AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:04 #1 Del Skrevet lørdag kl 21:04 Hei! Ser at mange gir i råd til oss som sliter med å gå fra mannen eller i andre situasjoner som er krevde at vi/de skal ta kontakt med krisesenter. Har derfor noen spørsmål. Hva kan de hjelpe med? Hva spør de etter? Hvilke erfaringer har dere? Jeg vurder å ta kontakt på grunn av psykisk og til tider fysisk vold, men vet ikke hva som venter. Må vite litt mer. Har lest på nett, men fra mennesker! Anonymkode: 6b9ab...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:03 #2 Del Skrevet lørdag kl 23:03 De kan gi deg trygghet i en overgangsperiode. Du får bo der og får hjelp til å finne ut hva du skal gjøre videre. Anonymkode: bdaa3...15c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:05 #3 Del Skrevet lørdag kl 23:05 Og ikke nøl med å ta kontakt,de er der for deg. Anonymkode: bdaa3...15c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:09 #4 Del Skrevet lørdag kl 23:09 Du får bo der på hemmelig adresse. Det er ingen som kan bekrefte at du er der eller ikke hvis noen spør. Det er trygt å være der, og de har tilbud om samtaler og veiledning. Det er personell med meget god kompetanse der som vet hva de skal gjøre for å gi deg den tryggheten du trenger. De kan også sette deg i kontakt med andre instanser hvis du trenger det, og hjelpe deg med å finne nytt bosted, f.eks. Anonymkode: 84ba6...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:14 #5 Del Skrevet lørdag kl 23:14 Jeg måtte ta med meg barnet mitt dit, ringte og snakket med en dame som spurte litt, også sa hun at jeg bare kunne komme, var rom til oss der. Bodde der med barnet i noen mnd. Fikk hjelp til å få ny bolig, hjelp med alt økonomisk, bytte barnehage, besøksforbud, hemmelig adresse og anmeldelse (de hjalp meg med advokat da, som hjalp med det). Fikk også hjelp til å hente ting hjemmefra, tok jo med oss det viktigste når jeg dro, men hentet resten med hjelp så det var trygt. Veldig fine folk! Hadde aldri klart meg uten de i den perioden der. Hadde jevnlige samtaler med to av de som jobbet der, de var helt fantastiske, hun ene ble jeg venn med (og er fortsatt det) og har hatt kontakt med hun andre også i ettertid. Anonymkode: e3b7b...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #6 Del Skrevet i går, 08:04 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Ser at mange gir i råd til oss som sliter med å gå fra mannen eller i andre situasjoner som er krevde at vi/de skal ta kontakt med krisesenter. Har derfor noen spørsmål. Hva kan de hjelpe med? Hva spør de etter? Hvilke erfaringer har dere? Jeg vurder å ta kontakt på grunn av psykisk og til tider fysisk vold, men vet ikke hva som venter. Må vite litt mer. Har lest på nett, men fra mennesker! Anonymkode: 6b9ab...811 Krisesenter har lang erfaring med kvinner utsatt for alle typer vold i nære relasjoner. De spør ikke om mer enn du vil fortelle. De informerer nok til at du kan ta valg til beste for deg selv. De vet og at alle kvinner som tar kontakt har vært utsatt for vold i nære relasjoner altfor lenge. Anonymkode: b8418...9d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #7 Del Skrevet i går, 08:08 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du får bo der på hemmelig adresse. Det er ingen som kan bekrefte at du er der eller ikke hvis noen spør. Det er trygt å være der, og de har tilbud om samtaler og veiledning. Det er personell med meget god kompetanse der som vet hva de skal gjøre for å gi deg den tryggheten du trenger. De kan også sette deg i kontakt med andre instanser hvis du trenger det, og hjelpe deg med å finne nytt bosted, f.eks. Anonymkode: 84ba6...429 Nåja, hemmelig og hemmelig adresse? De fleste vet at det er et krisesenter i nærheten av x plass. Drosjesjåfører vet hvor de setter av kvinner og barn i desperat fortvilelse, og menn oppsøker fra tid til annen krisesentre og lager «spetakkel». Enkelte steder er heller ikke krisesenteret et hemmelig sted men et sted med åpen adresse, som for eksempel i Oslo. Anonymkode: b8418...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #8 Del Skrevet i går, 09:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelte steder er heller ikke krisesenteret et hemmelig sted men et sted med åpen adresse, som for eksempel i Oslo. Anonymkode: b8418...9d4 Oslo krisesenter har ikke åpen adresse. Anonymkode: beac3...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:41 #9 Del Skrevet i går, 11:41 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Ser at mange gir i råd til oss som sliter med å gå fra mannen eller i andre situasjoner som er krevde at vi/de skal ta kontakt med krisesenter. Har derfor noen spørsmål. Hva kan de hjelpe med? Hva spør de etter? Hvilke erfaringer har dere? Jeg vurder å ta kontakt på grunn av psykisk og til tider fysisk vold, men vet ikke hva som venter. Må vite litt mer. Har lest på nett, men fra mennesker! Anonymkode: 6b9ab...811 Ikke gjør det slutt I samme rom som han! Vær som normalt. Husk at etter et brudd må du være på vakt en stund og! Ikke krangle med han. Vær som normal...kom deg vekk fra driten. NÅ. Det blir ikke bedre. Anonymkode: 378e0...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #10 Del Skrevet i går, 11:49 Kan dele min historie ; levde i et vondt forhold med sjalusi og psykisk og etterhvert også fysisk vold. Jeg ville gjøre det slutt, han svarte med å komme med blomster, dyre smykker og lovet bot og bedring. Noe som selvsagt ikke skjedde. Så pakket jeg en bag med saker, de høyst nødvendige, til meg og barna og ventet på en anledning til å stikke. Jeg ringte krisesenter og de sa det var bare å komme. Så bød anledningen seg, jeg og barna tok toget dit og var på krisesenter noen uker. Fra der kunne jeg ringe nav for å få penger å leve av ( hadde jobb da jeg dro men den måtte jeg bare stikke fra) og lite penger ellers. Fikk gode råd, fikk låne tlf og fikk all mulig praktisk og psykisk støtte så jeg fikk ordna med noe å reise til når jeg dro. Ordna med megling med eks og alt før jeg dro. Jeg hadde nok ikke levd i dag om jeg ikke kunne komme til krisesenter og få trygghet og komme meg vekk fra eksen. Anonymkode: bdaa3...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #11 Del Skrevet i går, 11:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan dele min historie ; levde i et vondt forhold med sjalusi og psykisk og etterhvert også fysisk vold. Jeg ville gjøre det slutt, han svarte med å komme med blomster, dyre smykker og lovet bot og bedring. Noe som selvsagt ikke skjedde. Så pakket jeg en bag med saker, de høyst nødvendige, til meg og barna og ventet på en anledning til å stikke. Jeg ringte krisesenter og de sa det var bare å komme. Så bød anledningen seg, jeg og barna tok toget dit og var på krisesenter noen uker. Fra der kunne jeg ringe nav for å få penger å leve av ( hadde jobb da jeg dro men den måtte jeg bare stikke fra) og lite penger ellers. Fikk gode råd, fikk låne tlf og fikk all mulig praktisk og psykisk støtte så jeg fikk ordna med noe å reise til når jeg dro. Ordna med megling med eks og alt før jeg dro. Jeg hadde nok ikke levd i dag om jeg ikke kunne komme til krisesenter og få trygghet og komme meg vekk fra eksen. Anonymkode: bdaa3...15c Bra! Og det at han kommer med blomster?? Det er jo slik en psykopat gjør! Les om sosiopater! Se deg aldri tilbake!!!! Anonymkode: 378e0...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #12 Del Skrevet i går, 12:30 Altså det er der jeg er nå. Prøver å leve som normalt, men dør inni meg. Jeg vil egentlig bare bort!! Jeg har en jobb jeg elsker og barn som ønsker å bo her, men ingen familie her. Jeg dør innvendig og mener virkelig at det kjennes ut som han gjør «narr» av meg. Altså han sier ikke noe om dette, men at han vet innerst inne at jeg ikke kan reise. Han er ikke veldig voldelig fysisk bare når han eksploderer noen ganger i året, men sier og gjør ting som knuser meg. Har ingen energi og føler meg oftere og oftere fysisk kvalm og uvel. Vet barna er glad i han, selvom han et langt fra perfekt i de forholde også, men de er jo så lojale.. nå er jeg på det stadiet at jeg ikke vil ha besøk/gå på besøk bare bure meg inne. Har snart ingen igjen uansett. Han hater jo alle! Anonymkode: 6b9ab...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå