AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #21 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror egentlig det er lite smart å kjøre en sultekur fram til en høytid som ofte innebærer MYE fristelser og fet mat. Når du da har «nådd målet» før jul vil du ofte overspise, og vips er alt tilbake. Syns generelt jeg ser en tendens at de som har gått ned veldig mye, sliter med «de siste 5kiloene». Kanskje det rett og slett er urealistisk å komme helt til det ultimate målet? Er det ikke bedre å stabilisere seg der man er? Det er ekstremt urealistisk at man beholder sin nye vekt, dersom det krever såå mye å nå den. Anonymkode: 6444d...3f8 Ønsker å ned for helsen sin del .sliter med nakke og skuldre pga stor byste og trives ikke med hvordan jeg ser ut. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #22 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, du skrev at 2måltider føltes for lite, men at du gikk opp i vekt da du spiste 5-6måltider daglig. Hvorfor spiller du dum nå? Anonymkode: 6444d...3f8 Spille dum ? Somsagt aldri spist kveldsmat. Og er noe som heter mellommåltider . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 3. november 2024 #23 Del Skrevet 3. november 2024 Er du en smule overbitt? En tilbaketrukken underkjeve, spesielt med tunge som presser ned i munnen framfor frem eller opp, gir "dobbelthake". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #24 Del Skrevet 3. november 2024 Enni skrev (2 minutter siden): Er du en smule overbitt? En tilbaketrukken underkjeve, spesielt med tunge som presser ned i munnen framfor frem eller opp, gir "dobbelthake". Nei er ikke det ❤️ Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #25 Del Skrevet 3. november 2024 Kan du forklare logikken bak det at det enten må være 2 eller 5-6 måltider? Anonymkode: b1288...bf9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #26 Del Skrevet 3. november 2024 En kilo ned er -7000 kalorier Anonymkode: 1599d...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november 2024 #27 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spille dum ? Somsagt aldri spist kveldsmat. Og er noe som heter mellommåltider . Anonymkode: d5236...3f9 Du klarer jo ikke å svare på hvorfor du ikke kan spise en mellomting mellom 2 og 5-6 måltider! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #28 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spille dum ? Somsagt aldri spist kveldsmat. Og er noe som heter mellommåltider . Anonymkode: d5236...3f9 😂😂 er det her seriøst? Det er det samme om du spiser kveldsmat eller mellommåltid eller ingen av disse. Du skal spise en viss mengde om dagen . Fordelt på 2 måltid er for lite, 5-6 måltider legger du på deg av , og 3-4 er teknisk umulige? Ok, lykke til . Anonymkode: 16d5a...e1a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #29 Del Skrevet 3. november 2024 Reign skrev (3 minutter siden): Du klarer jo ikke å svare på hvorfor du ikke kan spise en mellomting mellom 2 og 5-6 måltider! Er bare det at når jeg startet med lavkarbo tidligere så var det liksom 2 måltider som var nok stod det mange plasser . Så jeg er redd for at jo mer måltid jeg tilfører så vil jeg gå opp. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #30 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂😂 er det her seriøst? Det er det samme om du spiser kveldsmat eller mellommåltid eller ingen av disse. Du skal spise en viss mengde om dagen . Fordelt på 2 måltid er for lite, 5-6 måltider legger du på deg av , og 3-4 er teknisk umulige? Ok, lykke til . Anonymkode: 16d5a...e1a Nei er ikke teknisk umulig men leste da jeg startet på lavkarbo at 2 var liksom nok .men føler det blir for lite mat .redd at h is jeg tilfører flere måltid så står jeg stiller eller går opp. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november 2024 #31 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er bare det at når jeg startet med lavkarbo tidligere så var det liksom 2 måltider som var nok stod det mange plasser . Så jeg er redd for at jo mer måltid jeg tilfører så vil jeg gå opp. Anonymkode: d5236...3f9 Men du skjønner at det finnes tall mellom 2 og 6….? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #32 Del Skrevet 3. november 2024 Reign skrev (1 minutt siden): Men du skjønner at det finnes tall mellom 2 og 6….? Ja forstår det ,men aldri vært vant til å spise mange måltid , jeg hadde nok klart meg med 1måltid men det blir for lite. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 3. november 2024 #33 Del Skrevet 3. november 2024 Men altså, du finner ut nøyaktig hva og nøyaktig hvor mye du skal spise i løpet av en dag, og så spiser du av denne mengden mat i det tidsrommet det passer for deg. Vil du ikke spise frokost, ikke spis frokost. Vil du ikke spise kvelds, ikke spis kvelds. Finn din egen rytme som passer deg. Ikke heng deg opp i antall måltider, det er mengden mat du må ha oversikt over. Om du spiser for eksempel 1200 kalorier klokken 16 eller du spiser 400 kalorier klokken 16, 400 klokken 18 og 400 klokken 19 blir det samme. Det er ikke antall måltider som skal avgjøre mengden mat, det er hva du har bestemt deg for på forhånd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #34 Del Skrevet 3. november 2024 Elle Melle skrev (4 minutter siden): Men altså, du finner ut nøyaktig hva og nøyaktig hvor mye du skal spise i løpet av en dag, og så spiser du av denne mengden mat i det tidsrommet det passer for deg. Vil du ikke spise frokost, ikke spis frokost. Vil du ikke spise kvelds, ikke spis kvelds. Finn din egen rytme som passer deg. Ikke heng deg opp i antall måltider, det er mengden mat du må ha oversikt over. Om du spiser for eksempel 1200 kalorier klokken 16 eller du spiser 400 kalorier klokken 16, 400 klokken 18 og 400 klokken 19 blir det samme. Det er ikke antall måltider som skal avgjøre mengden mat, det er hva du har bestemt deg for på forhånd. Får prøve meg litt frem men kommer nok ikke til å telle kalorier . Prøvde det tidligere men ble bare stresset av det . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 3. november 2024 #35 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får prøve meg litt frem men kommer nok ikke til å telle kalorier . Prøvde det tidligere men ble bare stresset av det . Anonymkode: d5236...3f9 Neida, jeg skrev bare kalorier for eksempelets del med at det er mengden og ikke antall måltider som er viktig i sum. Jeg kunne også sagt 2 brødskiver, 150 gram kjøtt, 500 gram grønnsaker, ett eple og to egg, og spis det når du vil. Men siden jeg ikke vet hva du vil spise så blir liksom det for enda mer feil på et vis. Personlig har jeg brukt litt kaloritelling på den maten jeg vil spise, og når jeg vet hva som er sånn ca passe mye, så slutter jeg å telle. Å telle for evig tror jeg ikke er bra hvis man vil ha et greit forhold til mat. Pluss at det er lett å gå fellen med at man spiser for mange ting man blir sugen av, bare fordi man har "plass i kaloriregnskspet" sitt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #36 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får prøve meg litt frem men kommer nok ikke til å telle kalorier . Prøvde det tidligere men ble bare stresset av det . Anonymkode: d5236...3f9 Men du gikk passe ned i vekt da du spiste 2 måltider. Hva med å fordele denne maten på 3måltider da? Vi er mange her nå som føler at du ikke ønsker å lykkes, du lager det mer komplisert enn det er. Du har prøvd å spise 2 måltider, det ble for lite. Du har prøvd å spise 5-6, det ble for mye. Det er jo ikke rakettforskning dette. Anonymkode: 6444d...3f8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #37 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du gikk passe ned i vekt da du spiste 2 måltider. Hva med å fordele denne maten på 3måltider da? Vi er mange her nå som føler at du ikke ønsker å lykkes, du lager det mer komplisert enn det er. Du har prøvd å spise 2 måltider, det ble for lite. Du har prøvd å spise 5-6, det ble for mye. Det er jo ikke rakettforskning dette. Anonymkode: 6444d...3f8 Handler ikke om at jeg ikke ønsker lykkes ,men har slitt med spisevegring tidligere . Jeg liker å spise lett mat .da jeg spiste 2 måltider så drakk jeg en proteinshake fra butikken rundt kl 12 på dagen også egg på kvelden . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #38 Del Skrevet 3. november 2024 Elle Melle skrev (4 minutter siden): Neida, jeg skrev bare kalorier for eksempelets del med at det er mengden og ikke antall måltider som er viktig i sum. Jeg kunne også sagt 2 brødskiver, 150 gram kjøtt, 500 gram grønnsaker, ett eple og to egg, og spis det når du vil. Men siden jeg ikke vet hva du vil spise så blir liksom det for enda mer feil på et vis. Personlig har jeg brukt litt kaloritelling på den maten jeg vil spise, og når jeg vet hva som er sånn ca passe mye, så slutter jeg å telle. Å telle for evig tror jeg ikke er bra hvis man vil ha et greit forhold til mat. Pluss at det er lett å gå fellen med at man spiser for mange ting man blir sugen av, bare fordi man har "plass i kaloriregnskspet" sitt. Jeg er veldig glad i propudshake,egg,røkt laks , kylling ,tacosalat . For meg er det lett mat. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #39 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Handler ikke om at jeg ikke ønsker lykkes ,men har slitt med spisevegring tidligere . Jeg liker å spise lett mat .da jeg spiste 2 måltider så drakk jeg en proteinshake fra butikken rundt kl 12 på dagen også egg på kvelden . Anonymkode: d5236...3f9 Om du bare fikk i deg proteinshake og egg så forstår jeg jo at du synes to måltider er lite mat… Anonymkode: 18805...09b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #40 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei er ikke teknisk umulig men leste da jeg startet på lavkarbo at 2 var liksom nok .men føler det blir for lite mat .redd at h is jeg tilfører flere måltid så står jeg stiller eller går opp. Anonymkode: d5236...3f9 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja forstår det ,men aldri vært vant til å spise mange måltid , jeg hadde nok klart meg med 1måltid men det blir for lite. Anonymkode: d5236...3f9 Lavkarbo har ingenting med antall måltider og gjøre, det har med og ikke spise mer en et visst antall karbohydrater i døgnet. det er noen som kombinerer det med periodisk falske ( fat burn ) og mange blir mette og har ikke behov for mer enn 2 måltider. For rask vektnedgang er ofte keto med forlengelse av nattfasten det mest effektive , men du har jo ganske god tid. uansett om du velger lavkarbo, kaloritelling, grandiosadietten eller hva pokker er det vanskelig og forstå fokuset på antall måltider i ekstreme varianter . De fleste spiser 3-4 måltider. Jeg klarer meg ofte med 2 , avhengig av hva jeg spiser. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke kan spise 3-4 måltider når 2 blir for lite og 6 blir for mye 😅 Anonymkode: 16d5a...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg