AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Skrevet 2. november 2024 Hei Vi har stort bad i lys farge... Jeg liker ikke å moppe baderoms gulvet med mopp. Føler den aldri blir helt ren. Jeg vasker gulvet slik: står på alle 4 og bruker engangs våtservitter til gulvet. Men de serviettene er såpass små at det trengs mange våtservietter for at jeg får tatt hele baderomsgulvet.. og slik vil det bli dyrt i lengden. Hva kan jeg bruke for vaske gulvet på denne måten? Anonymkode: 2367f...584
svartkatt Skrevet 2. november 2024 #2 Skrevet 2. november 2024 Hva med engangsgulvkluter? Vet ikke hva det heter..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei Vi har stort bad i lys farge... Jeg liker ikke å moppe baderoms gulvet med mopp. Føler den aldri blir helt ren. Jeg vasker gulvet slik: står på alle 4 og bruker engangs våtservitter til gulvet. Men de serviettene er såpass små at det trengs mange våtservietter for at jeg får tatt hele baderomsgulvet.. og slik vil det bli dyrt i lengden. Hva kan jeg bruke for vaske gulvet på denne måten? Anonymkode: 2367f...584 Den verste måte jeg noen gang har hørt noen vaske et badegulv på. På sikt skader du både fliser og fuger. I tillegg til at du er ekstremt lite miljøbevisst og sløser penger på noe som skader. Vil du ikke bruke mopp så kjøp deg en gammeldags løvvang/langkost og bruk gammeldags vaskefilla på badet. Miskenker at dete er en trolletråd, da ingen er vel så bak må at de vasker badet med våtservietter Anonymkode: 7c1c8...cff 7 3
Kaneel Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei Vi har stort bad i lys farge... Jeg liker ikke å moppe baderoms gulvet med mopp. Føler den aldri blir helt ren. Jeg vasker gulvet slik: står på alle 4 og bruker engangs våtservitter til gulvet. Men de serviettene er såpass små at det trengs mange våtservietter for at jeg får tatt hele baderomsgulvet.. og slik vil det bli dyrt i lengden. Hva kan jeg bruke for vaske gulvet på denne måten? Anonymkode: 2367f...584 Hva med en normal gammeldags gulvkluter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Støvsug først. Anonymkode: 76f96...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Støvsug eller tørrmopp først. Jeg bruker dampmopp etter at jeg har tørrmoppet. Bruker aldri såpe på flisene. Våtservietter vil jo etter hvert lage et belegg som gjør gulvet enda mer skittent. Svigermor klaget alltid på at «anti-skli»-flisene på badet var glatte. Kanskje ikke så rart, når hun vasket med ekstreme mengder grønnsåpe… Anonymkode: 9ece2...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den verste måte jeg noen gang har hørt noen vaske et badegulv på. På sikt skader du både fliser og fuger. I tillegg til at du er ekstremt lite miljøbevisst og sløser penger på noe som skader. Vil du ikke bruke mopp så kjøp deg en gammeldags løvvang/langkost og bruk gammeldags vaskefilla på badet. Miskenker at dete er en trolletråd, da ingen er vel så bak må at de vasker badet med våtservietter Anonymkode: 7c1c8...cff Nei hvorfor skulle jeg lage tulle tråd om akkurat dette temaet?😅 Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan Anonymkode: 2367f...584
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei hvorfor skulle jeg lage tulle tråd om akkurat dette temaet?😅 Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan Anonymkode: 2367f...584 Hvor ofte vasker du egentlig dette badegulvet? Og hvilke griser bruker dette badet? Anonymkode: 7c1c8...cff 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte vasker du egentlig dette badegulvet? Og hvilke griser bruker dette badet? Anonymkode: 7c1c8...cff Har småbarn som ofte treffer gulvet når de tisser🤐 Anonymkode: 2367f...584
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #10 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ?😅Område rundt toalettet tar jeg alltid uten mopp. Bruker gulv spray og papir og gnikker så godt jeg kan Anonymkode: 2367f...584 Hvorfor ikke mopp? Anonymkode: bd920...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har småbarn som ofte treffer gulvet når de tisser🤐 Anonymkode: 2367f...584 Dette blir bare verre og verre. Her får du bruke hodet, vi andre lar oss bare sjokkere. Anonymkode: 7c1c8...cff 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #12 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Støvsug først. Anonymkode: 76f96...0cf https://www.dagens.no/helse/derfor-boer-du-ikke-stoevsuge-paa-bade Anonymkode: 3dbce...b44
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.dagens.no/helse/derfor-boer-du-ikke-stoevsuge-paa-bade Anonymkode: 3dbce...b44 😂 så hysterisk er jeg virkelig ikke. Det betyr jo at man må ha egne sokker som man bare bruker på badet, da. Anonymkode: 76f96...0cf 3
Gramma Skrevet 3. november 2024 #14 Skrevet 3. november 2024 Gulvklut! På alle fire, da ser du at du får vekk alt. Jeg vasker hele huset sånn, jeg. (Men helt ærlig er det rovotstøvsugeren som vasker oftest da, dog ikke badet.) Et annet tips når man har små barn, er å ha éngangskluter eller vanlige kluter + jif liggende på badet, og gå over lister og hjørner og benkeflater/hyller mens de bader. 1
Meowmere Skrevet 3. november 2024 #15 Skrevet 3. november 2024 Jeg bruker bare såpevann, gulvklut, og svaber. Først går jeg over med gulvkluten som er veldig våt. Svabrer og samler opp vannet. Etterpå går jeg over med tørr ren gulvklut som tar med seg det som måtte ligge igjen i fuger etc. Blir helt rent hver gang. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #16 Skrevet 4. november 2024 Vasker med langkost med gulvklut, bruker mildt Zalovann (altså bare litt Zalo i varmt vann). Ellers så har jeg robotstøvsuger, så den støvsuger og vasker på badet en gang i uka, sammen med resten av leiligheten. Har heldigvis ingen i hus som tisser rundt på gulvet... Da måtte jeg selvsagt ha vasket mer grundig rundt do, men du må jo lære opp ungene dine. Anonymkode: d326d...aeb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #17 Skrevet 4. november 2024 Dampvasker. Helt rent, sterilt, raskt og effektivt, og uten bruk av såpe. Anonymkode: 03054...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå