AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 En liten enkel en. Anonymkode: 6417b...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 Skal du gjøre det selv, eller skal du ha folk til å gjøre det? Garasje er dyrt. Kommer fort opp i 300 k. Carport er billigere, men koster også en del. Ønsker du noe billig og kjapt kjøper du garasjetelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 Det spørs hva du ønsker, og hva som kreves av grunnarbeid før du kan få bygd. Spør en lokal byggmester, så kan nok de gi deg et overslag. Men om du ikke gjør noe selv skal det nok godt gjøres å komme under 300.000 ink grunnarbeid og søknader, tror ikke du skal bli overrasket om du får pris på 500.000 heller. Bygg den så stor som mulig, for det blir fort fullt inne der når du får sykler/gressklipper/snøfreser/ski osv dytta inn og vips så er det ikke plass til bilen lenger. 🙈 Jeg driver selv med garasje nå, og kommer jeg i mål med 2.000.000 ink alt så er jeg kjempefornøyd. (Men her er både størrelse og utforming litt utenfor standardmål) Så garasje koster noen kroner, men veldig kjekt å ha. 😊 Anonymkode: b762d...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. november 2024 #4 Del Skrevet 3. november 2024 https://www.bygghjemme.no/hage-och-utemiljo/hus-og-fritidshus/garasje/byggesett-garasje/garasjebod-palmako-roger-284-m2-med-2-enkle-leddporter/p-1240826-896998?gad_source=1&gbraid=0AAAAADt3frGqUicE7YpCLsSVius6QySe3&gclid=Cj0KCQjwvpy5BhDTARIsAHSilymjKPIT5iYPJZTxxJ17eKQ2e8a4UNhuIfzfRsowaQ2xxQ_jayTK1a0aAs33EALw_wcB 90’000. Må bygge den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. november 2024 #5 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg driver selv med garasje nå, og kommer jeg i mål med 2.000.000 ink alt så er jeg kjempefornøyd. (Men her er både størrelse og utforming litt utenfor standardmål) Har du Olemic Thommesen og en lokalpolitiker fra Hamar som prosjektleder eller? En rimelig stor garasje er 50m2. Om du bygger 60m2 koster det 33’000 pr kvadratmeter. Det er jo i nærheten av byggekostnader for bolig, inkludert kjøkken og bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 newman01 skrev (På 3.11.2024 den 9.28): Har du Olemic Thommesen og en lokalpolitiker fra Hamar som prosjektleder eller? En rimelig stor garasje er 50m2. Om du bygger 60m2 koster det 33’000 pr kvadratmeter. Det er jo i nærheten av byggekostnader for bolig, inkludert kjøkken og bad Jeg bygger 144 kvm (fikk ikke lov å bygge større av kommunen), så da er vi på ca 13.500 kr/kvm. Og det koster fort opp mot dette om det skal være fullisolert, grunnarbeid, ordentlige porter osv Jeg gjør veldig mye selv for å redusere kostnadene det jeg kan få til, om keg ikke hadde gjort det hadde jeg fort kunnet lagt på 1.000.000 til. Anonymkode: b762d...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Del Skrevet 4. november 2024 Skal bygge garasje neste sommer og har satt av 400.000 til dette. Jobben skal vi gjøre selv. Garasje på ca 50 m2. Skal være isolert, ha toalett og muligens dusj. Varmepumpe. Ha noen form for løfteanordning, muligens en manuell travers. Skal være skifer på taket. Det enkleste for å finne frem til pris er å Google det, eller be om tilbud fra en tømrer i området du holder til. Anonymkode: 70010...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #8 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.59): Det spørs hva du ønsker, og hva som kreves av grunnarbeid før du kan få bygd. Spør en lokal byggmester, så kan nok de gi deg et overslag. Men om du ikke gjør noe selv skal det nok godt gjøres å komme under 300.000 ink grunnarbeid og søknader, tror ikke du skal bli overrasket om du får pris på 500.000 heller. Bygg den så stor som mulig, for det blir fort fullt inne der når du får sykler/gressklipper/snøfreser/ski osv dytta inn og vips så er det ikke plass til bilen lenger. 🙈 Jeg driver selv med garasje nå, og kommer jeg i mål med 2.000.000 ink alt så er jeg kjempefornøyd. (Men her er både størrelse og utforming litt utenfor standardmål) Så garasje koster noen kroner, men veldig kjekt å ha. 😊 Anonymkode: b762d...9ab Helt klart ! Men blir en veldig dyr bod om det er dette man skal bruke den til. En god garasje for bil og mekking på bil om man trenger det er for det første en god investering i hobby, og noe som øker verdien på bolig ovenfor rette kjøpere i fremtiden. Hva dette koster er umulig å si, grunnarbeidene er dyrt om man ikke kan gjøre det meste selv. Så skal det føres opp og dette er også dyrt i Norge om man ikke selv kan gjøre det meste. Alt fra 100.000 til 500.000 + om man gjør det meste selv eller ikke. Om ikke kan det bli enda dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. november 2024 #9 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg bygger 144 kvm (fikk ikke lov å bygge større av kommunen), så da er vi på ca 13.500 kr/kvm. Og det koster fort opp mot dette om det skal være fullisolert, grunnarbeid, ordentlige porter osv Jeg gjør veldig mye selv for å redusere kostnadene det jeg kan få til, om keg ikke hadde gjort det hadde jeg fort kunnet lagt på 1.000.000 til. Anonymkode: b762d...9ab Kostnad hørtes da rimelig akseptable ut da. Men det er ikke direkte vanlig med 144m2 garasje da. Går jo nesten inn under verksted. Men hvordan har du løst plassering på tomt og krav til branncelleskiller? TEK forutsetter jo minst 8 meter fra garasje til annen bygning, både egen og naboens bygg. Alternativt brannmotstand EI60. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #10 Del Skrevet 5. november 2024 newman01 skrev (1 time siden): Kostnad hørtes da rimelig akseptable ut da. Men det er ikke direkte vanlig med 144m2 garasje da. Går jo nesten inn under verksted. Men hvordan har du løst plassering på tomt og krav til branncelleskiller? TEK forutsetter jo minst 8 meter fra garasje til annen bygning, både egen og naboens bygg. Alternativt brannmotstand EI60. Har relativt stor tomt, så avstand til nabo er ikke noe problem. Blir en vegg felles med huset, og taket på deler av garasjen vil bli til 2 verandaer. Så da er ikke avstand til eget hus noe problem. 😊 Ingen dør mellom hus/garasje i denne veggen, da det krever gasstett sluse. Bygger mesteparten av veggene + det som blir veranda i betong, og kler innvendig med dobbelt gips så brannkrav skal være ivaretatt. Anonymkode: b762d...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. november 2024 #11 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har relativt stor tomt, så avstand til nabo er ikke noe problem. Blir en vegg felles med huset, og taket på deler av garasjen vil bli til 2 verandaer. Så da er ikke avstand til eget hus noe problem. 😊 Ingen dør mellom hus/garasje i denne veggen, da det krever gasstett sluse. Bygger mesteparten av veggene + det som blir veranda i betong, og kler innvendig med dobbelt gips så brannkrav skal være ivaretatt. Anonymkode: b762d...9ab Drømmen min er en stor garasje med sluk og skillevegg, innlagt vann, høyttrykkspylertrommel på vegg så jeg kan vaske bil innendørs hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå