Beloved Skrevet 4. november 2024 #61 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (2 timer siden): Hvorfor har du opprettet tråden da? Turer med barnevogn har ingen innvirkning på vektnedgang. Turer med barnevogn er noenlunde minstekrav for en god helse. Du kan brenne mye kalorier på "turer med barnevogn" dersom turene er lange, med godt tempo og helst også i kupert terreng... Å dytte 10-20 kg vogn opp en bratt bakke i et ok tempo får opp pulsen ganske greit altså. "Turer med barnevogn" trenger ikke bety at hun rusler rolig rundt på senteret i en halvtime. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #62 Del Skrevet 4. november 2024 Det er jo verken antall måltider eller hvordan hun triller barnevognen som betyr noe her. Det er HVA de måltidene inneholder. Hva spiser du av snacks/ småspising utenom? Bruker du mye smør/ olje til steking`? Spiser mye fett kjøtt? Drikker du mye med kalorier? Det er alle de skjulte fellene som må bort. Anonymkode: 72331...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detkunnevertverre Skrevet 4. november 2024 #63 Del Skrevet 4. november 2024 Når det er så mye motvilje mot å gjøre tiltak så må du nesten spørre deg selv om du egentlig virkelig vil gå ned de kiloene? Du er ikke spesielt overvektig og du har baby/småbarn. Er det så farlig om du har noen kilo for mye i denne perioden av livet? Kan det tenkes at det hadde vert bedre å fokusere på andre ting enn vekt og dobbelthake nå? Det er ingen friske mennesker som går opp i vekt på 1400 kalorier. Da er du ekstremt stillesittende eller sliter med forbrenningen på ett vis. Det er mer sannsynlig at du ikke får med deg kaloriene du spiser, en munnfull her, en ekstra bit der.. Dette er helt normalt altså! Jeg gjorde også det når jeg trodde jeg ikke gikk ned i vekt på 1400 kalorier. Det er rent selvbedrag (med mindre du sitter helt stille eller har en annen sykdom). 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 4. november 2024 #64 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 7.33): Hei jeg ønsker å ned 8 kg til julaften .gått ned 20 kg siste 5 mnd. Det jeg sliter mest med er dobbelthaka.den vil liksom ille bli mindre jeg er 1.62 høy og 73 kg. Noen som har tips til hvordan ned i vekt uten å telle kalorier ? Har stoppet litt opp nå. Hilsen kvinne 41. Anonymkode: d5236...3f9 Du gjør jo tydeligvis mye riktig. Du har gått ned 4 kg i måneden og burde derfor være i rute til å klare rundt 8 kg til før jul. Men det kan selvfølgelig bli litt vanskeligere når du at har gått ned så mye. Hvorfor ikke bare fortsette slik du har gjort? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #65 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.29): Har prøvd 5-6 måltider før men gikk bare opp i vekt da. Anonymkode: d5236...3f9 Du må telle kalorier. Anonymkode: 11c0e...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #66 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Beklager skulle stå PT. Anonymkode: d5236...3f9 For og gå turer med barnevogn? Fikk du noen grunn til at pt var imot lite karbo ? folk som trener hard styrke og ikke har fett på kroppen som omdannes til energi trenger gjerne karbohydrater for og prestere. Snakket hun om deg eller seg selv? Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 4. november 2024 #67 Del Skrevet 4. november 2024 Ting du kan vurdere: Ikke sett et tall på antall kilo innen en viss dato. Ikke tell kalorier når du vet det ikke er bra for deg. Stol på deg selv og det du vet om deg og hvordan psyken din virker rundt mat. Sett et mål om å lære mer om kosthold, og planlegg å bli sunn og frisk og ernært rett. Du har et lite barn, har en helt fin vekt og har bedre ting å få lov til å bruke energien din på enn slanking. Snart skal du ernære et lite barn i vekst også, og da er det fint å ha fokus på hva kroppen trenger og ikke det å spise minst mulig. Være opptatt av sunn i stedet for tynn. Hvis du gir kroppen din greie mengder av rett mat, mosjon, søvn og koselige opplevelser, så kan den kanskje heller få lov til å bli den vekten den vil? Og ikke hør på tilfeldige folk over alt, ta vare på deg selv og eget forhold til mat og skaff deg kunnskap fra gode og sikre kilder i stedet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #68 Del Skrevet 4. november 2024 Detkunnevertverre skrev (1 time siden): Når det er så mye motvilje mot å gjøre tiltak så må du nesten spørre deg selv om du egentlig