nvitoa Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) Spurte chatGPT om "snakke med seg selv schizofreni vs normal, tabell, utskrifts form" Snakke med seg selv: Schizofreni vs. Normal Aspekt Snakke med seg selv (Normal) Snakke med seg selv (Schizofreni) Formål Bearbeide tanker, regulere følelser, øve på kommunikasjon. Kan være en reaksjon på hallusinasjoner eller vrangsforestillinger. Innhold Vanligvis rasjonelt og sammenhengende. Kan være usammenhengende, ulogisk eller preget av vrangforestillinger. Frekvens Vanlig, forekommer sporadisk. Kan være hyppig og ufrivillig. Respons på miljø Vanligvis situasjonsbestemt og tilpasset. Kan være uavhengig av ytre stimuli og virke isolert fra virkeligheten. Sosial aksept Generelt akseptert som en normal atferd. Kan oppfattes som merkelig eller bekymringsfullt av andre. Følelsesmessig tilstand Kan være beroligende eller hjelpsomt. Kan være angstfylt, forvirrende eller skremmende. Jeg personlig gjør ingen av delene, men prøver å bli mer tolerant ❤️ Har for mange folk i helsesektoren på området, så prøver vel å få litt chatGPT hjelp her Lurer på hvilke venner dere har hatt, som snakker med seg selv. Hva synes dere om dette? Er det normal kategori, eller noe av den andre typen? Endret 3. november 2024 av nvitoa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Del Skrevet 4. november 2024 Det er helt normalt å snakke med seg selv, sunt tilogmed. Men slik som med alle handlinger så koker det ned til om det begynner å påvirke livet ditt på en negativ måte, da begynner vi å snakke om at det er sykelig. Det er god vane å vaske henda, men vasker du henda så ofte at huden begynner å prelle av, så bør man nok oppsøke hjelp. Jeg har gitt ut bok, og mens jeg skrev den så var jeg noen ganger så langt inne i den verdenen at jeg kunne utføre hele samtaler med ulike stemmer og ansiktsuttrykk for å finne ut hvordan de ulike karakterene snakket basert på personlighet. Smått glemte jeg meg i det offentlige rom og så sikkert litt sprø ut. Anonymkode: d1b90...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg snakker høyt til pc'en, sier F you hver gang jeg får opp en sånn "godtar du all overvåkning av deg, trykk enten ja, eller fyll ut dette tisiders skjemaet hvis du mot formodning sier nei". Anonymkode: 6b565...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå