AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Del Skrevet 3. november Jeg fikk plutselig vite at instituttet har avsatt 1/4 av driftsmidlene mine til disputas. Jeg trodde dette skulle dekkes utenom, så nå har jeg ikke penger til å kjøpe kjemikalier til siste forsøk jeg skal ha. Hvem betaler egentlig for dette? Jeg vet at jeg selv skal betale for middag etter disputas, men skal ikke instituttet betale for middag med opponenter og veiledere før disputas, lunsj på disputasdag, trykking av oppgave, evt pynt til disputasrom samt utgifter til prøveforelesning og disputas, som f.eks leie av rom, og opphold for opponenter? Anonymkode: 30476...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Del Skrevet 3. november Du betaler vel for det som er utenom. Man booker vel bare rom til disputas og prøveforelesning internt. Anonymkode: 59c54...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Du betaler vel for det som er utenom. Man booker vel bare rom til disputas og prøveforelesning internt. Anonymkode: 59c54...79d Men skal reise og opphold til opponenter, samt godtgjørelse gor dem dekkes av driftsmidler f.eks? Anonymkode: 30476...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men skal reise og opphold til opponenter, samt godtgjørelse gor dem dekkes av driftsmidler f.eks? Anonymkode: 30476...c51 Det avklares vel fra start, hvilket budsjett fikk du til kjemikaler og annet materiell du trenger? De fleste universitet har presset økonomi og prøver å ha minst mulig av denne type utgifter på driftsbudsjettet. Men rart at dere ikke avklarte det da du fikk phd tilbudet. hvor mye koster kjemikaliene? Kan du betale for det selv? Anonymkode: 205f9...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Del Skrevet 3. november Da jeg disputerte, betalte instituttet for alt det du nevner. Jeg betalte disputas-middag. Men på instituttet jeg tok phd fikk vi veldig lite i driftsmidler. Husker ikke summen nå, men husker at det var mye mindre enn bekjente andre steder fikk. Synes uansett at det er veldig dårlig at du får beskjed om det nå. Du må jo ha penger til forsøkene du skal gjøre. Kan du høre om du kan få penger til forsøket utenom? Anonymkode: 518da...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå