Gå til innhold

Kunder som dukker opp som venneforslag på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i serviceyrke, har navneskilt og på Facebook står det hvor jeg jobber så jeg er relativt enkel å spore opp - og det gjør meg ingenting.

Den siste tiden så har jeg sett at flere av kundene jeg har hatt innom dukker opp som venneforslag på fb. Vi har alt fra 0-30 felles venner. Betyr det at de har søkt meg opp, er det heeelt tilfeldig at de dukker opp der når de aldri har vært der før (har ofte de samme som går igjen i disse forslagene utenom kunder som dukker opp en gang i blant), eller vet Facebook hvem som har vært i samme nærområde og dermed setter de opp som venneforslag? Noen som vet?

Anonymkode: 18610...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eller vet Facebook hvem som har vært i samme nærområde og dermed setter de opp som venneforslag? Noen som vet?

Ja :) Dette

Anonymkode: 55e66...c27

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom telefonene deres har vært i nærheten av hverandre flere ganger vet fb det, og det kommer opp som verneforslag. Der betyr altså på ingen måte at noen har søkt deg opp.

Anonymkode: baf38...677

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fungerer på samme måte som at Æ dukker opp som forslag dersom du åpner telefonen når du er på Rema eller McDonald’s appen dersom du er i nærheten av en rundt middagstid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på om det ikke er at de har søkt deg opp. Jeg opplever nemlig det samme med kunder i Sverige og Danmark jeg kun har vært på teams med. For de dukker nemlig og opp som verneforslag.

Anonymkode: 95f41...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jobber i serviceyrke, har navneskilt og på Facebook står det hvor jeg jobber så jeg er relativt enkel å spore opp - og det gjør meg ingenting.

Den siste tiden så har jeg sett at flere av kundene jeg har hatt innom dukker opp som venneforslag på fb. Vi har alt fra 0-30 felles venner. Betyr det at de har søkt meg opp, er det heeelt tilfeldig at de dukker opp der når de aldri har vært der før (har ofte de samme som går igjen i disse forslagene utenom kunder som dukker opp en gang i blant), eller vet Facebook hvem som har vært i samme nærområde og dermed setter de opp som venneforslag? Noen som vet?

Så endre innstillinger på facebooken din da, med hvem som kan sende deg verneforslag. 

Anonymkode: 19e9c...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så endre innstillinger på facebooken din da, med hvem som kan sende deg verneforslag. 

Anonymkode: 19e9c...5fb

Du må lære deg å lese. TS spør om det et helt tilfeldig at kunder dukker opp som et venneforslag.

Samtidig må du vite at det er forslag på et venneforslag og en venneforespørsel. 

Anonymkode: 90324...b0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem dukker opp til meg etter jeg har vært hjemme til dem. Jeg drar på hjemme besøk. Min type jobb. Ser da at dem dukker opp som forslag. Også hvis jeg har hatt kommunikasjon på telefon. Da finner Facebook ut at jeg kanskje kjenner dem. Jeg legger ikke ut noe på Facebook. Så for min del så har det ingenting ting å si. 

Anonymkode: 931fc...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dersom telefonene deres har vært i nærheten av hverandre flere ganger vet fb det, og det kommer opp som verneforslag. Der betyr altså på ingen måte at noen har søkt deg opp.

Antageligvis betyr det at de har snoket på profilen til ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på om det ikke er at de har søkt deg opp. Jeg opplever nemlig det samme med kunder i Sverige og Danmark jeg kun har vært på teams med. For de dukker nemlig og opp som verneforslag.

Fellesvenner. Om dere bruker nr/mail i teams etc

Anonymkode: 3ccd8...7de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg jobber også i butikk et sted med mange stamkunder som er innom nesten hver gang jeg jobber, og ingen av mine kunder kommer som venneforslag. 

Anonymkode: 1b766...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fellesvenner. Om dere bruker nr/mail i teams etc

Anonymkode: 3ccd8...7de

Vi har ingen felles venner, og mailen på fb er ikke noe jeg har brukt i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å få venneforslag om folk som har barn som driver med de samme aktivitetene som mine barn gjør, fordi vi ofte oppholder oss på samme sted og går på de samme konsertene, der våre barn spiller. 

Facebook pleier å komme med forslag om folk som oppholder seg  på samme sted som du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook oppdager kontakter… 

Anonymkode: da5ca...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (54 minutter siden):

Antageligvis betyr det at de har snoket på profilen til ts

Niks! Sannsynligvis har ikke alle disse gjort det! Er man i nærheten av folk, snakker man med folk via telefon (eller pc hvor man er innlogget på face), så kan Facebook koble kontaktene og en ser disse som verneforslag. Har ingenting med at de har vært og snoket! Hvis du selv går og snoker på andre, kan du selv få dem opp som venneforslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men jeg jobber også i butikk et sted med mange stamkunder som er innom nesten hver gang jeg jobber, og ingen av mine kunder kommer som venneforslag. 

Anonymkode: 1b766...959

Det kan likevel skje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått forslag til helsepersonell jeg har møtt ulike steder. Ingen annen relasjon, så jeg tror Facebook får med seg både det ene og det andre 🤪 Går fint her da, må bare passe på å ikke komme borti. 

Får også opp folk jeg har nummeret lagret til, men som jeg så absolutt ikke vil være venner med. Si en journalist, eller en gammel foreleser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det samme med pasientene mine jeg har hatt samme dag. 

Anonymkode: 6fdfd...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiten her er at TS må slutte å være paranoid, og innse at duppeditten hun bærer med seg i lomma over alt vet mer enn hun har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...