Gå til innhold

Kostnad for nytt gulv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har peil hva det koster(i kun arbeid) å skifte 20m2 gulv? er misfornøyd med gulvet som ikke tåler noe, og er fullt i skader.Skal selge innen 2025, og per i dag drar gulvet veldig ned førsteinntrykket🧐Tenker å kjøpe rimelig laminat selv, men få en proff til å legge det.

Anonymkode: daa06...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er vel å kontakte forskjellige firmaer som driver med dette og be om ett pris tilbud? Evt legge det ut på mittanbud og se hva du får 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er lagt ut på mitt anbud men ingen svar🥴et par uker har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Noen som har peil hva det koster(i kun arbeid) å skifte 20m2 gulv? er misfornøyd med gulvet som ikke tåler noe, og er fullt i skader.Skal selge innen 2025, og per i dag drar gulvet veldig ned førsteinntrykket🧐Tenker å kjøpe rimelig laminat selv, men få en proff til å legge det.

De tar en pris på en del hundredlapper for hver kw meter gulv de legger. 
Nesten ingen, om noen, vil legge et gulv du har kjøpt selv. Dette handler om rabatter håndtverkere får når de handler byggevarer og at de vil ha fortjenesten også der. 
Du kan gå inn på Mazbo eller lignende og be om prislister. 

Anonymkode: a7179...d14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

349 pr kvadratmeter å legge nytt gulv forutsatt at du har alt av materiale selv. Så blir det vel en liten kostnad i forbruksmateriell.

Kostnad med å fjerne gammelt gulv kommer i tillegg, samt fjerning av søppel osv.

Hvor i landet det er spiller nok også inn på pris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

7000

Anonymkode: 92872...790

Tror nok arbeidet blir dyrere enn 7k. Laminat jeg har sett på koster fra 4000-8000kr, men som noen nevner kan jeg gjerne kjøpe via håndverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhilosopherSe7en skrev (1 minutt siden):

349 pr kvadratmeter å legge nytt gulv forutsatt at du har alt av materiale selv. Så blir det vel en liten kostnad i forbruksmateriell.

Kostnad med å fjerne gammelt gulv kommer i tillegg, samt fjerning av søppel osv.

Hvor i landet det er spiller nok også inn på pris 

Jeg vet ca materialkostnad, men ikke hva selve arbeidet vil komme på☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snekker tar rundt 600-800 pr time. Men tror det er ganske vanlig å beregne rundt 350,- pr. Kvadratmeter av seriøse firmaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Obs Bygg for eks selger montør tjeneste til ca 349/M2. 

Grunnen til at du ikke får svar på Mittanbud er at dette er en mini jobb som det er lite penger i sammenlignet med kostnaden til å svare på forespørselen. 

Om du har ryddet rommet for alle møbler så burde alt være gjort på en dag. 

Anonymkode: 1c759...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som jeg skrev, ca 350 pr kvadratmeter for montering av gulv.

Fjerne gammelt gulv blir sikkert tatt på timer og da 800 kroner timen + utgifter til kjøring. 

Hvor i landet er det?

Kan du fjerne lister og gammelt gulv selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal en venn for jobben? De fleste kan legge gulv så det er sikkert noen du kan spørre?

Anonymkode: 81f45...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhilosopherSe7en skrev (9 minutter siden):

Som jeg skrev, ca 350 pr kvadratmeter for montering av gulv.

Fjerne gammelt gulv blir sikkert tatt på timer og da 800 kroner timen + utgifter til kjøring. 

Hvor i landet er det?

Kan du fjerne lister og gammelt gulv selv?

Sorry leste litt fort; det var inkl.arbeid ja🫣Dette er i Alver kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at gulvet er slitt regner jeg med at det er tregulv i dag? Parkett eller helter. Har du vurdert å få gulvet slipt og lakket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (11 minutter siden):

I og med at gulvet er slitt regner jeg med at det er tregulv i dag? Parkett eller helter. Har du vurdert å få gulvet slipt og lakket?

Har ikke tenkt på det, men det er jo et alternativ. Hadde jeg bare funnet ut hva de ulike scenarione koster😅Har prøvd å kontaktet flere håndverkere direkte, uten hell. De gidder nok ikke små oppdrag😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tror nok arbeidet blir dyrere enn 7k. Laminat jeg har sett på koster fra 4000-8000kr, men som noen nevner kan jeg gjerne kjøpe via håndverker.

7000 i kun arbeid ja

Anonymkode: 92872...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sovela skrev (11 minutter siden):

Veldig enkelt å legge selv. Se på youtube. 

Godt mulig. Jeg har mye smerter og avstivet rygg og bruker rullator, tror ikke jeg skal prøve😬

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs Bygg som noen nevnte over her, tar 349 kr/kvm pluss 890 kroner i oppstartskostnad, det vil si 7 870 kroner totalt for et rom på 20 kvadratmeter.

Om du skal selge veldig snart så er det kanskje like greit å la være? Jeg regner med at 20 kvadratmeter ikke er hele boligen, og med mindre hele leiligheten er helt strøken er det vel stor sjanse for at ny eier uansett kommer til å pusse opp og skifte gulv så det blir det samme i alle tørre rom?

Anonymkode: 2fc48...870

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...