Gå til innhold

Vondt i skulderen og klarer nesten ikke snu meg, kle på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 dager siden kom det plutselig tror jeg at det gjorde vondt bak i skulderen på ene siden, samt nakken og ut i armen. Klarte bare såvidt å snu meg i sengen pga mye vondt og fikk nesten ikke av meg genseren. Det var fortsatt like ille på dag 1,men utover dagen på dag 1 så ble strålingen ut i armen mindre. Idag har jeg nesten bare vondt bak i skulderen og nakken og korsryggen. Det var kjempevondt å våkne idag for var nesten umulig å snu hode i en annen posisjon siden det virket som det hadde stivnet samt vanskelig og vondt å komme opp av senga. 

Er ung så tenkte mer på om det kan være betennelse eller noe eller er det bare slikt som kommer innimellom hvis man har sittet feil? Er det noe en lege kan gjøre egentlig? Er vel bare å la det gå si gang? 

Har hatt akkurat sånn smerte før på samme sted, men da ble det mye bedre etter en natt søvn. Nå derimot er det fortsatt slik at jeg må gå rundt og nesten ikke kunne snu hodet eller komme opp av senga. 

Anonymkode: 4d68e...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du trenger en tur til fysioterapeut eller kiropraktor :) 

Pass på at hodepute/madrass er ok. Hvis du ikke ligger riktig så vil det trigge. For lav pute, for høy pute, for lite støtte i nakken, synker ikke ordentlig ned i madrass i skuldre og hofte (eller synker for langt ned med hofte). 

Anonymkode: e6b0d...a7c

Skrevet

Det kommer helt an på hva det er. Da jeg våknet med intense smerter i skulder var det slimposebetennelse og legen fikset det med utskraping, sprøyte og ultralyd.

Anonymkode: 43cd3...bb8

Skrevet

Det kan være frozen shoulder, jeg fikk det etter et fall og skulderen har aldri blitt helt bra igjen så gå til legen!

Anonymkode: fc5cb...279

Skrevet

Nakkeprolaps, ikke la en kiropraktor knekke seg opp før du vet om det er en prolaps.

En stor prolaps kan legge press på nervene som passerer ut av nakken og dette fører til utstrålingssmerter til arm og hender. Er presset på nerven stor nok kan dette føre til prikking og nummenhet i fingrene og nedsatt styrke i musklene i arm og hender. Hvor i armen smertene og symptomene oppstår er avhengig av hvilket nivå og altså hvilke nerverøtter i nakken prolapsen legger press på. De vanligste nerverøttene som kan komme i klem i nakken er de som ligger ved nakkevirvel c4, c5, c6 og c7. Nedenfor kan du se en illustrasjon av hvor smerteutstrålingen i armene kommer med de ulike nerveirritasjonene. Dette er ikke et absolutt bilde og kan variere fra person til person.

IMG_5261.jpeg

Anonymkode: 8928e...596

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nakkeprolaps, ikke la en kiropraktor knekke seg opp før du vet om det er en prolaps.

En stor prolaps kan legge press på nervene som passerer ut av nakken og dette fører til utstrålingssmerter til arm og hender. Er presset på nerven stor nok kan dette føre til prikking og nummenhet i fingrene og nedsatt styrke i musklene i arm og hender. Hvor i armen smertene og symptomene oppstår er avhengig av hvilket nivå og altså hvilke nerverøtter i nakken prolapsen legger press på. De vanligste nerverøttene som kan komme i klem i nakken er de som ligger ved nakkevirvel c4, c5, c6 og c7. Nedenfor kan du se en illustrasjon av hvor smerteutstrålingen i armene kommer med de ulike nerveirritasjonene. Dette er ikke et absolutt bilde og kan variere fra person til person.

IMG_5261.jpeg

Anonymkode: 8928e...596

Man kan fint gå til kiropraktor med prolaps i nakken. Det kommer helt an på prolapsen, og ikke minst kiropraktoren. Men alltid lurt å ta bilde, for noen prolapser må opereres. For min del med samme symptomsbilde som TS, så var det bare muskulært. 

Anonymkode: e6b0d...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...