Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal studere neste år, men er så usikker på hva slags studie jeg skal velge? Det er viktig for meg at det er lett å få jobb etter studiet, ønsker ikke helseutdanning. Noen som har litt greie på arbeidslivet i dag?

Anonymkode: e185a...ad1

Skrevet

Grunnskolelærer, spesielt 1.-7.

Anonymkode: 90d82...326

Skrevet

Lærer.

Anonymkode: 503b7...d55

Skrevet

Ønsker ikke å jobbe med mennesker så lærer og sykepleier er uaktuelt, dessverre. TS

Skrevet

Vesentlig om du har realfag eller ikke og hvordan karaktersnittet ditt er for å kunne anbefale noe.

Indøk på NTNU er et sikkerstikk, men de færreste har karakterer til det.

Anonymkode: cadc3...e71

Skrevet

Karaktersnitt på rund 5. Ts

Skrevet

Juss? 

Anonymkode: 2a48c...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ønsker ikke å jobbe med mennesker så lærer og sykepleier er uaktuelt, dessverre. TS

Oj, det blir utfordrende å finne en jobb hvor du ikke jobber med mennesker… Selv den mest nerdete IT-person jobber med mennesker. Har dessverre ingen tips.

Anonymkode: d061e...771

• Liker 3
Skrevet

Hmmm.. ikke mennesker, hva med dyr? Veterinær? Regnskap, noe kunstnerisk, fysiker, bioingeniør? 

Skrevet

Men hva er du interessert i? Hvilke fag har du? Mye er jo spennende når en kan nerde seg inn i det, men jeg kunne fx aldri ha jobba med regnskap eller statistikk eller vært lærer.  

Anonymkode: f1046...565

Skrevet
Snabeltann skrev (34 minutter siden):

Hmmm.. ikke mennesker, hva med dyr? Veterinær? Regnskap, noe kunstnerisk, fysiker, bioingeniør

Uthevete yrker krever ofte at man har med mennesker å gjøre. 

Anonymkode: a80e3...5fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Juss? 

Nei, det utdannes for mange jurister dessverre og nå har flere andre universiteter fått lov til å tilby master i rettsvitenskap, som kommer til å gjøre konkurransen enda hardere. 

Har man greie karakterer får man (i hvert fall foreløpig) mest sannsynlig, sånn som det er nå, en jurist-stilling forutsatt at man er villig til å flytte på seg. Er man ikke villig til å flytte på seg kan det bli vanskelig, spørs hvor man bor.

Anonymkode: 08794...d23

• Liker 1
Skrevet

Velg noe du finner interessant. Hilsen en med "fornuftig" utdanning som kjeder seg på jobb. 

Anonymkode: 6e652...9d4

Skrevet

Flere ting. Avhenger av hva du synes er gøy. Her er noen ideer:

1. Programmering. IT bransjen trenger folk. Min erfaring er at det er mange med grunnleggende ferdigheter, men få som har gått i dybden. Dette vil ikke være en bransje med for mye folk fremover.

2. Ingeniør. Som nevnt over. Industri vil alltid trenge ingeniører. Du bør være glad i realfag.

3. Finans. Fokus på analyse, ikke megling siden megling krever mer mellommennskelig aktivitet. Bra å være flink i matte. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, det utdannes for mange jurister dessverre og nå har flere andre universiteter fått lov til å tilby master i rettsvitenskap, som kommer til å gjøre konkurransen enda hardere. 

Har man greie karakterer får man (i hvert fall foreløpig) mest sannsynlig, sånn som det er nå, en jurist-stilling forutsatt at man er villig til å flytte på seg. Er man ikke villig til å flytte på seg kan det bli vanskelig, spørs hvor man bor.

Anonymkode: 08794...d23

Synes det er veldig lett å finne jobb som jurist, selv med dårlige karakterer. Da vi lyste ut stilling tidligere i år fikk vi ingen søkere. Dette er i Trondheim. 

• Nyttig 1
Skrevet

Geotekniker - stor mangel på fagfolk og sikker jobb. 

Anonymkode: e31bd...b73

Skrevet

Alle jobber vel med mennesker.

Jeg tror ts mener at hun ikke vil ha en jobb der hun er i en typisk omsorgsrolle noe du er i helsevesenet og i grunnskolen(delvis og i vgs)

Anonymkode: f9db3...849

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle jobber vel med mennesker.

Jeg tror ts mener at hun ikke vil ha en jobb der hun er i en typisk omsorgsrolle noe du er i helsevesenet og i grunnskolen(delvis og i vgs)

Anonymkode: f9db3...849

Ja, selvfølgelig er det det jeg mener, ikke at jeg ikke kan være i kontakt med mennesker. Jeg ønsker meg ikke inn i helsevesenet om sykepleier, vernepleier ol, eller lærer, førskolelærer. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...