å ikke oppdra. Anonymkode: 807d7...819 Ingen har sagt noe om å kjefte. Kjefting trengs ytterst sjelden, kanskje aldri. Det finnes langt bedre måter å kommunisere på. Anonymkode: 7c167...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #40 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts aner ikke om de fikk beskjed, det er bare noe hun antar. Det han ha vært små stille beskjeder hvisket i øret, det vet hun ingenting om. Anonymkode: 511df...d93 Jeg antok at det ikke var tilfelle, og om det så var, ville det ikke skadet at TS også sa ifra. Barn har godt av å høre at også andre voksne kan gi dem beskjeder. Anonymkode: 7c167...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå