AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Skal studere neste år, men er så usikker på hva slags studie jeg skal velge? Det er viktig for meg at det er lett å få jobb etter studiet, ønsker ikke helseutdanning. Noen som har litt greie på arbeidslivet i dag? Anonymkode: e185a...ad1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 Grunnskolelærer, spesielt 1.-7. Anonymkode: 90d82...326
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Ønsker ikke å jobbe med mennesker så lærer og sykepleier er uaktuelt, dessverre. TS Anonymkode: e185a...ad1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Vesentlig om du har realfag eller ikke og hvordan karaktersnittet ditt er for å kunne anbefale noe. Indøk på NTNU er et sikkerstikk, men de færreste har karakterer til det. Anonymkode: cadc3...e71
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 Karaktersnitt på rund 5. Ts Anonymkode: e185a...ad1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker ikke å jobbe med mennesker så lærer og sykepleier er uaktuelt, dessverre. TS Anonymkode: e185a...ad1 Oj, det blir utfordrende å finne en jobb hvor du ikke jobber med mennesker… Selv den mest nerdete IT-person jobber med mennesker. Har dessverre ingen tips. Anonymkode: d061e...771 3
Snabeltann Skrevet 3. november 2024 #10 Skrevet 3. november 2024 Hmmm.. ikke mennesker, hva med dyr? Veterinær? Regnskap, noe kunstnerisk, fysiker, bioingeniør?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Skrevet 3. november 2024 Men hva er du interessert i? Hvilke fag har du? Mye er jo spennende når en kan nerde seg inn i det, men jeg kunne fx aldri ha jobba med regnskap eller statistikk eller vært lærer. Anonymkode: f1046...565
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #12 Skrevet 3. november 2024 Snabeltann skrev (34 minutter siden): Hmmm.. ikke mennesker, hva med dyr? Veterinær? Regnskap, noe kunstnerisk, fysiker, bioingeniør? Uthevete yrker krever ofte at man har med mennesker å gjøre. Anonymkode: a80e3...5fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Juss? Anonymkode: 2a48c...c05 Nei, det utdannes for mange jurister dessverre og nå har flere andre universiteter fått lov til å tilby master i rettsvitenskap, som kommer til å gjøre konkurransen enda hardere. Har man greie karakterer får man (i hvert fall foreløpig) mest sannsynlig, sånn som det er nå, en jurist-stilling forutsatt at man er villig til å flytte på seg. Er man ikke villig til å flytte på seg kan det bli vanskelig, spørs hvor man bor. Anonymkode: 08794...d23 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #14 Skrevet 3. november 2024 Velg noe du finner interessant. Hilsen en med "fornuftig" utdanning som kjeder seg på jobb. Anonymkode: 6e652...9d4
BlackSunshine Skrevet 3. november 2024 #15 Skrevet 3. november 2024 Flere ting. Avhenger av hva du synes er gøy. Her er noen ideer: 1. Programmering. IT bransjen trenger folk. Min erfaring er at det er mange med grunnleggende ferdigheter, men få som har gått i dybden. Dette vil ikke være en bransje med for mye folk fremover. 2. Ingeniør. Som nevnt over. Industri vil alltid trenge ingeniører. Du bør være glad i realfag. 3. Finans. Fokus på analyse, ikke megling siden megling krever mer mellommennskelig aktivitet. Bra å være flink i matte.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #16 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det utdannes for mange jurister dessverre og nå har flere andre universiteter fått lov til å tilby master i rettsvitenskap, som kommer til å gjøre konkurransen enda hardere. Har man greie karakterer får man (i hvert fall foreløpig) mest sannsynlig, sånn som det er nå, en jurist-stilling forutsatt at man er villig til å flytte på seg. Er man ikke villig til å flytte på seg kan det bli vanskelig, spørs hvor man bor. Anonymkode: 08794...d23 Synes det er veldig lett å finne jobb som jurist, selv med dårlige karakterer. Da vi lyste ut stilling tidligere i år fikk vi ingen søkere. Dette er i Trondheim. Anonymkode: 2a48c...c05 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #17 Skrevet 3. november 2024 Geotekniker - stor mangel på fagfolk og sikker jobb. Anonymkode: e31bd...b73
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #18 Skrevet 3. november 2024 Alle jobber vel med mennesker. Jeg tror ts mener at hun ikke vil ha en jobb der hun er i en typisk omsorgsrolle noe du er i helsevesenet og i grunnskolen(delvis og i vgs) Anonymkode: f9db3...849
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #19 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle jobber vel med mennesker. Jeg tror ts mener at hun ikke vil ha en jobb der hun er i en typisk omsorgsrolle noe du er i helsevesenet og i grunnskolen(delvis og i vgs) Anonymkode: f9db3...849 Ja, selvfølgelig er det det jeg mener, ikke at jeg ikke kan være i kontakt med mennesker. Jeg ønsker meg ikke inn i helsevesenet om sykepleier, vernepleier ol, eller lærer, førskolelærer. TS Anonymkode: e185a...ad1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #20 Skrevet 4. november 2024 Kan anbefale planutdanning, https://www.planutdanning.no/ . Hjemmekontor og fleksitid muligheter. Anonymkode: 11d48...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå