AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Han et den mest negative personen jeg vet om, men han stiller opp for barnebarna. I går kom han på fotball-cup , barna blir glade for det. Men hele tiden klager han, musikken mellom jammen var for høy, noen med et lite barn satt foran han på tribunen og forstyrret. Folk brølte for mye. Men lyd tåler han, for på i helgene er han ofte på konsert. Jeg orker ikke være i samme rom som han egentlig. Nå har han invitert meg med på konsert om et par uker og jeg GRUER meg for alle slengbemerkninger han skal komme med. Ingenting er bra nok. Men det er ikke vits i å snakke med han, har prøvd før. Han har null selvinnsikt. Mann er 68 år og kommer aldri til å forandre seg. I tillegg ser han ut som en boks selv om han har råd til fine klær. Lukter røyk også. Skjemmes over han. Noen som kjenner seg igjen?? Føler meg så alene om dette, venner og familie har så "normale" fedre. Anonymkode: a5831...4e4 3 1
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han et den mest negative personen jeg vet om, men han stiller opp for barnebarna. I går kom han på fotball-cup , barna blir glade for det. Men hele tiden klager han, musikken mellom jammen var for høy, noen med et lite barn satt foran han på tribunen og forstyrret. Folk brølte for mye. Men lyd tåler han, for på i helgene er han ofte på konsert. Jeg orker ikke være i samme rom som han egentlig. Nå har han invitert meg med på konsert om et par uker og jeg GRUER meg for alle slengbemerkninger han skal komme med. Ingenting er bra nok. Men det er ikke vits i å snakke med han, har prøvd før. Han har null selvinnsikt. Mann er 68 år og kommer aldri til å forandre seg. I tillegg ser han ut som en boks selv om han har råd til fine klær. Lukter røyk også. Skjemmes over han. Noen som kjenner seg igjen?? Føler meg så alene om dette, venner og familie har så "normale" fedre. Anonymkode: a5831...4e4 Hadde satt noen klare grenser for han . Det handler ikke om hvordan du skal finne styrke til å holde ut. Det handler om å forsøke sette grenser for hva / hvem du vil ha rundt deg. Hadde svart : konsert neste helg vurderes hvis du klarer å være mer positiv . Jeg takler ikke fler negative kommentarer fra deg . Sånn 😀 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 Min far kler seg også som en boms. Har til og med kjøpt nye klær til han til jul og bursdag (som han sier han ønsker seg), men de ligger fortsatt ubrukt i skapet med lappen på. Gud forby at han skal kvitte seg med gamle, hullete klær, og i hvert fall ikke skinnbeltet som er teipet med gaffa og stiftet med stiftemaskin. I konfirmasjonen til barnebarnet kom han i det minste i klær uten hull, men han luktet motorolje og gammel svette. Håndsåpe er ikke-eksisterende i det huset, enda han ønsket seg både såpedispenser og håndklær. Det ble lagt i en skuff. Hendene ser ikke ut og det er masse skitt under neglene. I tillegg er han stort sett negativ til alt mulig. Men så er han min far og jeg er jo glad i han. Sender han alltid på badet når han kommer på besøk hos oss 😅 Anonymkode: 76f81...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Du må da bare svare han. «Jævlig til sutring da» helt til du får beskjemmet han til å skjerpe seg. Hvis du er forståelsesfull, så får han vann på mølla. Hvis du er avvisende og litt snarky så motsatt. «Nå tror jeg vi må ha litt pause i klaginga. Lang pause» «Alle andre hører også ungen som skriker, men de klager ikke fordi det gjør det bare verre for alle.» «Ja enig at det er litt mye støy her, det er både skriking fra småbarn og sutring fra gamlinger. La oss fokusere på kampen» Anonymkode: 2f0e8...c0b 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Kjenner meg igjen når det gjelder moren min. Nå går ikke hun med hullete klær, men det er mye klaging. Jeg har vokst opp med to emosjonelt umodne foreldre. Og selvinnsikt er det lite av i den generasjonen! Selv om de aldri vil forandre seg helt, så er det viktig å si i fra. Det er grenser for hva man skal måtte holde ut. Anonymkode: dd4eb...734 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Mamma var slik og jeg sa ifra jevnt og trutt. "Jaja, du klager nå på alt", "skal du være med så forventer jeg god stemning", "og så var det nok sutring fra deg i dag", "kutt ut klagingen" osv. Etterhvert ble hun litt bedre. Anonymkode: e44f5...72e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 Har han autistiske trekk? Anonymkode: 94333...07f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå har han invitert meg med på konsert om et par uker og jeg GRUER meg for alle slengbemerkninger han skal komme med. Anonymkode: a5831...4e4 «Ellers takk, jeg har ikke lyst å gå på konsert med deg.» Voksenbuksene på. Problem løst. Anonymkode: 7c93d...0d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Skrevet 4. november 2024 Hvis det er noen trøst TS, så er det en til her med en emosjonelt umoden far. Selvinnsikt finnes ikke. Han er en evig deprimert gammel mann (virker eldre enn han er fordi han ga opp for over 20 år siden). Riktignok er han god på hygiene og kler seg ok, det skal han ha. Men han sliter nok med mye selvhat/skam, er negativ og det meste er trist. Jeg blir deppa selv av å være med ham og må flinkere jeg og til å sette grenser for han. Men det er vanskelig altså når det er ens forelder, en er jo glad i dem samtidig som man blir negativt påvirket, det har aldri vært noen støtte å få på en positiv måte, ting er dysfunksjonelt og you name it… Anonymkode: 37889...451
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Skrevet 4. november 2024 Har han alltid vært slik? Personlighetsforandringer som sinne, "hater alt", KAN være tidlige demenstegn mange år før man kan diagnostisere sykdommen. Hadde forsøkt å vært så tålmodig som mulig. Anonymkode: 3fd7a...e06
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 10.14): Han et den mest negative personen jeg vet om, men han stiller opp for barnebarna. I går kom han på fotball-cup , barna blir glade for det. Men hele tiden klager han, musikken mellom jammen var for høy, noen med et lite barn satt foran han på tribunen og forstyrret. Folk brølte for mye. Men lyd tåler han, for på i helgene er han ofte på konsert. Jeg orker ikke være i samme rom som han egentlig. Nå har han invitert meg med på konsert om et par uker og jeg GRUER meg for alle slengbemerkninger han skal komme med. Ingenting er bra nok. Men det er ikke vits i å snakke med han, har prøvd før. Han har null selvinnsikt. Mann er 68 år og kommer aldri til å forandre seg. I tillegg ser han ut som en boks selv om han har råd til fine klær. Lukter røyk også. Skjemmes over han. Noen som kjenner seg igjen?? Føler meg så alene om dette, venner og familie har så "normale" fedre. Anonymkode: a5831...4e4 Ikke alle stiller opp for barnebarna… At en gamling kler seg dårlig og lukter røyk… det får du tåle. At han klager, kommer med slengbemerkninger og er sur er vanskelig. Er han det bare mot «verden» eller også mot deg og barna? Anonymkode: a1e41...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå