Et hen Skrevet 3. november #1 Del Skrevet 3. november Hei, jeg jobber selv i helsesektoren for en stor kommune, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg har lenge følt at det som finnes av velferdstiltak og frynsegoder er dårlig. Og jeg undres over hva denne tradisjonen/holdningen til oss kommer av. Jeg mener at det går mer på holdning enn økonomi fordi: hvis det fra for eksempel 1930 og frem til i dag hadde vært vanlig å sette av for eksempel noe tilsvarende 1.500,- i velferdstiltak (i nåværende kroneverdi) - så hadde jo bare årslønna vært cirka 1.500,- lavere. Det er flott om du skriver hva arbeidsgiver byr på, og om du er fornøyd. Skriv kanskje også hva du savner for å bli fornøyd. Jeg kan begynne: Får: - kaffe dekket av arbeidsgiver (dette startet i år, har ikke hatt det de ti forutgående år) - støtte som i år ble brukt til mat for oss på grillfest. Cirka 300,- per person Fornøyd: - nei Hva jeg savner: - en julegave til kanskje 500,- ville balansert det hele bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Del Skrevet 3. november Vi fikk litt godteri før jul og påske. Ellers kan jeg ikke huske å ha fått noen ting av arbeidsgiver. Jobbet på et stort sykehus i 20 år… Anonymkode: c4a03...934 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Del Skrevet 3. november Jobber ikke i helse, men i barneverntjenesten. Vi får dekket kaffe og te på jobb. Ikke noe mer Anonymkode: ec813...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Del Skrevet 3. november Kaffe og te er dekket av arbeidsgiver. Får av og til tilskudd til f.eks julebord og/eller sommerfest. Får en boks konfekt med 6 sjokoladebiter hver jul. En jul slo St.Olavs på stortromma og vi fikk 1000 kroner i gavekort i julegave. Det var helt vilt. Men nå er jo sykehuset på konkursens rand så spørs om det var verdt det.... Anonymkode: cfece...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaffe og te er dekket av arbeidsgiver. Får av og til tilskudd til f.eks julebord og/eller sommerfest. Får en boks konfekt med 6 sjokoladebiter hver jul. En jul slo St.Olavs på stortromma og vi fikk 1000 kroner i gavekort i julegave. Det var helt vilt. Men nå er jo sykehuset på konkursens rand så spørs om det var verdt det.... Anonymkode: cfece...95d Må legge til; de fleste godene får vi fra pasientene vi behandler faktisk. Vi får mye ros samt ofte sjokolade og blomster fra dem 💛 Anonymkode: cfece...95d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #6 Del Skrevet 3. november Jobbet i helsevesenet før. Måtte betale kaffe selv. Fikk pizza til lunsj og kake kanskje en gang i kvartalet. Vi måtte betale julebordet selv Anonymkode: 9034b...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Del Skrevet 3. november Får dekket kaffe og te. I helgene lager vi felleslunsj med mat fra avdelingen. Får litt støtte til julebord, husker ikke hvor mye. Og så får vi sykt mye konfekt, blomster og kort av pasientene😅når det er sagt jobber mannen min i oljebransjen, de har ikke julebord eller får julegave. Hender de går ut og spiser (årlig). Anonymkode: 4a4c1...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Del Skrevet 3. november En pose med twist hver jul. Anonymkode: 06ac6...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #9 Del Skrevet 3. november Må betale te selv, som aldri blir kjøpt inn uansett hvor mange ganger jeg sier ifra. Så har te-trekk uten å få te. Kaffe blir kjøpt til dem som drikker det. Får ikke dekt noe av julebordet, og vi får ikke mat en gang på juleaften på kveldsvakt. Vi får en kjip julegave hvert år, noe helt ubrukelig som regel. Jobber i hjemmetjenesten. Anonymkode: 04bff...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. november #10 Del Skrevet 3. november Jeg har tidligere jobbet med eldre, og vi fikk gratis kaffe og te. Hendte det ble satt frem en pose twist eller konfekt. Ofte var det fra pårørende, men sjefen fikset en kurv med diverse til de som jobbet jul og nyttår (to ulike kurver, så de som jobbet nyttår faktisk fikk noe). Var både frukt, snacks, og sjokolade i den. Hendte også ellers om det var ekstra travelt at sjefen var innom med litt ekstra vi kunne spise i farten. Det var en massasjestol på huset, og faktisk et solarium noen år. Jobbet en julaften fikk en middag, og var det ellers middag igjen, eller annet så kunne vi ta av det. Vi fikk alltid julegave av sjefen, med kort til. Julegaven kunne være en kopp, nøkkelring, eller et håndkle med kommunes motto, eller navn på, men vi fikk i hvert fall noe, og jeg satte veldig pris på kortet spesielt. Ellers: betalte vi for parkering, hadde med matpakke, ikke noe kantine, men de prøvde på salatbuffet (som en meldte seg på og betalte for selv) en fredag i måneden eller noe sånt. Julebord betalte vi også for, eller hadde med egne retter. Kjempefin sjef. Så hun gjorde så godt hun kunne med de midlene og mulighetene hun hadde til rådighet. Hun var også veldig nøye på kursing. Forflytning, brann, og hjerte-lungeredning, for å ta noe. Vi måtte regelmessig på kurs for å holde det ferskt. Husker alle sommervikarer også måtte på blant annet forflytningskurs, som er kjempeviktig å kunne for å passe på kroppene til de ansatte. Jeg vet at ikke alle sykehjem er like nøye på en del for jeg har jobbet på flere, og i ulike kommuner i min ungdom. Jeg jobber ikke med det nå, og jeg vet ikke hvordan det er blitt nå. En jeg kjenner måtte betale for kaffen i hjemmetjenesten, så det varierer nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Jenny* Skrevet 3. november #11 Del Skrevet 3. november Jobber fulltid ett sted og ringevikar et annet sted, og blir trukket te- og kaffepenger der jeg jobber fulltid, men vi får kaffe der jeg jobber ekstra. Jeg drikker for øvrig ikke te/kaffe. Det blir bestilt inn ekstra mat til oss på kveldsvakt på julaften så vi kan sitte med beboerene ved matbordet. Andre velferdstiltak har ikke jeg opplevd. Kanskje gratis vaksiner kan regnes for å være velferdstiltak? Stor, norsk kommune. Dette er selvfølgelig kjipt, men der jeg jobba tidligere var det godterier og pizza i hvert fall månedlig og siden jeg anser det som drittmat syns jeg faktisk ikke det var så bra heller. Hadde det enda vært en fruktkurv i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #12 Del Skrevet 3. november Vi får konfekt og twist , til jul og påske. Anonymkode: 444fe...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #13 Del Skrevet 3. november 2 måltider per vakt Gratis kaffe, drikke (melk, juice, saft, brus +++) Julegave (varierer veldig hva men verdi på ca 300-500) Alltid snacks tilgjengelig mm. Årlige jobbturer, konferanser osv Jobber på en større rus instutisjon. Anonymkode: 706ca...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #14 Del Skrevet 3. november Et hen skrev (4 timer siden): Hei, jeg jobber selv i helsesektoren for en stor kommune, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg har lenge følt at det som finnes av velferdstiltak og frynsegoder er dårlig. Og jeg undres over hva denne tradisjonen/holdningen til oss kommer av. Jeg mener at det går mer på holdning enn økonomi fordi: hvis det fra for eksempel 1930 og frem til i dag hadde vært vanlig å sette av for eksempel noe tilsvarende 1.500,- i velferdstiltak (i nåværende kroneverdi) - så hadde jo bare årslønna vært cirka 1.500,- lavere. Det er flott om du skriver hva arbeidsgiver byr på, og om du er fornøyd. Skriv kanskje også hva du savner for å bli fornøyd. Jeg kan begynne: Får: - kaffe dekket av arbeidsgiver (dette startet i år, har ikke hatt det de ti forutgående år) - støtte som i år ble brukt til mat for oss på grillfest. Cirka 300,- per person Fornøyd: - nei Hva jeg savner: - en julegave til kanskje 500,- ville balansert det hele bra Jobber i helse i mellomsto kommune. Får ikke kaffe dekket engang. Fikk smågodt til påske i år, et stort egg på deling på pauserommet. Thats it. Anonymkode: b4bbe...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #15 Del Skrevet 3. november Får en viss sum fra kommunen (vet ikke hvor mye) som skal dekke litt sosialt samvær. Det er snakk om noen tusenlapper for hele tjenesten, så det dekker så vidt lokale til arrangement et par ganger i året. Ellers får vi ingenting. Har fått gratis kaffe og te, men det er det slutt på nå. Jeg har jobbet i helsevesenet hele livet faktisk, og har egentlig ikke behov for så mye "goder", da jeg aldri har vært bortskjemt med å få noen 😅 Anonymkode: ba1dd...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #16 Del Skrevet 3. november Ingenting. Trekkes 100 kr i mnd som går til kaffe og gavekasse. Må betale 500 kr for årets julebord Anonymkode: 3f539...8f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #17 Del Skrevet 3. november Et hen skrev (4 timer siden): Hei, jeg jobber selv i helsesektoren for en stor kommune, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg har lenge følt at det som finnes av velferdstiltak og frynsegoder er dårlig. Og jeg undres over hva denne tradisjonen/holdningen til oss kommer av. Jeg mener at det går mer på holdning enn økonomi fordi: hvis det fra for eksempel 1930 og frem til i dag hadde vært vanlig å sette av for eksempel noe tilsvarende 1.500,- i velferdstiltak (i nåværende kroneverdi) - så hadde jo bare årslønna vært cirka 1.500,- lavere. Det er flott om du skriver hva arbeidsgiver byr på, og om du er fornøyd. Skriv kanskje også hva du savner for å bli fornøyd. Jeg kan begynne: Får: - kaffe dekket av arbeidsgiver (dette startet i år, har ikke hatt det de ti forutgående år) - støtte som i år ble brukt til mat for oss på grillfest. Cirka 300,- per person Fornøyd: - nei Hva jeg savner: - en julegave til kanskje 500,- ville balansert det hele bra Ingenting bortsett fra kaffe. Anonymkode: 6ebce...e00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #18 Del Skrevet 3. november Sentrumsgavekort på 200 kr til jul. Ingenting annet. Må betale for kaffe selv. Jobber i avlastningsbolig. Anonymkode: 82ddc...ac0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #19 Del Skrevet 3. november Vi får av og til pizza/mat på personalmøter som er etter ordinær arbeidstid. Vi får ellers ei lita julehilsen til type 100 kr, felles julelunsj for hele sykehuset, litt sjokolade ved påske, og en sjelden gang julegrøt fra avdelingen. Kaffe/te betaler vi selv, har vi påskelunsj betaler vi selv, gaver går fra felles konto som alle på avd betaler inn til. Julebord betaler vi selv kan være en får tilskudd til mat om ikke leder har brukt opp budsjettet de har per pers i løpet av året. Anonymkode: 14878...7cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå