AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #201 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du sier selv at du gikk ned de første 15 kg på noen uker etter fødsel dvs at du har gått ned 5 kg de siste 4 månedene, hadde du spist under 1000 kalorier dagen så hadde du gått ned mer enn 5 kg på 4 mnd, så du får i deg mer enn du tror. Anonymkode: b1288...bf9 Somsagt jeg drikker en yt proteinshake om dagen og litt sunn middag som ikke inneholder ris /potet osv. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #202 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ren svada jo. Samme hva folk skriver så har du et men eller en motsigelse, og du sier mot deg selv eller følger opp med ny info for hver gang noen spør. Spiser mannen din også bare kyllign og salat eller spiser dere aldri et måltid sammen? Du skriver et sted at du spiser to ganger daglig, andre steder at du kan gå dager uten mat (stemmer nok ikke, siden du allerede er i stort minus hver dag ville du blitt ekstremt dårlig av ingenting), du skriver at du har pcos, men har ikke legen da gitt deg råd hvis du sliter? Stort sett vrøvl hele tråden, og om det mot formodning skulle være sant så har du nå ikke mindre enn 10 sider med råd av varierende kvalitet du kan prøve på. Anonymkode: 72331...d46 Er ikke stort legen kan gjøre .har prøvd å snakke med Hu.skal tilbake til legen neste uke Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #203 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Somsagt jeg drikker en yt proteinshake om dagen og litt sunn middag som ikke inneholder ris /potet osv. Anonymkode: d5236...3f9 Spiller ingen rolle hva du spiser så lenge du ikke spiser mindre enn du forbrenner, eller tilnærmet det du forbrenner, for å gå ned i vekt så må man spise mindre enn man forbrenner, det er ikke hokus pokus. Anonymkode: b1288...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #204 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så langt under 1000 kalorier er bra sykes du ? Anonymkode: d5236...3f9 Du skal ned 8 kilo ved og spise flere kalorier? Nei, under 1000 kalorier er ikke anbefalt. Du skriver du har en sykdom som gjør at du legger på deg av anbefalte 1400 kalorier. Nå vil du ned i vekt, men du vil spise mer? Det går ikke. Du kan jo sjekke med legen om det er reelt at du legger på deg av 1400 kalorier , mulig prøve det på nytt og være mer nøyaktig. Kutt ut brusen. Det nytter ikke at noen svarer her at, ja spis mer så går du ned 8 kilo til jul. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #205 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når har jeg sagt det? Du forteller at du har overvektig bmi og ønsker å gå raskt ned. Men du ønsker samtidig å spise mer enn du gjør nå. Selv om du spiser så nært vedlikehold at du kun har gått ned 5kg på 5mndr. Når man er overvektig og trenger å gå ned i vekt for helsens skyld (har du skrevet før), så er det umulig at du har spist under 1000kcal daglig i et halvt år. Du har kanskje gjort det noen få dager, og bruker det som argument her nå. Jeg har personlig erfaring med å spise 600-700kcal daglig (pga spiseforstyrrelse), og da kom jeg ned på bmi 15 på under et halvt år. Så jeg gjennomskuer greit når folk lyver om lavt matinntak. Om du ikke ønsker eller orker å gå ned i vekt for tiden, så er det helt lov. Men vær ærlig og ikke spill hjelpeløs og uvitende. Anonymkode: 6444d...3f8 Har allerede gått ned 20 kg . Og en yt proteinshake om dagen og litt sunn middag er ganske langt under 1000 kalorier . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #206 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spiller ingen rolle hva du spiser så lenge du ikke spiser mindre enn du forbrenner, eller tilnærmet det du forbrenner, for å gå ned i vekt så må man spise mindre enn man forbrenner, det er ikke hokus pokus. Anonymkode: b1288...bf9 Spiser mye mindre enn basalforbrenninga. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #207 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men burde kanskje øke litt da det nok ikke er veldig sunt å ligge så lavt. Anonymkode: d5236...3f9 Du må nesten velge. Mellom og ligge usunt lavt eller og g ned 8 kilo til julaften. Tror de fleste nå , etter og ha lest mer om deg anbefaler deg og legge ideen om og gå ned 8 kilo før julaften på is. Du må faktisk velge mellom og ligge usunt lavt eller bruke mer tid. Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #208 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skal ned 8 kilo ved og spise flere kalorier? Nei, under 1000 kalorier er ikke anbefalt. Du skriver du har en sykdom som gjør at du legger på deg av anbefalte 1400 kalorier. Nå vil du ned i vekt, men du vil spise mer? Det går ikke. Du kan jo sjekke med legen om det er reelt at du legger på deg av 1400 kalorier , mulig prøve det på nytt og være mer nøyaktig. Kutt ut brusen. Det nytter ikke at noen svarer her at, ja spis mer så går du ned 8 kilo til jul. Anonymkode: 16d5a...e1a Legger på meg fra akt fra 1200-1400 kalorier . Gått på Grete roede kurs tidligere og .da veide jeg maten og skrev opp nøyaktig det jeg spiste og gikk opp i vekt . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #209 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spiser mye mindre enn basalforbrenninga. Anonymkode: d5236...3f9 Hadde du gjort det så hadde du gått ned mer enn 5 kg på 4 mnd. Anonymkode: b1288...bf9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #210 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du gjort det så hadde du gått ned mer enn 5 kg på 4 mnd. Anonymkode: b1288...bf9 Du får mene hva du vil . Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #211 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har allerede gått ned 20 kg . Og en yt proteinshake om dagen og litt sunn middag er ganske langt under 1000 kalorier . Anonymkode: d5236...3f9 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Legger på meg fra akt fra 1200-1400 kalorier . Gått på Grete roede kurs tidligere og .da veide jeg maten og skrev opp nøyaktig det jeg spiste og gikk opp i vekt . Anonymkode: d5236...3f9 Hva er det du vil ha råd om? Hva er det du spør om? du vet jo nå hvordan du har gått ned i vekt, men ønsker en annen metode fordi det er usunt og spise så lite? Forslag om flere måltider, lavkarbo, økt aktivitet blir feil. Den kuren du ser etter finnes ikke. Det finnes ingen sunn måte og gå ned 8 kilo til julaften uten og gjøre en skikkelig innsats, som innebærer at du blir varm og svett og må lage sunn mat. Anonymkode: 16d5a...e1a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #212 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det du vil ha råd om? Hva er det du spør om? du vet jo nå hvordan du har gått ned i vekt, men ønsker en annen metode fordi det er usunt og spise så lite? Forslag om flere måltider, lavkarbo, økt aktivitet blir feil. Den kuren du ser etter finnes ikke. Det finnes ingen sunn måte og gå ned 8 kilo til julaften uten og gjøre en skikkelig innsats, som innebærer at du blir varm og svett og må lage sunn mat. Anonymkode: 16d5a...e1a Blir nok lavkarbo tenker jeg . Blir nok best i forhold til pcos.så får jeg se hvor mye jeg klarer til jul. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #213 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har gått ned 20 kg. Aldri sagt jeg har vært overvektig lenge heller . Anonymkode: d5236...3f9 Du skrev i startinnlegget at du er 162cm og 73kg, det gir en bmi på 27,8. Så du har jo absolutt sagt at du er overvektig. Du skrev også at de 15 første kiloene gikk av i ukene etter fødsel. Og at fødselen var for 6 måneder siden. Det vil si at du har brukt 5 måneder på å gå ned 5kg. Og du ønsker plutselig å gå ned 8kg på de neste 7 ukene, UTEN å spise mindre. Og blir til og med fornærmet når folk gir deg gode råd for å klare det?? Du kan ikke late som du har spisevegring og nesten anoreksi, dette du driver med i denne tråden er et hån mot folk som faktisk sliter. Anonymkode: 6444d...3f8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #214 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skrev i startinnlegget at du er 162cm og 73kg, det gir en bmi på 27,8. Så du har jo absolutt sagt at du er overvektig. Du skrev også at de 15 første kiloene gikk av i ukene etter fødsel. Og at fødselen var for 6 måneder siden. Det vil si at du har brukt 5 måneder på å gå ned 5kg. Og du ønsker plutselig å gå ned 8kg på de neste 7 ukene, UTEN å spise mindre. Og blir til og med fornærmet når folk gir deg gode råd for å klare det?? Du kan ikke late som du har spisevegring og nesten anoreksi, dette du driver med i denne tråden er et hån mot folk som faktisk sliter. Anonymkode: 6444d...3f8 Har faktisk hatt anoreksia tidligere .kos deg videre. Anonymkode: d5236...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #215 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Blir nok lavkarbo tenker jeg . Blir nok best i forhold til pcos.så får jeg se hvor mye jeg klarer til jul. Anonymkode: d5236...3f9 Det høres lurt ut! Spis næringsrik lavkarbomat , og se hvor mye du klarer til jul. Legg fra deg 8 kilo målet, og fokuser på næring, så kommer du i mål selvom det kanskje ikke blir årets julegave 👍 Anonymkode: 16d5a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #216 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har faktisk hatt anoreksia tidligere .kos deg videre. Anonymkode: d5236...3f9 Det har jo ingenting med saken og gjøre. Hvis høyden og din tidligere vekt stemmer så har du jo vært overvektig. Det er ikke unormalt heller . Folk som har hatt anoreksia har gjerne et dårlig forhold til mat og energi, det er mange med anoreksia som også overspiser i perioder. Det viktigste er jo at du får et godt forhold til mat, og det høres ikke ut som du er helt der. Anonymkode: 16d5a...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #217 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har faktisk hatt anoreksia tidligere .kos deg videre. Anonymkode: d5236...3f9 Men du kan jo ikke klinge deg til dette i en situasjon hvor du er overvektig og helsemessig vil ned i vekt. Og hvorfor i all verden ber du om råd for å gå ned i vekt om du ikke ønsker råd? Hva skal vi si da? At joda du har helt sikkert blitt overvektig av å spise 1400 daglig, og det er derfor helt umulig å bli normalvektig og at du selvfølgelig har spisevegring siden du har gått ned 5kg på et halvt år, og da gått fra bmi 30 til bmi 27. Jeg er normalt veldig forståelsesfull, men om du leser gjennom hele tråden din, og hva du har svart, så tror jeg du skjønner at vi blir litt irritert her. Anonymkode: 6444d...3f8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 6. november 2024 #218 Del Skrevet 6. november 2024 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette underforumet. Sitat * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. * Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Vi anbefaler at du heller tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine relatert til dette. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg