Gå til innhold

Ulemper ved å ha todelt "vinterdress" til 3,5 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen ulemper ved å ha todelt vintersett isteden for vinterdress til en som er 3,5 til 4 år den vinteren det skal brukes?

Anonymkode: 021af...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan få snø oppunder jakka, som smelter og gjør klærne bløte.

Hvis buksa ikke er høy i livet, kan snø komme oppi der glipen og deretter ned i buksa

Jakka kan skli opp og barnet blir kaldt i glipen og evt bløt.

Enklere å ta på og av en hel dress som bare dras igjen med glidelås. Hvis man har todelt bør kanskje buksa gå ganske høyt opp og i tillegg ha bukseseler. Barnet må kanskje passe mer på at selene sitter ok oppå skuldrene, og det er ikke alle små barn som klarer eller gidder når de er veldig i lek.

Til bruk i barnehagen og til leking ellers i snø/kulde vurderte jeg aldri todelt på våre barn før skolealder.

Endret av Sniff76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse snø inn i ryggen når de aker/ruller seg i snøen. Jakkedelen glir opp under aktiviteter og barnet kan bli våt.

Mine måtte ha hele dress i bhg, men kunne fint ha todelte hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine brukte ofte todelt i barnehagen. Opplevde aldri at det var et problem, ikke barnehagen heller.

Anonymkode: 1c5c6...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste i den alderen har dress og det er jo både fordi det er bedre hvis de baser og sklir mye i snøen så de slipper få snø oppunder jakka, og fordi det ofte er enklest og raskest å kle på selv. Her vi bor bruker de fleste dress av den grunn til ihvertfall ut første klasse, en del lenger også. 

Anonymkode: 85a0a...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært så aktive i den alderen, så todelt hadde vært utelukket når de skulle bade i snøen.

Anonymkode: e9c4c...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, er det noen ulemper ved å ha todelt vintersett isteden for vinterdress til en som er 3,5 til 4 år den vinteren det skal brukes?

Anonymkode: 021af...787

Barn sklir og leker en todelt dress blir barn lettere kald mellom jakke og bukse. I verste fall kan de bli syke med uvi fordi de går kalde og våte. 
Så små barn bør ha heldress. Men bor du på et sted der det ikke er kaldt eller snø vinterstid? Tja, det går an men er ikke å anbefale. Vanskeligere å kle på og. 

Anonymkode: 41603...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer snø innunder bukse/jakke enn når de har heldress. Ser ikke fordeler ved 2-delt. 

Anonymkode: 64f76...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...