AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Har fått naproxen på resept mot migrene. Migrenen trigges bl.a. av en nakkeskade. Har som regel tatt en tablett et par ganger i måneden. Denne uka har jeg tatt tre tabletter, grunnet begynnende migrene og mye nakkesmerter. I går fikk jeg kjempevondt i magen et par timer etter at jeg tok tabletten. Har hatt vondt gjennom hele natta og hatt diare. Har aldri diare ellers. Hvis jeg har omgangsjuka, kaster jeg opp. Ser at magevondt og diare er vanlig bivirkning av naproxen. Noen som har erfaring med bivirkning fra naproxen? Opptrådte de plutselig? Anonymkode: 1f9a0...ebe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått naproxen på resept mot migrene. Migrenen trigges bl.a. av en nakkeskade. Har som regel tatt en tablett et par ganger i måneden. Denne uka har jeg tatt tre tabletter, grunnet begynnende migrene og mye nakkesmerter. I går fikk jeg kjempevondt i magen et par timer etter at jeg tok tabletten. Har hatt vondt gjennom hele natta og hatt diare. Har aldri diare ellers. Hvis jeg har omgangsjuka, kaster jeg opp. Ser at magevondt og diare er vanlig bivirkning av naproxen. Noen som har erfaring med bivirkning fra naproxen? Opptrådte de plutselig? Anonymkode: 1f9a0...ebe Kan være bivirkninger iom at du har tatt 3 på en uke, mot 2 i måneden som tidligere. Bivirkninger hos noen medisiner kommer litt snikende på etter noen dagers bruk Anonymkode: 1730c...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan være bivirkninger iom at du har tatt 3 på en uke, mot 2 i måneden som tidligere. Bivirkninger hos noen medisiner kommer litt snikende på etter noen dagers bruk Anonymkode: 1730c...ea5 Ja, det kan hende. Selv om tre tabletter på ingen måte er mye. Man kan ta opp til tre i døgnet. Anonymkode: 1f9a0...ebe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Du sier du pleier å ha oppkast når det er omgangssyke, men jeg tenker at det ikke er noen fasit når det gjelder dette. Omgangssyke og magesjau kan komme i alle slags varianter, avhengig av hvilket virus og hvor mye virus man blir eksponert for. Uansett så ville jeg ikke tatt mer Naproxen nå før jeg hadde snakket med legen først. Det står vel også i pakningsvedlegget, pga. faren for magesår. Anonymkode: 0a53c...001 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det kan hende. Selv om tre tabletter på ingen måte er mye. Man kan ta opp til tre i døgnet. Anonymkode: 1f9a0...ebe Man har forskjellig tålegrense det handler gjerne om hvilken hastighet man metaboliserer virkestoffene i kroppen. Kan hende du metaboliserer litt tregt så virkestoffene er lenger i kroppen på ett vis. Anonymkode: 1730c...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Uansett så ville jeg ikke tatt mer Naproxen nå før jeg hadde snakket med legen først. Det står vel også i pakningsvedlegget, pga. faren for magesår. Anonymkode: 0a53c...001 Ja, det er sikkert lurt. Vil helst unngå sterkere migrenemedisiner, og naproxen har faktisk hjulpet! Paracet og Ibux funker ikke. Men best å høre med legen. Anonymkode: 1f9a0...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har fått naproxen på resept mot migrene. Migrenen trigges bl.a. av en nakkeskade. Har som regel tatt en tablett et par ganger i måneden. Denne uka har jeg tatt tre tabletter, grunnet begynnende migrene og mye nakkesmerter. I går fikk jeg kjempevondt i magen et par timer etter at jeg tok tabletten. Har hatt vondt gjennom hele natta og hatt diare. Har aldri diare ellers. Hvis jeg har omgangsjuka, kaster jeg opp. Ser at magevondt og diare er vanlig bivirkning av naproxen. Noen som har erfaring med bivirkning fra naproxen? Opptrådte de plutselig? Anonymkode: 1f9a0...ebe Bivirkninger kan oppstå over matten, ja. Hvilket virus du får avgjør om du har bare diare eller diare og oppkast, så her er flere muligheter. Snakk med lege før du bruker mer av medisiner av typen. NSAIDs. Anonymkode: 3dcab...dd8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå