Gå til innhold

Vaske gulvet uten mopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har stort bad i lys farge... Jeg liker ikke å moppe baderoms gulvet med mopp. Føler den aldri blir helt ren. Jeg vasker gulvet slik: står på alle 4 og bruker engangs våtservitter til gulvet. Men de serviettene er såpass små at det trengs mange våtservietter for at jeg får tatt hele baderomsgulvet..  og slik vil det bli dyrt i lengden. Hva kan jeg bruke for vaske gulvet på denne måten?

Anonymkode: 2367f...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med engangsgulvkluter? Vet ikke hva det heter.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei

Vi har stort bad i lys farge... Jeg liker ikke å moppe baderoms gulvet med mopp. Føler den aldri blir helt ren. Jeg vasker gulvet slik: står på alle 4 og bruker engangs våtservitter til gulvet. Men de serviettene er såpass små at det trengs mange våtservietter for at jeg får tatt hele baderomsgulvet..  og slik vil det bli dyrt i lengden. Hva kan jeg bruke for vaske gulvet på denne måten?

Den verste måte jeg noen gang har hørt noen vaske et badegulv på. På sikt skader du både fliser og fuger. I tillegg til at du er ekstremt lite miljøbevisst og sløser penger på noe som skader. 
Vil du ikke bruke mopp så kjøp deg en gammeldags løvvang/langkost og bruk gammeldags vaskefilla på badet. 
Miskenker at dete er en trolletråd, da ingen er vel så bak må at de vasker badet med våtservietter :klovn:

Anonymkode: 7c1c8...cff

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Hva med en normal gammeldags gulvkluter 

Skrevet

Støvsug først.

Anonymkode: 76f96...0cf

• Liker 2
Skrevet

Støvsug eller tørrmopp først.

Jeg bruker dampmopp etter at jeg har tørrmoppet. Bruker aldri såpe på flisene. Våtservietter vil jo etter hvert lage et belegg som gjør gulvet enda mer skittent.

Svigermor klaget alltid på at «anti-skli»-flisene på badet var glatte. Kanskje ikke så rart, når hun vasket med ekstreme mengder grønnsåpe…

Anonymkode: 9ece2...5f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den verste måte jeg noen gang har hørt noen vaske et badegulv på. På sikt skader du både fliser og fuger. I tillegg til at du er ekstremt lite miljøbevisst og sløser penger på noe som skader. 
Vil du ikke bruke mopp så kjøp deg en gammeldags løvvang/langkost og bruk gammeldags vaskefilla på badet. 
Miskenker at dete er en trolletråd, da ingen er vel så bak må at de vasker badet med våtservietter :klovn:

Nei hvorfor skulle jeg lage tulle tråd om akkurat dette temaet?😅

Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei hvorfor skulle jeg lage tulle tråd om akkurat dette temaet?😅

Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan

Hvor ofte vasker du egentlig dette badegulvet? 
Og hvilke griser bruker dette badet? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor ofte vasker du egentlig dette badegulvet? 
Og hvilke griser bruker dette badet? 

Har småbarn som ofte treffer gulvet når de tisser🤐

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

?😅Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan

Hvorfor ikke mopp? 

Anonymkode: bd920...f2a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har småbarn som ofte treffer gulvet når de tisser🤐

Dette blir bare verre og verre. Her får du bruke hodet, vi andre lar oss bare sjokkere.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gulvklut! På alle fire, da ser du at du får vekk alt. Jeg vasker hele huset sånn, jeg. (Men helt ærlig er det rovotstøvsugeren som vasker oftest da, dog ikke badet.)

Et annet tips når man har små barn, er å ha éngangskluter eller vanlige kluter + jif liggende på badet, og gå over lister og hjørner og benkeflater/hyller mens de bader.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker bare såpevann, gulvklut, og svaber. Først går jeg over med gulvkluten som er veldig våt. Svabrer og samler opp vannet. Etterpå går jeg over med tørr ren gulvklut som tar med seg det som måtte ligge igjen i fuger etc.

Blir helt rent hver gang. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vasker med langkost med gulvklut, bruker mildt Zalovann (altså bare litt Zalo i varmt vann).

Ellers så har jeg robotstøvsuger, så den støvsuger og vasker på badet en gang i uka, sammen med resten av leiligheten. Har heldigvis ingen i hus som tisser rundt på gulvet... Da måtte jeg selvsagt ha vasket mer grundig rundt do, men du må jo lære opp ungene dine.

Anonymkode: d326d...aeb

Skrevet

Dampvasker. 

Helt rent, sterilt, raskt og effektivt, og uten bruk av såpe. 

Anonymkode: 03054...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...