AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:27 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:27 Er det noen som har tips om en god psykolog/psykiater i Oslo/Akershus/Follo området? Enten privat eller med avtale? Går til en privat psykolog nå, men kommer ikke noe særlig videre. Etter mange år i behandling og forskjellige terapeuter, innser jeg at det ikke er nok at hun er hyggelig, snill og varm. Hun snakker 70 % av tiden og tar raske konklusjoner på mine vegne (som gjerne ikke stemmer). Føler en god psykolog skal i tillegg til kjemi, være flink til å balansere hvor mye de snakker og "tar" rommet. Jeg føler ikke at jeg får snakket ferdig før hun avbryter meg, og jeg mister tråden med en gang. Føler ikke at hun stiller oppfølgingsspørsmål for å grave noe særlig i det jeg sier heller. Hun tar brodden av det og konkluderer med noe, og så blir jeg sittende litt som et spørsmålstegn. Andre som har lignende erfaringer? Eller erfaringer med gode psykologer? Anonymkode: c9251...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #2 Del Skrevet i går, 11:49 Les deg opp på de forskjellige terapiformene og hva du tror du trenger og så kan du søke etter en psykolog som har det som spesialisering. Anonymkode: 722ff...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:06 #3 Del Skrevet i går, 12:06 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det noen som har tips om en god psykolog/psykiater i Oslo/Akershus/Follo området? Enten privat eller med avtale? Går til en privat psykolog nå, men kommer ikke noe særlig videre. Etter mange år i behandling og forskjellige terapeuter, innser jeg at det ikke er nok at hun er hyggelig, snill og varm. Hun snakker 70 % av tiden og tar raske konklusjoner på mine vegne (som gjerne ikke stemmer). Føler en god psykolog skal i tillegg til kjemi, være flink til å balansere hvor mye de snakker og "tar" rommet. Jeg føler ikke at jeg får snakket ferdig før hun avbryter meg, og jeg mister tråden med en gang. Føler ikke at hun stiller oppfølgingsspørsmål for å grave noe særlig i det jeg sier heller. Hun tar brodden av det og konkluderer med noe, og så blir jeg sittende litt som et spørsmålstegn. Andre som har lignende erfaringer? Eller erfaringer med gode psykologer? Anonymkode: c9251...a6b Har du gått mange år i behandling, så bør du kanskje ta en fot i bakken og ta en pause? Hvem som er flink og mindre flink er en individuell vurdering, der smaken er som baken, delt. Anonymkode: d81ab...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:50 #4 Del Skrevet i går, 12:50 Hvilket felt trenger du hjelp med? Min erfaring er at man bør gå til noen som er spesialist på feltene man trenger hjelp med fremfor å gå til en generalist. Jeg har forresten ingen psykolog å anbefale siden jeg har slitt med det samme som det du sliter med. Anonymkode: 439e1...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:58 #5 Del Skrevet i går, 12:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les deg opp på de forskjellige terapiformene og hva du tror du trenger og så kan du søke etter en psykolog som har det som spesialisering. Anonymkode: 722ff...dbd Dette. Det finnes mange retninger, hvis du vet mer om hvilket retning du tenker kan passe er det lettere å finne en som passer for deg. Anonymkode: b0299...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå