Gå til innhold

Mulig å ned 8 kg til julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Spiser ofte kyllingfilet til middag eller fisk .får dessverre ikke i meg bønner eller cottage cheese da jeg ikke klarer konsistensen.

Anonymkode: d5236...3f9

Mitt tips da er å bruke stavmikser på cottage cheese, da slipper du klumpene. Bland gjerne et beger med 3-4 egg og litt krydder, legg ut som en pizzabunn og stek i en halvtimes tid. Bruk den deretter som wrap og fyll med grønnsaker og kyllingfilet feks (du orker ikke hele av gangen da, men det metter veldig og er sunt.

En variant her: Cottage cheese wrap | Oppskrift - MatPrat

Eventuelt sånne rundstykker (som kan få polarbrødfasong hvis de flyter ut i ovnen, er gode da også): Proteinrundstykker (Havrerundstykker med cottage cheese) | Det søte liv

Ha proteinrikt pålegg og grønnsaker til. Da holder man seg mett en god stund.

Havregrøt med et egg rørt inn i, gjerne med litt stavmikset cottage cheese i også. Metter bra og er sunt!

Anonymkode: ce1ef...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt tips da er å bruke stavmikser på cottage cheese, da slipper du klumpene. Bland gjerne et beger med 3-4 egg og litt krydder, legg ut som en pizzabunn og stek i en halvtimes tid. Bruk den deretter som wrap og fyll med grønnsaker og kyllingfilet feks (du orker ikke hele av gangen da, men det metter veldig og er sunt.

En variant her: Cottage cheese wrap | Oppskrift - MatPrat

Eventuelt sånne rundstykker (som kan få polarbrødfasong hvis de flyter ut i ovnen, er gode da også): Proteinrundstykker (Havrerundstykker med cottage cheese) | Det søte liv

Ha proteinrikt pålegg og grønnsaker til. Da holder man seg mett en god stund.

Havregrøt med et egg rørt inn i, gjerne med litt stavmikset cottage cheese i også. Metter bra og er sunt!

Tusen takk for tips :) har prøvd cottage cheese i alle varianter dessverre men klarer ikke like det dessverre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for tips :) har prøvd cottage cheese i alle varianter dessverre men klarer ikke like det dessverre .

Ikke som ingrediens i andre ting heller? Lapper, rundstykker osv? Hvis det er most smaker det jo ingenting...

Har gått ned snart 35 kilo, og cc har hjulpet meg MYE på veien!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (19 timer siden):

Det er fysisk umulig å være overvektig og spise så lite som 1400 kcal, og likevel gå opp i vekt.

Og nei, å turer hjelper ikke på vektnedgang. Om du begynner å jogge ser du kanskje litt progresjon. Begynner du å løpe derimot. Å trene vekter er uansett den raskeste og mest skånsomme måten å trene på for å gå ned i vekt, kombinert med et godt kosthold. Det er veldig lett å få belastningsskader fra å løpe, spesielt som overvektig.

Hva er det du har røyket, som tror at å GÅ TURER ikke forbrenner kalorier? Det gjør det da så absolutt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi forskjellige…

men jeg spiste 1 knekkebrød ca hver 3-4 time, drakk vann og vanlig middag og gikk ned 8 kg på en mnd

var 22 da

Anonymkode: d652d...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sander33 skrev (15 minutter siden):

Ja det går. Hard jobbing blir det. 

Noen tips ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er vi forskjellige…

men jeg spiste 1 knekkebrød ca hver 3-4 time, drakk vann og vanlig middag og gikk ned 8 kg på en mnd

var 22 da

Anonymkode: d652d...baa

Oj det hørtes lite ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen tips ?:)

Trådstarter har gått tosifret allerede, og burde vel bare gjøre det hun gjør.. 

jeg hadde pælma inn en feit biff til frokost, trent, og så biff igjen. Blir sykt mett av det så det er ikke dyrt i lengden, mye næringsinnhold og veldig magert. Carnivore til jul med mye trening. Ikke sukker, ikke frøoljer osv. Kjørt det ett år. Flesket er borte. Muskler som i topptrent tenåring/20år igjen. Klar i hodet. Energi gjennom taket uten «energidrikk». 

Hun har gått ned tosifret, gjør det hun har gjort. 

Synes slike body transformation er så kule. Digger de. Finner det attraktivt faktisk. Så mange søte store som blir skikkelig deilig damer med å ta vare på kroppen sin igjen. Sexy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (1 minutt siden):

Trådstarter har gått tosifret allerede, og burde vel bare gjøre det hun gjør.. 

jeg hadde pælma inn en feit biff til frokost, trent, og så biff igjen. Blir sykt mett av det så det er ikke dyrt i lengden, mye næringsinnhold og veldig magert. Carnivore til jul med mye trening. Ikke sukker, ikke frøoljer osv. Kjørt det ett år. Flesket er borte. Muskler som i topptrent tenåring/20år igjen. Klar i hodet. Energi gjennom taket uten «energidrikk». 

Hun har gått ned tosifret, gjør det hun har gjort. 

Synes slike body transformation er så kule. Digger de. Finner det attraktivt faktisk. Så mange søte store som blir skikkelig deilig damer med å ta vare på kroppen sin igjen. Sexy. 

Jeg er trådstarter. Jeg vil på en måte ha et normalt kosthold .også med tanke på at jeg har en sønn på 6 mnd også som jeg skal følge opp og lære om mat .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 7.33):

Hei :) jeg ønsker å ned 8 kg til julaften .gått ned 20 kg siste 5 mnd. Det jeg sliter mest med er dobbelthaka.den vil liksom ille bli mindre :( jeg er 1.62 høy og 73 kg. Noen som har tips til hvordan ned i vekt uten å telle kalorier ? Har stoppet litt opp nå. Hilsen kvinne 41.

Blir mulig hengeskinn i den alderen, skinnet trekker seg ikke så mye i den alderen.

Anonymkode: 5bcb8...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir mulig hengeskinn i den alderen, skinnet trekker seg ikke så mye i den alderen.

Anonymkode: 5bcb8...9c8

Har ikke noe hengeskinn jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 7.33):

Hei :) jeg ønsker å ned 8 kg til julaften .gått ned 20 kg siste 5 mnd. Det jeg sliter mest med er dobbelthaka.den vil liksom ille bli mindre :( jeg er 1.62 høy og 73 kg. Noen som har tips til hvordan ned i vekt uten å telle kalorier ? Har stoppet litt opp nå. Hilsen kvinne 41.

Rent matematisk:

I dag er det 5. nov. Det er 49 dager til julaften, eller 7 uker.

Jeg antar du har stillesittende jobb. Og antar du har et daglig behov på 1900 - 2200 kcal. Det gir et ukentlig behov på 13 300 - 15 400 kcal.  For å gå ned 8 kg fram til du, må du altså gå ned over 1 kg i uken fram til den tid. Trekk fra det som da skal til for å oppnå mer enn ett kg vektnedgang, det være seg rent fett eller en kombo av fett, muskler og vannvekt.

Det er nok omtrent umulig vil jeg si. Langvarig fasting er vel det beste alternativet. Men om du ikke er vant med det, så er det fort å ende opp med en stor knekk og ender opp med overspising som til slutt gir vektOPPGANG.

Tenker det kanske er bedre at du sikter på å fortsette med det du har gjort så langt eller en liten endring siden det har stoppet opp.

Anonymkode: d6941...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rent matematisk:

I dag er det 5. nov. Det er 49 dager til julaften, eller 7 uker.

Jeg antar du har stillesittende jobb. Og antar du har et daglig behov på 1900 - 2200 kcal. Det gir et ukentlig behov på 13 300 - 15 400 kcal.  For å gå ned 8 kg fram til du, må du altså gå ned over 1 kg i uken fram til den tid. Trekk fra det som da skal til for å oppnå mer enn ett kg vektnedgang, det være seg rent fett eller en kombo av fett, muskler og vannvekt.

Det er nok omtrent umulig vil jeg si. Langvarig fasting er vel det beste alternativet. Men om du ikke er vant med det, så er det fort å ende opp med en stor knekk og ender opp med overspising som til slutt gir vektOPPGANG.

Tenker det kanske er bedre at du sikter på å fortsette med det du har gjort så langt eller en liten endring siden det har stoppet opp.

Anonymkode: d6941...580

Jeg har permisjon for øyeblikket , har ikke stillesittende jobb til vanlig . Har prøvd faste 16:8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har permisjon for øyeblikket , har ikke stillesittende jobb til vanlig . Har prøvd faste 16:8.

Hvor stillesittende er du nå?

Har du prøvd å kjøre litt knebøy, pushups, jumpibg jacks etc gjennom dagen? 20 her og 20 der. Feks litt hver time?

Anonymkode: 8c1c7...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du stillesittende permisjon da? Hvis du står opp om morgen, drikker bare kaffe og vann og går. Går og går. Drikker vann. Da går du kun på kroppsfett. Ta med et par hardkokte egg som du bryter fasten med når det er nødvendig . Fortsett og gå. Spis salat, kylling , laks, egg ta en propud når du kommer hjem. 
og gå ned 8 kilo før jul på bare kaloreitelling er vanskelig og spesielt hvis du ikke vil telle, så du må gjøre noe mer. Du har fått mange forslag ,men det er mye negativt. Og gå - lenge - på vann og kaffe er den mest effektive deffemetoden jeg har prøvd, men man kan jo ikke jobbe, så du har den muligheten nå. Det må selvsagt kombineres med lite karbo og lite kalorier,og nå skrev jeg mat du liker og som er lavt på dette, så du slipper og telle. 

Anonymkode: 16d5a...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du stillesittende permisjon da? Hvis du står opp om morgen, drikker bare kaffe og vann og går. Går og går. Drikker vann. Da går du kun på kroppsfett. Ta med et par hardkokte egg som du bryter fasten med når det er nødvendig . Fortsett og gå. Spis salat, kylling , laks, egg ta en propud når du kommer hjem. 
og gå ned 8 kilo før jul på bare kaloreitelling er vanskelig og spesielt hvis du ikke vil telle, så du må gjøre noe mer. Du har fått mange forslag ,men det er mye negativt. Og gå - lenge - på vann og kaffe er den mest effektive deffemetoden jeg har prøvd, men man kan jo ikke jobbe, så du har den muligheten nå. Det må selvsagt kombineres med lite karbo og lite kalorier,og nå skrev jeg mat du liker og som er lavt på dette, så du slipper og telle. 

Elsker røkt laks ,egg ,kylling osv , har ikke stillesittende permisjon da jeg er hjemme med en på 5 mnd . Er litt avhengig av sukkerfri brus .kaffe har jeg aldri drukket .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (På 4.11.2024 den 7.55):

Hvorfor har du opprettet tråden da?

Turer med barnevogn har ingen innvirkning på vektnedgang. Turer med barnevogn er noenlunde minstekrav for en god helse.

Om du har gått opp på 1400kcal om dagen, har du ikke fulgt planen slavisk. 

Det er tull. Og gå har forbrenner kalorier i seg selv, og med barnevogn gir det ekstra vekt. Fordelen med og gå tur med barnevogn i permisjon, er at man kan gjøre det 5-6 timer om dagen, og det er mye mer trening enn 45 min på sats. Om det er 10 minutter rundt nabolaget er det selvsagt ikke nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor stillesittende er du nå?

Har du prøvd å kjøre litt knebøy, pushups, jumpibg jacks etc gjennom dagen? 20 her og 20 der. Feks litt hver time?

Anonymkode: 8c1c7...691

Har en gutt hjemme på 5 mnd så det er litt av og på hvor stillesittende jeg er . Har tenkt å begynne på treningssenter fra i morgen av og trene 3 dager i uken der +gåturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Og gå har forbrenner kalorier i seg selv, og med barnevogn gir det ekstra vekt. Fordelen med og gå tur med barnevogn i permisjon, er at man kan gjøre det 5-6 timer om dagen, og det er mye mer trening enn 45 min på sats. Om det er 10 minutter rundt nabolaget er det selvsagt ikke nok. 

Går ca 1 time med barnevogn noen dager i uken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...