virkelig vil gå ned de kiloene? Du er ikke spesielt overvektig og du har baby/småbarn. Er det så farlig om du har noen kilo for mye i denne perioden av livet? Kan det tenkes at det hadde vert bedre å fokusere på andre ting enn vekt og dobbelthake nå? Det er ingen friske mennesker som går opp i vekt på 1400 kalorier. Da er du ekstremt stillesittende eller sliter med forbrenningen på ett vis. Det er mer sannsynlig at du ikke får med deg kaloriene du spiser, en munnfull her, en ekstra bit der.. Dette er helt normalt altså! Jeg gjorde også det når jeg trodde jeg ikke gikk ned i vekt på 1400 kalorier. Det er rent selvbedrag (med mindre du sitter helt stille eller har en annen sykdom). Jeg har pcos . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #69 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For og gå turer med barnevogn? Fikk du noen grunn til at pt var imot lite karbo ? folk som trener hard styrke og ikke har fett på kroppen som omdannes til energi trenger gjerne karbohydrater for og prestere. Snakket hun om deg eller seg selv? Anonymkode: 16d5a...e1a Jeg trente med Hu på senteret en stund før jeg ble gravid . Hun er normal slank , i 50 åra . Hu mente at jeg trengte karbo i form av brød /knekkebrød selv om jeg fortalte at jeg hadde pcos . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #70 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du må telle kalorier. Anonymkode: 11c0e...b01 Kommer ikke til å telle kalorier dessverre Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #71 Del Skrevet 4. november 2024 MissSkog skrev (1 time siden): Du gjør jo tydeligvis mye riktig. Du har gått ned 4 kg i måneden og burde derfor være i rute til å klare rundt 8 kg til før jul. Men det kan selvfølgelig bli litt vanskeligere når du at har gått ned så mye. Hvorfor ikke bare fortsette slik du har gjort? Er bare det at jeg har slitt med matlysten og derfor bare tatt en proteinshake fra butikken til lunsj også spist litt middag .og det blir litt lite I lengden . Anonymkode: d5236...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november 2024 #72 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fulgte planen slavisk ja . Gå turer hjelper på vektnedgang ja .må ikke trene på senter . Anonymkode: d5236...3f9 Det er fysisk umulig å være overvektig og spise så lite som 1400 kcal, og likevel gå opp i vekt. Og nei, å gå turer hjelper ikke på vektnedgang. Om du begynner å jogge ser du kanskje litt progresjon. Begynner du å løpe derimot. Å trene vekter er uansett den raskeste og mest skånsomme måten å trene på for å gå ned i vekt, kombinert med et godt kosthold. Det er veldig lett å få belastningsskader fra å løpe, spesielt som overvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #73 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (1 minutt siden): Det er fysisk umulig å være overvektig og spise så lite som 1400 kcal, og likevel gå opp i vekt. Og nei, å gå turer hjelper ikke på vektnedgang. Om du begynner å jogge ser du kanskje litt progresjon. Begynner du å løpe derimot. Å trene vekter er uansett den raskeste og mest skånsomme måten å trene på for å gå ned i vekt, kombinert med et godt kosthold. Det er veldig lett å få belastningsskader fra å løpe, spesielt som overvektig. Jeg har pcos og da må man lavt ned på kalorier for å gå ned .er nok derfor jeg har gått ned så mye nå da jeg har spist lite. Vurderer begynne med spinning igjen da jeg var veldig glad i det tidligere . Jogging har aldri vært noe for meg . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detkunnevertverre Skrevet 4. november 2024 #74 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har pcos og da må man lavt ned på kalorier for å gå ned .er nok derfor jeg har gått ned så mye nå da jeg har spist lite. Vurderer begynne med spinning igjen da jeg var veldig glad i det tidligere . Jogging har aldri vært noe for meg . Anonymkode: d5236...3f9 Da burde du få hjelp av lege og en ernæringsfysiolog som har erfaring med pcos. Vet det er mange med pcos som sliter med fex insulinresistens. Kanskje sammensetningen av hva du spiser er viktigere enn kaloriene akkurat nå. Hør på fagfolk som har satt seg grundig inn i problemstillingen fremfor en tilfeldig pt og oss på kg så lenge det er medisinske grunner til at vektnedgangen er utfordrende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #75 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trente med Hu på senteret en stund før jeg ble gravid . Hun er normal slank , i 50 åra . Hu mente at jeg trengte karbo i form av brød /knekkebrød selv om jeg fortalte at jeg hadde pcos . Anonymkode: d5236...3f9 Ikke lytt til kun én person. Kanskje lavkarbo er dårlig for henne, uten at det er dprlig for deg - alle hvermanns kan bli sertifisert PT uten store problemer (så lenge man har penger til utdanningen). Det er mye ny forskning som tyder på svært gode helsefordeler ved lavkarbo for dem med PCOS, spesielt for også for vektreduksjon samt opprettholdelse av vekt. Andre PCOS symptomer skal også forbedres merkbart av kontinuerlig lavkarbolivsstil. Anonymkode: 8c1c7...691 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #76 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er bare det at jeg har slitt med matlysten og derfor bare tatt en proteinshake fra butikken til lunsj også spist litt middag .og det blir litt lite I lengden . Anonymkode: d5236...3f9 Men du ser at det finnes en mellomting mellom det du beskriver her, og det å spise altfor mye? Hvorfor ikke fortsette som du har gjort men legge til protein (kjøtt/fisk/kylling/egg/bønner/cottage cheese). Det trenger ikke være et helt måltid ekstra - stek opp en kyllingfilet med digg krydder, og spis det for seg selv! Anonymkode: 8c1c7...691 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #77 Del Skrevet 5. november 2024 Detkunnevertverre skrev (19 timer siden): Når det er så mye motvilje mot å gjøre tiltak så må du nesten spørre deg selv om du egentlig virkelig vil gå ned de kiloene? Du er ikke spesielt overvektig og du har baby/småbarn. Er det så farlig om du har noen kilo for mye i denne perioden av livet? Kan det tenkes at det hadde vert bedre å fokusere på andre ting enn vekt og dobbelthake nå? Det er ingen friske mennesker som går opp i vekt på 1400 kalorier. Da er du ekstremt stillesittende eller sliter med forbrenningen på ett vis. Det er mer sannsynlig at du ikke får med deg kaloriene du spiser, en munnfull her, en ekstra bit der.. Dette er helt normalt altså! Jeg gjorde også det når jeg trodde jeg ikke gikk ned i vekt på 1400 kalorier. Det er rent selvbedrag (med mindre du sitter helt stille eller har en annen sykdom). Jeg fulgte den planen jeg den gangen fikk av pt .men hat pcos så derfor må jeg veldig lavt på kalorier og det synes jeg er skummelt . Jeg trenger å ned i vekt for helsen sin del og jeg trives ikke med hvordan jeg ser ut . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #78 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men du ser at det finnes en mellomting mellom det du beskriver her, og det å spise altfor mye? Hvorfor ikke fortsette som du har gjort men legge til protein (kjøtt/fisk/kylling/egg/bønner/cottage cheese). Det trenger ikke være et helt måltid ekstra - stek opp en kyllingfilet med digg krydder, og spis det for seg selv! Anonymkode: 8c1c7...691 Spiser ofte kyllingfilet til middag eller fisk .får dessverre ikke i meg bønner eller cottage cheese da jeg ikke klarer konsistensen. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #79 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fulgte den planen jeg den gangen fikk av pt .men hat pcos så derfor må jeg veldig lavt på kalorier og det synes jeg er skummelt . Jeg trenger å ned i vekt for helsen sin del og jeg trives ikke med hvordan jeg ser ut . Anonymkode: d5236...3f9 Hvis du har PCOS har du mest sannsynlig også insulinresistens, og da er det bare to ting som kan hjelpe, enten hver for seg, eller aller helst i kombinasjon: 1: medisinsk hjelp fra lege 2: karbohydratredusert kosthold Får du kontroll på blodsukkeret/insulinutskillelsen trenger du heller ikke uvanlig lavt i kalorier for å gå ned i vekt. Anonymkode: 570da...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #80 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvis du har PCOS har du mest sannsynlig også insulinresistens, og da er det bare to ting som kan hjelpe, enten hver for seg, eller aller helst i kombinasjon: 1: medisinsk hjelp fra lege 2: karbohydratredusert kosthold Får du kontroll på blodsukkeret/insulinutskillelsen trenger du heller ikke uvanlig lavt i kalorier for å gå ned i vekt. Anonymkode: 570da...b39 Blodsukkeret er helt normalt . Nylig sjekket . Brukte metformin tidligere men det var for å få mens regelmessig så går ikke på det nå . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg