AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Del Skrevet 2. november 2024 Mannen min er veldig hard mot hunden vår, noe datteren vår finner veldig sårt og vanskelig. Bikkja bjeffer i tide og utide, og blir da straffet av mannen, med å bli båret ut og satt i bånd. I dag løftet han og ristet hunden, noe som førte til en grusom konflikt. Datteren vår ble selvsagt kjempelei seg og brast ut i tårer, mens jeg ble så sint at jeg nærmest dyttet han ut døren og låste. Vi har kommunisert det så mange ganger at vi synes han håndterer hunden vår altfor strengt, men det virker ikke helt. Tenker det mest fornuftige ville vært å finne et nytt hjem for hunden siden den trigger mannen min så mye, men det ville jo knust hjertet til datteren vår totalt... vi er så fortvilet!! PS. Han er en kjærlig far og generelt snill mot både mennesker og dyr, men mister det litt i møte med hunden vår. Noen råd? Anonymkode: 5c66b...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Del Skrevet 2. november 2024 Skill dere. Stakkars hund. Anonymkode: f716b...846 15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 2. november 2024 #3 Del Skrevet 2. november 2024 Dra han etter øret og si du korrigerer uønsket/dårlig adferd med vold du også. 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 2. november 2024 #4 Del Skrevet 2. november 2024 Send idioten på hundekurs. Man dresserer ikke en hund med å riste den. Det burde egentlig vært opplagt. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 2. november 2024 #5 Del Skrevet 2. november 2024 Her hadde gubben fått alternativ mellom å begynne å bli snill mot hunde eller å bli singel. Valget hadde ikke vært vanskelig for min del uansett om jeg hadde vært TS eller hennes mann. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen min er veldig hard mot hunden vår, noe datteren vår finner veldig sårt og vanskelig. Bikkja bjeffer i tide og utide, og blir da straffet av mannen, med å bli båret ut og satt i bånd. I dag løftet han og ristet hunden, noe som førte til en grusom konflikt. Datteren vår ble selvsagt kjempelei seg og brast ut i tårer, mens jeg ble så sint at jeg nærmest dyttet han ut døren og låste. Vi har kommunisert det så mange ganger at vi synes han håndterer hunden vår altfor strengt, men det virker ikke helt. Tenker det mest fornuftige ville vært å finne et nytt hjem for hunden siden den trigger mannen min så mye, men det ville jo knust hjertet til datteren vår totalt... vi er så fortvilet!! PS. Han er en kjærlig far og generelt snill mot både mennesker og dyr, men mister det litt i møte med hunden vår. Noen råd? Anonymkode: 5c66b...8e5 Drittsekk, hadde tatt med meg ungene og hunden og flyttet. Anonymkode: b29c7...414 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. november 2024 #7 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen min er veldig hard mot hunden vår, noe datteren vår finner veldig sårt og vanskelig. Bikkja bjeffer i tide og utide, og blir da straffet av mannen, med å bli båret ut og satt i bånd. I dag løftet han og ristet hunden, noe som førte til en grusom konflikt. Datteren vår ble selvsagt kjempelei seg og brast ut i tårer, mens jeg ble så sint at jeg nærmest dyttet han ut døren og låste. Vi har kommunisert det så mange ganger at vi synes han håndterer hunden vår altfor strengt, men det virker ikke helt. Tenker det mest fornuftige ville vært å finne et nytt hjem for hunden siden den trigger mannen min så mye, men det ville jo knust hjertet til datteren vår totalt... vi er så fortvilet!! PS. Han er en kjærlig far og generelt snill mot både mennesker og dyr, men mister det litt i møte med hunden vår. Noen råd? Anonymkode: 5c66b...8e5 Kast mannen ut.... Å være slem mot dyr er aldri greit, uansett grunn 😡 12 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #8 Del Skrevet 2. november 2024 Hadde valgt hunden min framfør mannen min lett altså. Hadde han ikke forstått at det han gjør er galt så er det bare å kom seg ut. Kan man være slik mot dyr så kan man miste besinnelsen mot mennesker å når strikket er strekt langt nok. Anonymkode: 44ca8...906 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #9 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg tenker det mest fornuftige er å finne et nyt hjem til mannen, ikke hunden…. og om ikke, omplasser den stakkars hunden fort som fy. Du er jo passiv tilskuer til dårlig behandling av dyr. Anonymkode: 81a9d...c9e 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #10 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg hadde mistet all respekt for mannen min om han mishandlet et dyr. Han synes jo åpenbart det er greit? Til og med når hans egen datter begynner å gråte av det? Tenk den avmakten datteren din føler. Hver gang hunden bjeffer er hun sikkert kjemperedd for reaksjonen til far. Fyren er ikke god. Anonymkode: a7a72...99f 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #11 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen råd? Anonymkode: 5c66b...8e5 Høres ut som at du har et valg å ta. Godta dyremishandling eller ikke. Og så må du finne ut hvordan valget ditt skal gjennomføres. Anonymkode: 81584...1ab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #12 Del Skrevet 2. november 2024 Kvitt deg med mannen, ikke hunden. Anonymkode: 24621...44b 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #13 Del Skrevet 2. november 2024 Dyremishandling er ulovlig, jeg ville ikke bodd med en mann som er vond mot dyr. Uansett hvor kjærlig han er ellers. Og hvis du ikke vil kvitte deg med eller anmelde mannen, så må hunden omplasseres med en gang. Dattra di kommer over det. Anonymkode: 24c2e...b57 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #14 Del Skrevet 3. november 2024 Finn heller et nytt hjem til mannen! Hadde min oppført seg slik mot våre hunder hadde han aldri trengt å komme hjem igjen. Hundene har ikke bedt om å få bo hos oss, da skylder vi den hele verden av trygghet og lykke. Anonymkode: 137cc...8c1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 3. november 2024 #15 Del Skrevet 3. november 2024 Du blander ordet "streng" med mishandling. Du kan og spørre mannen din hvordan han kan tro at hunden lærer noe som helst av behandlingen den får, når ikke engang din mann klarer se at sin egen oppførsel ikke fører noe sted. Voksne mennesker skal ikke "miste det", av uskyldiges handlinger. Din mann syns altså det er rett å ty til vold som både går ut over dyr og barn, istedenfor å f eks kontakte en hundeinstruktør, slik at dere kan få opplæring i hundehold og trening. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #16 Del Skrevet 3. november 2024 Vi har hund, hadde mannen min behandlet den sånn hadde han vært ute. Hadde jeg behandlet ham sånn hadde nok jeg vært ute. Tror verken jeg eller mannen ville hatt en partner som behandler dyr sånn. Anonymkode: 91de8...ad5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #17 Del Skrevet 3. november 2024 Han er ikke streng med hunden. Han mishandler den. At hanner en fin far osv ellers driter jeg egentlig i. Han viser at han har en side som ikke kan feies under teppet. Anonymkode: cf256...727 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #18 Del Skrevet 3. november 2024 Du har fokus på hva dette gjør med dere, hva med den stakkars hunden som blir mishandlet? Jeg driter i dere, men du MÅ sørge for at dette stopper tvert, hvis ikke sitter du passivt og godtar mishandling av dyr! Anonymkode: 5196b...cdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #19 Del Skrevet 3. november 2024 Får hunden nok mosjon og stimuli? Er det mye stress eller mye følelser i sving hjemme? Hunden plukker opp på det også. Viktig at den blir sett og får fylt dagsbehovet. Du kan også sende mannen med hunden på kurs, da lærer han nok hvordan det skal være. De kan trenes til det meste, også minimere bjeffing. Evt kvitte seg med mannen da, det er også et alternativ. Anonymkode: bfa7e...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #20 Del Skrevet 3. november 2024 Man MÅ ikke ha hund. Man MÅ ikke ha en sånn mann, heller. Man kan velge ro og fred i steden. Anonymkode: 77116...643 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå