Gå til innhold

Baby 8mnd våkner mye i løpet av natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har aldri vært enkel på natta, men i korte perioder helt ok.

Som oftest sover han i sin egen seng fra kl19:30 til kl01. Og etter det sover han med puppene i munnen frem til kl07. Kobler jeg han av blir det uro og skrik, og mye våkentid. 

På en skikkelig god natt sover han i sin egen seng fra 19:30 til kl04. Ammes og ligger vedsiden av meg i senga frem til 06, og ligger på puppen og halvsover frem til 07. 

Uansett god eller dårlig natt har han i tillegg sporadiske oppvåkninger (mellom 3-8 ganger hver natt)og må roes med hånd på brystet, smokk og kanskje byssing. 

Sammenlignet med storebror er dette helt krise, da han sov natta gjennom uten oppvåkninger omtrent fra 4 måneder. Begynner å få nok av dårlig søvn, og drømmer om den dagen jeg kan få en full natts søvn igjen. 

Dere med babyer som var lignende dette ved 8 måneder - når sov dere natta gjennom? Håper det begynner å nærme seg🥴

Anonymkode: 8ae1f...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min yngste våknet annenhver time første 1,5 årene. Gradvis lengre strekk, men var nok 2-3 før tre-fire timers strekk.

Er fire nå og sover ikke gjennom natten ennå, men er nede i et par oppvåkninger pr natt.

Anonymkode: a17a8...d28

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det svaret du vil høre, men min er to og sover nå åtte timer sammenhengende kanskje hver annen natt. Våkner 1-2 ganger om natten. Når det er sagt, har jeg egentlig ikke vært så mye mer trøtt etter barn enn før. Jeg har lagt meg tidligere, scrollet mindre i senga, og ikke minst endret måten jeg tenker på neste dag - jeg vet jeg kan takle dagen selv om jeg ikke har sovet sammenhengende, og stresset ikke med det som før. Lykke til, det går over og en gang må du dra de ut av sengen☺️

Anonymkode: 1694e...d06

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også omtalt at det er et utviklingstrinn som påvirker søvnen ved 8 måneder. Mulig det snart blir bedre.

Anonymkode: 97fa1...24d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en søvn-hater som deg, han var vel 3 år før han som regel sov natta gjennom. Ble gradvis bedre fra 1 år med gradvise lengre sovestrekk, men det var ikke før rundt 3 år vi kunne stole på at han sannsynligvis sov natta gjennom. Har du vurdert å avslutte nattamming slik at far kan bidra mer? Det husker jeg var et magisk vendepunkt for meg, når jeg fikk gode netter av og til alle fall 🤭 

Anonymkode: a97c3...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby 6 mnd her, har det helt likt som deg, og der første unge sov godt fra fødsel😂 tærer på å ikke få nok sammenhengende søvn, men får bare krysse fingrene for at det snur snart!

Anonymkode: 10970...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke det du vil høre men min ble bare verre fra 8 mnd mot 1 år, våknet i den perioden nesten hver eneste time hele natta.

2 år og 9 mnd nå og har sovet gjennom natta 4 eller 5 ganger, alle var etter 2-årsdagen. På en god natt våkner hun bare 1 gang men det hender det er flere oppvåkninger fremdeles. Og trenger mye nærhet og hjelp til å sovne på kvelden + må samsove en del fremdeles (men sover og deler av natta i egen seng).

Anonymkode: 57dd4...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre helt vanlig ❤️ min gutt sover som oftest natten gjennom nå som 5 åring.

Anonymkode: a6e0e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...