AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #121 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den eneste måten det går på er å spise 3 ganger om dagen. Og så må du røre deg mer. Å gå tur et par ganger i uka hjelper ingenting Anonymkode: 77187...961 Jeg spiser bare 2 måltid foreløpig. Tenkte begynne trene på senter fra i morgen av. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #122 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.26): Ingen i familien min har dobbelthake så håper den forsvinner . Vet bare ikke helt hva jeg skal spise da jeg føler 2 måltid blir for lite som jeg har lest mange spiser ved ketose . Anonymkode: d5236...3f9 Hadde telt kalorier jeg, samt noen treningsturer i skogen i tillegg. Tok av 15 kg på 15 uker etter jul. Lå på 1200 kal om dagen, mye proteiner og grønnsaker, samt litt kardio og styrke tre til fem dager i uka. Og det beste av alt, jeg har holdt vekta også Blir deilig å slippe og gå ned i vekt etter jula 2024 i år! Lykke til. Anonymkode: 967bf...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 5. november 2024 #123 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde en tøff fødsel , så har fått fødselsdepresjon, skal til fastlegen på mandag. Anonymkode: d5236...3f9 Skjønner, bra du får hjelp! Men håper du forstår at dette da ikke er tiden for å fokusere ytterligere på vektnedgang. Nå må du få hjelp slik at du blir frisk. Du har et barn å ta vare på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #124 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde en tøff fødsel , så har fått fødselsdepresjon, skal til fastlegen på mandag. Anonymkode: d5236...3f9 Da tenker jeg at du burde legge vektnedgang helt på hylla inntil depresjonen er under kontroll ❤️ Det siste du trenger, er det konstante stresset rundt livsstilsendring når du står midt oppi en livskrise. Hvis du ønsker å spise nok og spise sunt, og kanskje la noe av det smelte av uten å føle på noe press, gjør du lurt i å øke på protein og kutte ned på karbo. Det kan absolutt hjelpe depresjonen også. Spiser du mye karbo nå? Og godis? Anonymkode: 8c1c7...691 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #125 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da tenker jeg at du burde legge vektnedgang helt på hylla inntil depresjonen er under kontroll ❤️ Det siste du trenger, er det konstante stresset rundt livsstilsendring når du står midt oppi en livskrise. Hvis du ønsker å spise nok og spise sunt, og kanskje la noe av det smelte av uten å føle på noe press, gjør du lurt i å øke på protein og kutte ned på karbo. Det kan absolutt hjelpe depresjonen også. Spiser du mye karbo nå? Og godis? Anonymkode: 8c1c7...691 Drikker en slik yt shake fra butikken for tiden og litt middagsmat som ikke består av ris eller potet osv. Spiser ikke noe godteri . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 5. november 2024 #126 Del Skrevet 5. november 2024 Beloved skrev (3 timer siden): Hva er det du har røyket, som tror at å GÅ TURER ikke forbrenner kalorier? Det gjør det da så absolutt. Å puste og sitte stille forbrenner også kalorier. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er tull. Og gå har forbrenner kalorier i seg selv, og med barnevogn gir det ekstra vekt. Fordelen med og gå tur med barnevogn i permisjon, er at man kan gjøre det 5-6 timer om dagen, og det er mye mer trening enn 45 min på sats. Om det er 10 minutter rundt nabolaget er det selvsagt ikke nok. Anonymkode: 16d5a...e1a Dersom målet er å være i god fysisk form er 5-6 timer gange om dagen helt grei trening, selv om jeg mener dette er altfor mye med tanke på slitasje og overbelastning på føtter, knær, hofter og rygg. Spesielt om man er overvektig. Som kjent handler vektnedgang om 80 % kosthold og 20 % trening. Og den mest effektive måten å få til vektnedgang med trening er vektløfting, ikke løping. Hvorfor? Jo, fordi vektløfting bygger muskler, og muskler brenner mer kalorier. AnonymBruker skrev (1 time siden): Går ca 1 time med barnevogn noen dager i uken . Anonymkode: d5236...3f9 Nettopp. Blir ikke noe vektnedgang av dette, TS. Det der er veldig lite mosjon. Bare det at jeg har hund gjør at jeg går minst halvannen time i høyt tempo hver dag. I tillegg til vektløfting et par ganger i uken, og en økt med ballidrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #127 Del Skrevet 5. november 2024 Reign skrev (1 minutt siden): Å puste og sitte stille forbrenner også kalorier. Dersom målet er å være i god fysisk form er 5-6 timer gange om dagen helt grei trening, selv om jeg mener dette er altfor mye med tanke på slitasje og overbelastning på føtter, knær, hofter og rygg. Spesielt om man er overvektig. Som kjent handler vektnedgang om 80 % kosthold og 20 % trening. Og den mest effektive måten å få til vektnedgang med trening er vektløfting, ikke løping. Hvorfor? Jo, fordi vektløfting bygger muskler, og muskler brenner mer kalorier. Nettopp. Blir ikke noe vektnedgang av dette, TS. Det der er veldig lite mosjon. Bare det at jeg har hund gjør at jeg går minst halvannen time i høyt tempo hver dag. I tillegg til vektløfting et par ganger i uken, og en økt med ballidrett. Jeg fikk beskjed om å ta det rolig etter fødsel pga keisersnitt .jeg blir varm og svett av gåturene. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 5. november 2024 #128 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å ta det rolig etter fødsel pga keisersnitt .jeg blir varm og svett av gåturene. Anonymkode: d5236...3f9 Det høres ut som du har fasit på både kosthold og trening. Goddag mann økseskaft. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 5. november 2024 #129 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å ta det rolig etter fødsel pga keisersnitt .jeg blir varm og svett av gåturene. Anonymkode: d5236...3f9 Hadde vært greit at du opplyste i hovedinnlegget ditt at du har hatt keisersnitt, hvor lenge det er siden, at du sliter litt med mat og at du har fødselsdepresjon. Skjønner heller ikke at du har gått ned så mye hvis du har vært gravid? Rådene folk gir må tilpasses situasjonen din. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #130 Del Skrevet 5. november 2024 AlternativX skrev (Akkurat nå): Hadde vært greit at du opplyste i hovedinnlegget ditt at du har hatt keisersnitt, hvor lenge det er siden, at du sliter litt med mat og at du har fødselsdepresjon. Skjønner heller ikke at du har gått ned så mye hvis du har vært gravid? Rådene folk gir må tilpasses situasjonen din. Snart 6 mnd siden keisersnitt .gikk opp 8 kg og gikk ned 15 kilo første ukene . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #131 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir ofte stillesittende når han sover , ellers gjør jeg mye ting i huset .går turer på 1 time noen dager i uka . Tenkte begynne trene på senter fra i morgen kveld og 3 dager i uken . Jeg drikker veldig sjeldent vann dessverre , drikker lettbrus . Tenkte begynne drikke litt te . Anonymkode: d5236...3f9 De fleste unger sover godt i vogn under tur? Har du prøvd det? poenger var jo og begynne og gå uten inntak av kalorier, og vann er det sunneste men du må jo ikke drikke vann. Kaffe var for litt kick av koffein , men te kan du selvsagt bruke. Uansett, du vil ikke gå. Ja, trening på treningssenter kan jo hjelpe. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #132 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste unger sover godt i vogn under tur? Har du prøvd det? poenger var jo og begynne og gå uten inntak av kalorier, og vann er det sunneste men du må jo ikke drikke vann. Kaffe var for litt kick av koffein , men te kan du selvsagt bruke. Uansett, du vil ikke gå. Ja, trening på treningssenter kan jo hjelpe. Anonymkode: 16d5a...e1a Jo jeg elsker å gå turer men tenkte det var greit med litt mer trening og siden noen her inne mener at å gå turer ikke er bra nok. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #133 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo jeg elsker å gå turer men tenkte det var greit med litt mer trening og siden noen her inne mener at å gå turer ikke er bra nok. Anonymkode: d5236...3f9 En times gåtur 3 ganger i uka er ikke nok til å gå så drastisk ned i vekt som det du ønsker. Anonymkode: 8c1c7...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 5. november 2024 #134 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snart 6 mnd siden keisersnitt .gikk opp 8 kg og gikk ned 15 kilo første ukene . Anonymkode: d5236...3f9 Ok. Du har fått beskjed om å ta det rolig etter keisersnitt, men etter 6 mnd er det lov å være aktiv og trene. Men du kjenner din kropp best. Men jeg mener likevel at det ikke er tiden for å aktivt gå ned i vekt når du er deprimert. At du går 1-3 dager uten mat er heller ikke bra når du har født for 6 mnd siden. Fokuser på sunn mat som skal hjelpe kroppen i til å komme seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #135 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å ta det rolig etter fødsel pga keisersnitt .jeg blir varm og svett av gåturene. Anonymkode: d5236...3f9 Ja, det er jo meningen at du skal bli varm og svett. Skal du gå på treningssenter uten og bli varm og svett? Er du fortsatt sykmeldt etter keisersnitt ? Det er helt vanlig og ta det med ro etter fødsel med keisersnitt, men ikke så lenge. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #136 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En times gåtur 3 ganger i uka er ikke nok til å gå så drastisk ned i vekt som det du ønsker. Anonymkode: 8c1c7...691 8 kg på 7 uker er det drastisk ? 1 kg I uken ca er vel normalt ? Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #137 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo jeg elsker å gå turer men tenkte det var greit med litt mer trening og siden noen her inne mener at å gå turer ikke er bra nok. Anonymkode: d5236...3f9 Du elsker og gå turer, men går ikke turer fordi noen her inne skrev i går at det ikke var bra nok? Ja, det er lurt med litt styrke i tillegg, men og gå er kjempe bra for vektnedgang . Det ene utelukker ikke det andre. Hvis du er frisk etter keisersnitt kan du vel både begynne og gå skikkelig turer og trene på treningssenter . Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #138 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du elsker og gå turer, men går ikke turer fordi noen her inne skrev i går at det ikke var bra nok? Ja, det er lurt med litt styrke i tillegg, men og gå er kjempe bra for vektnedgang . Det ene utelukker ikke det andre. Hvis du er frisk etter keisersnitt kan du vel både begynne og gå skikkelig turer og trene på treningssenter . Anonymkode: 16d5a...e1a Jo jeg går turer uansett jeg da det er både godt for meg og han lille . Men kjenner at jeg ikke klarer trene hardt når jeg spiser lite og matlysten er dårlig så får starte gradvis tenker jeg . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #139 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8 kg på 7 uker er det drastisk ? 1 kg I uken ca er vel normalt ? Anonymkode: d5236...3f9 Det er jo ikke gåturene du har gått ned av! Det brenner lite kalorier. Du har gått ned pga svært lavt inntak av kalorier. Det sunnest er å gå ned en halv kilo per uke. Anonymkode: 8c1c7...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #140 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo jeg går turer uansett jeg da det er både godt for meg og han lille . Men kjenner at jeg ikke klarer trene hardt når jeg spiser lite og matlysten er dårlig så får starte gradvis tenker jeg . Anonymkode: d5236...3f9 Nei, det er naturlig og at du ikke klarer og trene hardt når du spiser lite. Derfor er gåturer en veldig fin måte og gå ned i vekt kombinert med riktig mat. For 5 minutter siden ville du ikke gå turer. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg