AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #41 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du bare fikk i deg proteinshake og egg så forstår jeg jo at du synes to måltider er lite mat… Anonymkode: 18805...09b 😅 huff. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #42 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig glad i propudshake,egg,røkt laks , kylling ,tacosalat . For meg er det lett mat. Anonymkode: d5236...3f9 Så legg til feks grillet kylling til proteinshaken til lunsj, og salat og røkt laks til eggene til kvelds? Utvid de 2 måltidene litt med lett mat du liker. Det dekker næringsbehovet, det er enkelt , du liker det, du slipper og telle kalorier , karbo og antall måltider underveis ? Gjør det enkelt. Blir du matlei etter tid bytter du til tilsvarende mattype ? Anonymkode: 16d5a...e1a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november 2024 #43 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja forstår det ,men aldri vært vant til å spise mange måltid , jeg hadde nok klart meg med 1måltid men det blir for lite. Anonymkode: d5236...3f9 Du sa jo at du tidligere spiste 5-6….? Bare tull denne tråden jo… 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #44 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (6 timer siden): Du sa jo at du tidligere spiste 5-6….? Bare tull denne tråden jo… Var en periode jeg årlvde 5 -6 måltid ja . Er du 12 år eller siden du ikke kan oppføre deg ? Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #45 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (6 timer siden): Du sa jo at du tidligere spiste 5-6….? Bare tull denne tråden jo… Jeg prøvde ut Grete roede for noen år tilbake og da var det 5-6 måltid . De 20 kg har jeg gått ned pga graviditet og 2 måltid . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november 2024 #46 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Var en periode jeg årlvde 5 -6 måltid ja . Er du 12 år eller siden du ikke kan oppføre deg ? Anonymkode: d5236...3f9 Er du 12 år eller siden du ikke klarer å svare på spørsmål? Hvorfor må du spise enten 2 måltider eller 5-6? Hvorfor er 3-4 klin umulig? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #47 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (7 minutter siden): Er du 12 år eller siden du ikke klarer å svare på spørsmål? Hvorfor må du spise enten 2 måltider eller 5-6? Hvorfor er 3-4 klin umulig? Ha en fin dag . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november 2024 #48 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha en fin dag . Anonymkode: d5236...3f9 Merkelig å kritisere andre for å være barnslig, når du selv ikke klarer å svare på enkle spørsmål som er relevant for saken. Da ønsker du ikke hjelp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #49 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (Akkurat nå): Merkelig å kritisere andre for å være barnslig, når du selv ikke klarer å svare på enkle spørsmål som er relevant for saken. Da ønsker du ikke hjelp. Skal nok klare å finne ut av det selv Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #50 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Noen som har tips til hvordan ned i vekt uten å telle kalorier ? Anonymkode: d5236...3f9 Spis mindre kalorier uten å telle hvor mye du spiser. Det blir ikke så lett da, siden du bare gjetter. Anonymkode: e1908...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #51 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei jeg ønsker å ned 8 kg til julaften .gått ned 20 kg siste 5 mnd. Det jeg sliter mest med er dobbelthaka.den vil liksom ille bli mindre jeg er 1.62 høy og 73 kg. Noen som har tips til hvordan ned i vekt uten å telle kalorier ? Har stoppet litt opp nå. Hilsen kvinne 41. Anonymkode: d5236...3f9 For å gå ned 8 kg på 7-8 uker så MÅ du faktisk telle kalorier. Du må sannsynligvis gå på streng lavkarbo og trene ganske rikelig hver dag. Når du har gått ned 20 kg på 5 mnd sier det seg selv at kroppen til slutt er mettet av vekttap. Nærmere 30 kg på et halvt år er skadelig. Skal du ned i vekt må du endre livsstil så lenge du lever. Kroppen vil gjøre ALT den kan 24/7 for å komme tilbake til trivselsvekta du hadde før du startet slankinga. Det enkleste er å slanke seg. Det er når du er ferdig jobben starter. Og den varer livet ut. Du må for alltid tenke på hva du spiser vs hvor aktiv du er. Du må veie deg hver uke. Du må alltid kjempe mot kroppen din. Da er ganskje ikke 30 kg ned på et halvår veien å gå. Da skulle man kanskje heller fått hjelp til varig livstilsendring av ernæringsfysiolog og PT og gått ned de kiloene over 1-1,5 år for å sikre varig endring. Anonymkode: cb8ef...0dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detkunnevertverre Skrevet 4. november 2024 #52 Del Skrevet 4. november 2024 Du kan ikke regne med å gå ned mange kilo innen jul når du ikke er villig til å gjøre drastiske endringer. Det sier jo nesten seg selv. Du må øke aktivitetsnivået ditt en god del og kutte ut kalorier inn. Vil du ikke telle kalorier i hverdagen kan du lage en måltidsplan hvor du vet du er innenfor si 1400 kalorier pr dag og holde deg til det slavisk frem til jul. Det er ingen lette veier til dette målet. Huden under haken er dessverre ikke super elastisk heller så det er ikke noen garanti for at dobbelthaken forsvinner liker fort som kiloene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #53 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å gå ned 8 kg på 7-8 uker så MÅ du faktisk telle kalorier. Du må sannsynligvis gå på streng lavkarbo og trene ganske rikelig hver dag. Når du har gått ned 20 kg på 5 mnd sier det seg selv at kroppen til slutt er mettet av vekttap. Nærmere 30 kg på et halvt år er skadelig. Skal du ned i vekt må du endre livsstil så lenge du lever. Kroppen vil gjøre ALT den kan 24/7 for å komme tilbake til trivselsvekta du hadde før du startet slankinga. Det enkleste er å slanke seg. Det er når du er ferdig jobben starter. Og den varer livet ut. Du må for alltid tenke på hva du spiser vs hvor aktiv du er. Du må veie deg hver uke. Du må alltid kjempe mot kroppen din. Da er ganskje ikke 30 kg ned på et halvår veien å gå. Da skulle man kanskje heller fått hjelp til varig livstilsendring av ernæringsfysiolog og PT og gått ned de kiloene over 1-1,5 år for å sikre varig endring. Anonymkode: cb8ef...0dc Ja blir nok lavkarbo ja , går mye turer med vogn i uka . Har prøvd på tidligere men hun var imot lavkarbo. Veier meg en gang i uken . Men å telle kalorier blir ikke bra for meg .har tidligere slitt med spisevegring og veide maten osv . Så jeg må bare prøve en annen måte. De 20 kg jeg gikk ned var både graviditetskilo og kilo jeg hadde fra før . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #54 Del Skrevet 4. november 2024 Detkunnevertverre skrev (2 minutter siden): Du kan ikke regne med å gå ned mange kilo innen jul når du ikke er villig til å gjøre drastiske endringer. Det sier jo nesten seg selv. Du må øke aktivitetsnivået ditt en god del og kutte ut kalorier inn. Vil du ikke telle kalorier i hverdagen kan du lage en måltidsplan hvor du vet du er innenfor si 1400 kalorier pr dag og holde deg til det slavisk frem til jul. Det er ingen lette veier til dette målet. Huden under haken er dessverre ikke super elastisk heller så det er ikke noen garanti for at dobbelthaken forsvinner liker fort som kiloene. Går mye turer i uka med barnevogn . Har prøvd matplan på 1400 kalorier tidligere hos pt.fulgte den slavisk men gikk bare opp i vekt . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november 2024 #55 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal nok klare å finne ut av det selv Anonymkode: d5236...3f9 Hvorfor har du opprettet tråden da? AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Går mye turer i uka med barnevogn . Har prøvd matplan på 1400 kalorier tidligere hos pt.fulgte den slavisk men gikk bare opp i vekt . Anonymkode: d5236...3f9 Turer med barnevogn har ingen innvirkning på vektnedgang. Turer med barnevogn er noenlunde minstekrav for en god helse. Om du har gått opp på 1400kcal om dagen, har du ikke fulgt planen slavisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #56 Del Skrevet 4. november 2024 Reign skrev (11 minutter siden): Hvorfor har du opprettet tråden da? Turer med barnevogn har ingen innvirkning på vektnedgang. Turer med barnevogn er noenlunde minstekrav for en god helse. Om du har gått opp på 1400kcal om dagen, har du ikke fulgt planen slavisk. Jeg fulgte planen slavisk ja . Gå turer hjelper på vektnedgang ja .må ikke trene på senter . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #57 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.10): Tusen takk for svar har prøvd lavkarbo tidligere , men spiste liksom bare 2 måltid da og følte det ble for lite . Tenkte å begynne på senter å trene igjen , har vært gjennom en graviditet så har fokusert mest på gåturer foreløpig men kan nok bli bedre ved å komme i gang på setter igjen Anonymkode: d5236...3f9 Dobbelthaka er ofte forårsaket av mer enn bare vekt! Tre ting jeg anbefaler deg, som ikke koster noe annet enn bittelitt tid og trening (men veldig enkelt). 1. Hvis du sover med åpen munn; begynn med munntaping! Dette endret mitt ansikt veldig, men aller mest underøyene som ikke lenger er mørke/ser like innsunkne ut som de pleide. Men også kjevepartiet ble mer definert. Dette skyldes at mange av oss har feil tungestilling, som gjør at vi puster mer med munnen. Egebtlig skal vi puste gjennom nese, og munntaping hjelper med å tvinge tunga inn i riktig stilling mens vi sover. Øv gjerne også på det på dagtid, å lukke munnen og å ha tunga plassert som i et "vacuum" opp mot ganen. 2. Lymfredrenasje morgen og kveld. Tar ikke mer enn 2-3 minutter, men du må følge riktig rekkefølge. Følg en youtubevideo, prøv ut forskjellige, men viktig å gjøre det minst en gang dagkig, helst to. Du vil se forskjell innen en uke. 3. Ansiktsyoga/guasha. Dette er knyttet til punkt to, da det strengt tatt er samme ulla, men du vil kunne jobbe spesifikt på kjeven for å få den mer definert. Anonymkode: 8c1c7...691 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #58 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er bare det at når jeg startet med lavkarbo tidligere så var det liksom 2 måltider som var nok stod det mange plasser . Så jeg er redd for at jo mer måltid jeg tilfører så vil jeg gå opp. Anonymkode: d5236...3f9 Da har du dårlige kilder Jeg har aldri hørt om at lavkarbo bare skal være to måltider, og jeg kan en del om det. Lavkarbo har i utgangspunktet ingenting med antall måltider å gjøre - den handler i sin reneste form utelukkende om å spise lite karbohydrater. Dietten fikk jo masse tyn da den tok av, for du kan hive i deg egg og bacon til frokost, biff med bernaise til både lunsj og middag, drikke kaffe med tonnevis av fløte, dynke all mat du lager med litervis av smør. Og spise akkurat hvor mye du vil, når du vil. Dette var det mange som ikke fikk til å stemme, hvordan man kan gå ned i vekt når man driter i kalorier og bare spiser når man er sulten. Men - det fungerer faktisk veldig bra, for mange. Det er nok også noe med at om du spiser masse protein og fett, så blir du mettere, og da spiser man naturlig mindre porsjoner og færre måltider. Egg og bacon til frokost varer nesten til middag, mens et lyst knekkebrød med brunost varer knapt til lunsj. Så det er mulig at de du har lest om som har sagt at to måltider funker for dem, sier det fordi det holder dem mette hele dagen. Men det er definitivt ingen regel. Antall måltider er ikke et bra mål for noen som helst dietter. Eksempel: Det kan jo være de som spiser to måltider daglig, spiser en omelett på tre egg til frokost og så en stor middag senere. Om du spiser ett egg til frokost og ett egg til lunsj, så har du spist to måltider før middagen mens de har spist ett måltid - men du har jo ikke spist mer enn dem. Om du så hadde spist mer enn den som spiser to måltider, så har det ikke noe å si i lavkarbo-filosofien. Det eneste som skal telles på lavkarbo, er karboyhydrater. Ikke kalorier og ikke antall måltider. Du MÅ ikke absolutt telle heller, bare velg mat du vet har lite karbohydrater. Skal du i ketose så må du være veldig obs, det gjemmer seg karbohydrater i mye rart, spesielt ultraprosessert mat og lettprodukter. Jeg sier ikke du må gå på lavkarbo, men om du vil det så må du legge fra deg dette med at lavkarbo = to måltider om dagen, for det er direkte feilopplysning. Faktisk vil vel ganske mange mene at om man tenker muskelmasse så bør man spre proteinene utover dagen for jevnt proteinsyntese. Anonymkode: 4ec3f...bcc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #59 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja blir nok lavkarbo ja , går mye turer med vogn i uka . Har prøvd på tidligere men hun var imot lavkarbo. Veier meg en gang i uken . Men å telle kalorier blir ikke bra for meg .har tidligere slitt med spisevegring og veide maten osv . Så jeg må bare prøve en annen måte. De 20 kg jeg gikk ned var både graviditetskilo og kilo jeg hadde fra før . Anonymkode: d5236...3f9 Hvem er « hun» som var imot lavkarbo? Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #60 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem er « hun» som var imot lavkarbo? Anonymkode: 16d5a...e1a Beklager skulle stå PT. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg