Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært noe skikkelig urettferdig drama på jobben der jeg fikk skylden for alt og ingenting, der en del av det ikke bare var min feil og fremfor alt veldig dårlig håndtering fra ledelse. Grunnet hvordan jeg selv har valgt å forholde meg til dette har alt nå roet seg og ting er tilsynelatende greit, og jeg er hyggelig som før mot mine kollegaer. Men jeg orker ikke tanken på å ha noe med dem å gjøre utenfor arbeidstid. Det skal være julebord om to uker, og jeg kjenner jeg absolutt ikke vil! Ingen kan anklage meg for at jeg lar være å delta pga det som har vært, da alt liksom er greit nå. Men jeg har null tanke om å være «venn» med dem etter dette heller, kun gjøre jobben og være en god kollega i arbeidstiden og så ikke delta på noe sosialt utenom. Jeg har godt vennenettverk utenom og jeg har samboer og barn, så jeg blir ikke isolert. Det er ikke aktuelt å bytte jobb. 

Tanker? Er det innafor å ekskludere seg selv fra sosiale ting med kollegaer? 

Anonymkode: 3b8d5...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor! Hvis du er redd det blir mye mas om at du ikke melder deg på, meld deg på og ta en hvit løgn om at du ble akutt syk samme kveld. 

Anonymkode: 3e1d8...5d6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt innafor! Hvis du er redd det blir mye mas om at du ikke melder deg på, meld deg på og ta en hvit løgn om at du ble akutt syk samme kveld. 

Anonymkode: 3e1d8...5d6

Takk for svar, greit å vite at dersom flere tenker det samme som deg så er det mindre sannsynlig at det bare blir mer drama. Føler der kan bli snakk bak ryggen min og drama uansett hva jeg gjør. Orker bare ikke mer drama! Gidder ikke lyve heller for det ligger ikke naturlig for meg, så tenkte å faktisk legge planer denne dagen og så si at jeg skal dette som har vært planlagt lenge. Om de skjønner etterhvert når jeg aldri deltar på noe lengre så er det sikkert bare greit🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det har vært noe skikkelig urettferdig drama på jobben der jeg fikk skylden for alt og ingenting, der en del av det ikke bare var min feil og fremfor alt veldig dårlig håndtering fra ledelse. Grunnet hvordan jeg selv har valgt å forholde meg til dette har alt nå roet seg og ting er tilsynelatende greit, og jeg er hyggelig som før mot mine kollegaer. Men jeg orker ikke tanken på å ha noe med dem å gjøre utenfor arbeidstid. Det skal være julebord om to uker, og jeg kjenner jeg absolutt ikke vil! Ingen kan anklage meg for at jeg lar være å delta pga det som har vært, da alt liksom er greit nå. Men jeg har null tanke om å være «venn» med dem etter dette heller, kun gjøre jobben og være en god kollega i arbeidstiden og så ikke delta på noe sosialt utenom. Jeg har godt vennenettverk utenom og jeg har samboer og barn, så jeg blir ikke isolert. Det er ikke aktuelt å bytte jobb. 

Anonymkode: 3b8d5...å abc

Det er helt greit. Er flere år jeg ikke har reist på julebord med jobben min

Anonymkode: d9487...2d0

Skrevet

Jeg deltar heller ikke på julebord. Vi må melde oss på og jeg har bare latt være å gjøre det. Kommer til å si det ikke passer om noen spør. Hvis ingen spør sier jeg ikke noe. Sannheten er at jeg blir utrygg på store fester med mye alkohol, så 150 ansatte på julebord der mange i min avdeling drikker seg ubehagelig fulle er ikke noe for meg. (Men jeg respekterer at min utrygghet ikke skal være en faktor i hvordan julebordet blir lagt opp)

Anonymkode: 382b2...639

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare si det ikke passer hvis noen spør. Fritida disponerer vi som vi vil. 

Anonymkode: 2e92d...36e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta deg fri fra det sosiale i år med god samvittighet. Og hvis du føler du trenger en god unnskyldning i tilfelle spørsmål så finn på noe annet den kvelden.

Anonymkode: 60c81...081

• Nyttig 1
Skrevet

Er vel ingen med fler enn 10 ansatte som har 100% oppmøte på julebord så det burde gå greit 

Anonymkode: 8fbdd...8fd

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg  godt. Jeg hater den påtvungende sosialiseringen.

Anonymkode: 4a0b2...187

Skrevet

Kommer heller ikke til å gå på julebordet i år. Har byttet stilling innen samme bedrift. Etter det har jeg sett nye og uspiselige sider av ansatte som jeg tidligere tenkte godt om. Så det er uaktuelt å betale for å omgås de på fritiden, for å si det sånn.

Anonymkode: ff1f4...7fb

Skrevet

Skal ikke på julebord med jobben. Rett og slett fordi jeg heller vil være med familien etter en ufattelig strevsom høst.

Anonymkode: 1adf9...e80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du trenger ikke si noe om du ikke blir spurt. Du kan evt ha en unnskyldning i bakhånd om du føler for det. Feks at mannen skal på julebord også og du må være hjemme da dere ikke har barnepass.

Jeg liker heller ikke jobbfester. Jobber turnus og en del helg, så de helgene jeg har fri vil jeg tilbringe med barna, mannen, øvrig familie og venner. Eller rett og slett bare ikke ha noen planer. Dessuten må vi alltid dekke kostnaden selv, og jeg har ikke råd til å dra på julebord, sommerfest og lønningspils er hele tiden. Jeg vil heller prioritere penger på aktiviteter med barna, mannens utflukter, restaurant med venninner.

Anonymkode: 2a744...c60

Skrevet

Hvis jeg ikke har lyst til å gå på julebord sier jeg bare at det ikke passer i år. Jeg har aldri opplevd at noen krever noe mer utfyllende svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...