Gå til innhold

Mulig å være gravid med kondom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei vet ikke helt men kan godt være bare meg som overdriver men spør bare her  jeg 🤷‍♀️. Jeg har hatt mensen siden jeg var 9 og siden jeg var 17 så var det stabilt . For ca 3 uker siden hadde jeg og kjærsten for første gang   samleie med kondom ( ja jeg vet at man burte bruke andre prevensjons milder men driver å leser meg opp i dem ) .Men værtfall når vi skulle ha samleie så kondomen litt stor for han , og det føltes at den gle litt av men den var fortsatt på. (Kommenterte at den var for stor for han, men de sa han at den ikke var 🤷‍♀️) .  

Men værtfall jeg skulle få mensen for ca 2 ukersiden nå men fikk ikke noe men har noen mensen smerter i flere dager/i en 1 uke ca  nå uten at noe form av mensen 🤷‍♀️

Men han hadde problemer med å komme , men har lest at man kan bli gravid av det vannet før han kommer (?) , men kan hende bare jeg overdriver siden jeg skulle ha mensen på lenge nå. 

Anonymkode: 1ea10...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere brukte kondom og han ikke kom i tillegg, så er det vel særdeles liten sjanse for graviditet.

Men er du bekymret så kan du jo kjøpe en graviditetstest. De selger billige strimmeltester på Meny, eller du kan kjøpe en test på apoteket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 100 stykker som bruker kondom som prevensjon blir 15 gravide i løpet av et år. Kan hende du hadde forsinket eggløsning denne syklusen, men ta en test i tilfelle du skulle ha blitt gravid. 

Pearl-Index-plakat-Sex-og-samfunn-e14962

Anonymkode: 32e36...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet etter bruk av kondom handler nesten alltid om feil bruk, feil størrelse eller at det sprekker. Riktig brukt er kondom veldig sikkert.

Som hovedregel er det nødvendig at mannen får utløsning inni vagina for at kvinnen skal bli gravid. Men i enkelte tilfeller kan det komme noen få sædceller før utløsning som kan føre til graviditet. Men sjansen for dette er veldig liten. 

Det høres der for lite sannsynlig ut at du er gravid. Men er du bekymra, så bare ta en test. Er det 3 uker siden samleiet, vil testen 100 % sikkert gi riktig svar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du er veldig ung. Du kan gå på helsestasjon for ungdom i din kommune og få tatt graviditetstest der. Der kan du også få prevensjonsveiledning av helsesykepleier. Når det kommer til hormonprevensjon er det anbefalt i dag med p-stav (som settes i armen) eller hormonspiral, og helsesykepleier kan gi deg den informasjonen du trenger til å velge hva som er best for deg 😊

Anonymkode: 8ce2a...464

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...