AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Hva synes du? Hjalp det? Har blitt anbefalt av psykolog å prøve. Anonymkode: 1c68e...101
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Jeg synes det hjalp. Det satte ting litt mer på plass for meg. Det var tungt, da. Var dødssliten etter hver time, men det hadde effekt. Anbefaler å teste det ut🙂 Anonymkode: 08a58...fcf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes det hjalp. Det satte ting litt mer på plass for meg. Det var tungt, da. Var dødssliten etter hver time, men det hadde effekt. Anbefaler å teste det ut🙂 Anonymkode: 08a58...fcf Jeg er ikke ts, men har et spm, må det være ett spesifikt minnenman jobber med,bekler kan det være mer generelt en traumaiserende period? Anonymkode: 85587...b24
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke ts, men har et spm, må det være ett spesifikt minnenman jobber med,bekler kan det være mer generelt en traumaiserende period? Anonymkode: 85587...b24 Jeg har forstått det sånn at det fungerer best på konkrete hendelser. jeg har prøvd det, men måtte slutte. Jeg fikk for mange reaksjoner av det. Anonymkode: 76edf...e6c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Jeg hadde ikke konkrete hendelser, og EMDR reddet livet mitt. Det var skikkelig tungt i flere uker, men plutselig en dag gikk jeg ut av timen og alt var annerledes. ❤️ prøv det. I verste fall så har du i alle fall prøvd. Anonymkode: 712f1...779
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Ts her, takk for svar ❤️ Jeg har noen konkrete hendelser, men mest handler det om at jeg har levd i nødmodus over flere år nå. Jeg har flere kroppslige symptomer. Hvilke reaksjoner kan en forvente seg? Blir det verre før det blir bedre? Jeg er litt redd for å gå inn i denne "materien" av traumer, det skremmer meg litt. Anonymkode: 1c68e...101
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her, takk for svar ❤️ Jeg har noen konkrete hendelser, men mest handler det om at jeg har levd i nødmodus over flere år nå. Jeg har flere kroppslige symptomer. Hvilke reaksjoner kan en forvente seg? Blir det verre før det blir bedre? Jeg er litt redd for å gå inn i denne "materien" av traumer, det skremmer meg litt. Anonymkode: 1c68e...101 Jeg hadde det likt. Vi jobbet oss likevel frem til noen episoder vi kunne jobbe med og det funket for meg. Psykologen var veldig flink og respektfull. Spurte hele tiden om det var greit for meg å jobbe med det og det, forklarte rasjonalen for sine anbefalinger osv. Anbefaler deg å prøve ❤️ Anonymkode: 2a8e5...836
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her, takk for svar ❤️ Jeg har noen konkrete hendelser, men mest handler det om at jeg har levd i nødmodus over flere år nå. Jeg har flere kroppslige symptomer. Hvilke reaksjoner kan en forvente seg? Blir det verre før det blir bedre? Jeg er litt redd for å gå inn i denne "materien" av traumer, det skremmer meg litt. Anonymkode: 1c68e...101 Sånn har jeg det og… men kan man bruke dette når det er slik pågående på en måte? Anonymkode: 85587...b24
17.11 Skrevet 3. november 2024 #9 Skrevet 3. november 2024 Har brukt det en del. Av og til fokuserte vi på konkrete situasjoner, men det kunne også være en følelse. Etter første time var kanskje det verste. Gikk tur med hunden etterpå og hulkegråt i sikkert en time. Men det ble veldig fort veldig mye bedre. Tok helt fri fra jobb disse dagene og prøvde å slappe av mest mulig, for det var slitsomt både fysisk og psykisk. For min del tror jeg vi sluttet for tidlig. Jeg merket at det hjalp og ble for ivrig og glad, stengte ute en del vonde følelser uten å egentlig mene det. Men anbefales virkelig. Viktig at du har høy tillit til behandleren din.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #10 Skrevet 3. november 2024 17.11 skrev (22 minutter siden): Har brukt det en del. Av og til fokuserte vi på konkrete situasjoner, men det kunne også være en følelse. Etter første time var kanskje det verste. Gikk tur med hunden etterpå og hulkegråt i sikkert en time. Men det ble veldig fort veldig mye bedre. Tok helt fri fra jobb disse dagene og prøvde å slappe av mest mulig, for det var slitsomt både fysisk og psykisk. For min del tror jeg vi sluttet for tidlig. Jeg merket at det hjalp og ble for ivrig og glad, stengte ute en del vonde følelser uten å egentlig mene det. Men anbefales virkelig. Viktig at du har høy tillit til behandleren din. Er det ikke slik at man ikke skal behøve jobve med følelsene og tankene med en slik behandling,? Anonymkode: 85587...b24
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er ikke ts, men har et spm, må det være ett spesifikt minnenman jobber med,bekler kan det være mer generelt en traumaiserende period? Anonymkode: 85587...b24 Jeg tenker det kommer an på hva man får behandling for. Jeg for min del hadde masse rot, masse traumer jeg måtte få sortert. Jeg fikk beskjed om å bare la tankene flyte, ta det som kom. Anonymkode: 08a58...fcf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #12 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ts her, takk for svar ❤️ Jeg har noen konkrete hendelser, men mest handler det om at jeg har levd i nødmodus over flere år nå. Jeg har flere kroppslige symptomer. Hvilke reaksjoner kan en forvente seg? Blir det verre før det blir bedre? Jeg er litt redd for å gå inn i denne "materien" av traumer, det skremmer meg litt. Anonymkode: 1c68e...101 Jeg fikk ofte migrene etter timene, jeg var svimmel og kvalm. Og sur og lettirritabel i noen dager etterpå. Alt av følelser lå helt på utsiden. Jeg ble definitivt verre før jeg ble bedre, og mange ganger vurderte jeg å gi opp. Men man må bare stå i det, for det blir bedre! Anonymkode: 08a58...fcf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Skrevet 3. november 2024 En av mine nærmeste fikk god effekt av EMDR. Det var slitsomt under og etter timen, men bedringen kom veldig raskt! AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sånn har jeg det og… men kan man bruke dette når det er slik pågående på en måte? Anonymkode: 85587...b24 EMDR brukes i etterkant når man sliter med påtrengende bilder, lyder, flashbacks osv. som ikke går bort av seg selv (eller blir mer plagsomt med tida). Hvis man fremdeles lever i den traumatiserende situasjonen må man vel helst ha hjelp til å komme seg ut av den først? Da spørs det kanskje litt hva det handler om, men fastlegen er ofte et godt sted å starte. Anonymkode: d5a7e...389
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #14 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ts her, takk for svar ❤️ Jeg har noen konkrete hendelser, men mest handler det om at jeg har levd i nødmodus over flere år nå. Jeg har flere kroppslige symptomer. Hvilke reaksjoner kan en forvente seg? Blir det verre før det blir bedre? Jeg er litt redd for å gå inn i denne "materien" av traumer, det skremmer meg litt. Anonymkode: 1c68e...101 Kan jeg spørre hva symptom du har? Anonymkode: 85587...b24
17.11 Skrevet 3. november 2024 #15 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det ikke slik at man ikke skal behøve jobve med følelsene og tankene med en slik behandling,? Anonymkode: 85587...b24 Hva mener du med ikke jobbe? Man er ikke helt passiv, må fokusere mye mens man blir distrahert. Jeg fikk mye ut av å sitte i en følelse samtidig som jeg fikk hjelp til å prosessere den veldig raskt. Men jeg er ikke fagperson og har ikke lest meg opp på metoden, det var blant annet slik den ble brukt i min traumebehandling.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #16 Skrevet 3. november 2024 17.11 skrev (3 minutter siden): Hva mener du med ikke jobbe? Man er ikke helt passiv, må fokusere mye mens man blir distrahert. Jeg fikk mye ut av å sitte i en følelse samtidig som jeg fikk hjelp til å prosessere den veldig raskt. Men jeg er ikke fagperson og har ikke lest meg opp på metoden, det var blant annet slik den ble brukt i min traumebehandling. Til forskjell fra samtale terapi der man graver i hva symptomer ig følelser kan bunne i, identifisere traumet, jobbe med og snakke om det Anonymkode: 85587...b24
17.11 Skrevet 3. november 2024 #17 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til forskjell fra samtale terapi der man graver i hva symptomer ig følelser kan bunne i, identifisere traumet, jobbe med og snakke om det Anonymkode: 85587...b24 Ja det stemmer vel forsåvidt, men jeg syns det blir feil å si at man ikke jobber med det selv om det ikke er tradisjonell samtaleterapi.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #18 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det ikke slik at man ikke skal behøve jobve med følelsene og tankene med en slik behandling,? Anonymkode: 85587...b24 Det krever mye mer enn man kanskje tror. Det er mye jobb likevel, man bare jobber annerledes. Anonymkode: 08a58...fcf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #19 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan jeg spørre hva symptom du har? Anonymkode: 85587...b24 Blir fort sliten (føler meg utmattet), har mye hodepine, trigges lett i situasjoner som minner meg om episoder jeg har opplevd (da går pulsen opp, jeg føler meg sint /redd, mister kontroll). Har en del verk i kroppen, spesielt nakke. Har oppfølging av fysioterapeut. Jeg har også mye trykk i brystet, og har en konstant bekymringsfølelse (som av og til blir sterkere, avhengig av hva som skjer rundt meg). Har til og med vært på legevakta for jeg trodde jeg hadde hjerteinfarkt. Legene var også bekymret, og jeg var på tur å bli innlagt. Alle prøver var likevel normale. Jeg fremstår rolig og fattet utad, så til å begynne med utelukket legen angst. Anonymkode: 1c68e...101
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #20 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir fort sliten (føler meg utmattet), har mye hodepine, trigges lett i situasjoner som minner meg om episoder jeg har opplevd (da går pulsen opp, jeg føler meg sint /redd, mister kontroll). Har en del verk i kroppen, spesielt nakke. Har oppfølging av fysioterapeut. Jeg har også mye trykk i brystet, og har en konstant bekymringsfølelse (som av og til blir sterkere, avhengig av hva som skjer rundt meg). Har til og med vært på legevakta for jeg trodde jeg hadde hjerteinfarkt. Legene var også bekymret, og jeg var på tur å bli innlagt. Alle prøver var likevel normale. Jeg fremstår rolig og fattet utad, så til å begynne med utelukket legen angst. Anonymkode: 1c68e...101 Dette var meg, ts😊 Anonymkode: 1c68e...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå