Gå til innhold

Bursdagsfest med inngangspenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i en stor dobbel 30 års dag som skal arrangeres i et lokal. Her er ikke bare venner invitert men også bekjente. Rundt 100 stykk er invitert. På invitasjonen står det at istedenfor gaver så ønsker de at alle gjester vipser 200,- i inngangspenger som går til dekke av lokale, snacks, pynt og andre utgifter. I tillegg må vi ta med egen alkohol som på andre fester ellers. 

Jeg har selv arrangert temafester hvor jeg har kjøpt inn mye, men jeg har ikke tenkt tanken å ta betalt for det. Syntes dere dette er normalt? 

Anonymkode: 3fd86...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri betalt 200kr for å gå i bursdag! Har de ikke råd til å leie lokale og handle inn får de nedskalere til noe de har råd til!

Anonymkode: f9b3d...bb9

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gladelig dratt i en slik bursdag. Tipper festen hadde blitt morsom, også slipper man å finne på gave, og betaler i tillegg mindre. Vinn-vinn, spør du meg. 🎉

Anonymkode: 6109a...5c9

• Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde det ha vært inkludert middag og drikke.

Ville ikke invitert til bursdag med inngangspenger. 

Anonymkode: 8bd06...e52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde gladelig dratt i en slik bursdag. Tipper festen hadde blitt morsom, også slipper man å finne på gave, og betaler i tillegg mindre. Vinn-vinn, spør du meg. 🎉

Men, hadde jeg invitert hadde jeg i hvert fall spander velkomstdrink på gjestene. 🍹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på det. 

Anonymkode: 808df...c68

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De arrangerer en venners venner-aktig fest. Er da ikke så uvanlig å betale for det? Alternativet er jo at de ikke arrangerer fest, men kanskje ber til seg noen få. Det er også hyggelig. Men en større fest kan være morsom fordi det blir mer liv, mer fest, kan møte folk man sjelden ser eller nye folk. 

Du lar da bare være å gå om du synes 200 kr er for dyrt? Jeg hadde tenkt jeg slapp billig unna da, to gaver til rund dag ville nok kosta mer penger enn 200 kr, i tillegg til stress for å finne ut hva jeg skulle kjøpe!

Anonymkode: 12163...713

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er invitert i en stor dobbel 30 års dag som skal arrangeres i et lokal. Her er ikke bare venner invitert men også bekjente. Rundt 100 stykk er invitert. På invitasjonen står det at istedenfor gaver så ønsker de at alle gjester vipser 200,- i inngangspenger som går til dekke av lokale, snacks, pynt og andre utgifter. I tillegg må vi ta med egen alkohol som på andre fester ellers. 

Jeg har selv arrangert temafester hvor jeg har kjøpt inn mye, men jeg har ikke tenkt tanken å ta betalt for det. Syntes dere dette er normalt? 

Hvis dette var noen jeg sto nært hadde jeg gladelig betalt 200 isteden for gave . Hvis vennskapene var mer perifere , hadde jeg nok bare takket høflig nei . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (9 minutter siden):

Hvis dette var noen jeg sto nært hadde jeg gladelig betalt 200 isteden for gave . Hvis vennskapene var mer perifere , hadde jeg nok bare takket høflig nei . 

Tenker litt det samme. Selv om jeg synes det er litt spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres greit ut, når det er i stedet for gave. Jeg var i 60-årslag en gang der alle måtte ha med litt til frokostbord. 

Ellers tvinger ingen deg til å dra.

Anonymkode: c2c19...766

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 var mye. Hvis alle kommer får de inn 20.000..

Anonymkode: 33d17...139

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er nok ikke så langt fra utgiftene de har. 

Anonymkode: e37a6...408

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kommer man jo billig unna. Om det er venner jeg hadde ønsket å bruke kvelden min på, hadde jeg ikke hatt noe i mot å betale 200kr. 

Når venner blir 30/40 bruker jeg å kjøpe gave til 500-1000kr. Så inngangspris på 200kr for to bursdagsbarn er ganske innafor midt budsjett. 

Jeg selv hadde aldri invitert folk og bedt de betale, men folk er forskjellig.

Anonymkode: e9b53...e8f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres supert ut - man kan ta med det man ønsker å drikke, og man hadde jo sikkert brukt minst kr.200 på gave. 

Anonymkode: 1145b...2b7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så hvor mye hadde du brukt i gave viss det ikke var inngangspenger?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres helt greit ut for meg. Hadde håpt på noe bra snacks. 🍟🍿🍰👌

Anonymkode: f42ef...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som festen nok minst koster om det er leid inn DJ også. Og det bør man ha på en sånn fest. 

I så fall hadde det vært en topp løsning for min del. 

Endret av -jk-
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått hvis jeg trodde det ville bli gøy. Ellers så hadde jeg funnet på en unnskyldning. 200 kr er ikke mye.

Anonymkode: cf2b9...31b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200,- i inngang og slipper å kjøpe gave? Hadde LETT godtatt det :) MYE enklere å betale en liten sum for å komme inn enn å styre med gave, som uansett koster mer. 

Anonymkode: 61c85...51f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...