AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #21 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og derfor sprekker det! Har lest flere steder at bord i heltre skal oljes både under og opp på samtidig for ikke å sprekke. Så her har spisebordet lagt med beina i været når det var nytt. Ellers kan du lese på kan. 6, her https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§27 om rettigheter. Jeg tror aldri du får beholde bordet med så mye rabatt som foreslått over. Anonymkode: 92668...e22 Ingen av mine spisebord har noensinne blitt oljet på annet enn oversiden. Det ene er over 20 år og er helt fint fortsatt. Hvis bordet må snus for å olje under for å unngå oppsprekking ville jeg valgt et annet bord da jeg hadde tvilt sterkt på kvaliteten. Anonymkode: f29d0...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #22 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen av mine spisebord har noensinne blitt oljet på annet enn oversiden. Det ene er over 20 år og er helt fint fortsatt. Hvis bordet må snus for å olje under for å unngå oppsprekking ville jeg valgt et annet bord da jeg hadde tvilt sterkt på kvaliteten. Anonymkode: f29d0...450 Vil anta treet ble behandlet på en annen måte den gang da enn nå, du viser til for over 20 år siden. Du kan jo fint legge deg under bordet og olje det så slipper d å snu bordet. En annen sak jeg har lest er jo at man aldri skal bruke voksduker/plastduk på heltre bord særlig i eik, da skades også bordet. Du kan jo se på en skjærefjøl som blir våt på en side…. HVenter dog i spenning på hvor bordet er kjøpt. Anonymkode: 92668...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #23 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg kommer nok ikke til å si hvor bordet er kjøpt, det tenker jeg ikke er særlig allright. Men i type kjede butikk som bruker å være tilgjengelig. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #24 Del Skrevet 2. november 2024 Her står det om å olje under og om å olje før tremøbler taes i bruk https://www.skeidar.no/inspo-archive/slik-tar-du-vare-pa-spisebordet-ditt/ Anonymkode: 92668...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #25 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Butikken kaster ikke møbler som kommer i retur i dag, de sender tingene til fabrikken som så tester ut hva som har gått feil, særlig når det har gått feil mer enn en gang. Vi er i ferd med å gå bort fra bruk og kastsamfunnet. Anonymkode: 92668...e22 Nå kan jeg jo selvsagt ikke si noe sikkert om akkurat denne butikken, men jeg kan love deg at masse flotte varer med stor restverdi dessverre kastes over en lav sko. Med mindre produsent/forhandler har et system for Bvareutsalg. Dette fordi det er for kostbart å reparere og det er dyrt å transportere. Dekningsbidraget er spist opp for lengst. Økonomiske hensyn går først. Dessverre. Man tar sjelden inn reklamasjonsvarer for testing, da det både er dyrt, og forstyrrer produksjonsflyten i strømlinjeformede, effektiviserte produksjoner. Dette gjøres kun når det mistenkes at produktet kan utgjøre fare, eller om problemet er i stort volum, gjentagende hos flere kunder. (jeg jobber innenfor et tilsvarende produksjonsområde) Anonymkode: 75c1c...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #26 Del Skrevet 3. november 2024 Gramma skrev (18 timer siden): Da ville jeg bedt om 45.000 i rabatt. Ettersom de tilbyr heving av kjøpet, så ser de jo at bordet er langt fra kvaliteten et slikt produkt skal ha, og bortimot uten verdi pga feilen du beskriver. Merk at det kan ses på som et forhandlingsutgangspunkt. Oj. Nå kommer det jo ikke fram hvor bordet er kjøpt, men om det ikke er egenprodusert var dette voldsomt. Et kjempe tap for butikken. Ved heving av kjøpet får jo butikken igjen penger av leverandøren så det blir jo noe helt annet. Anonymkode: 80e04...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #27 Del Skrevet 3. november 2024 Gramma skrev (18 timer siden): Ja, og dermed ville jeg prøvd å fått bordet til "gi bort-pris", ettersom TS vurderer å beholde det. Det du forslår er jo ikke gi bort pris, men en stor erstatning. Hvis de ikke hever kjøpet må jo butikken ( eller andre kunder til sist) betale dette store mellomlegget. Anonymkode: 80e04...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #28 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Akkurat det handler ikke om tørrhet/tid. Det handler om at treverket vil trekke seg sammen på den siden du behandler når dette tørker, og hvis ikke baksiden også oljes (som motvekt) vil treet kue seg og sprekke. Man kan se for seg et tynt ark med masse vannmaling, det vil rulle seg sammen når det tørker. Så til et evt. neste bord - olje alle synlige steder på plata samtidig. Butikken kommer kun til å kaste bordet. Tvilsomt at de kan ikke reparere og selge det videre. Så for deres del vil de spare returfrakt og frakt av nytt bord, og de slipper å forholde seg til mer ansvar ovenfor deg. De har altså alt å tjene på at du velger å beholde bordet eller hever kjøpet. Så her kan du fint be om 80% avslag, eller noe i den duren. Anonymkode: 75c1c...e3b Jeg blir så overrasket over svarene her. Kaste bordet? Butikken sender det vel til leverandør og får innkjøpspris tilbake? Hva slags butikk er dette? Ingen butikk jeg har jobbet i , møbler og andre ting har noen gang gitt mer avslag enn mellomlegget ved reklamasjon. Jeg kjøper et bord for 30. 000 , selger det til deg for 50. 000. Bordet holder ikke kvalitet, så da gir jeg deg 45 000, tar 25. 000 av egen lomme, og de jeg kjøpte det av får beholde sine 30. 000? Eller mener dere at produsenten erstatter innkjøpsummen uten og ha hevet kjøpet? Anonymkode: 80e04...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #29 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå kan jeg jo selvsagt ikke si noe sikkert om akkurat denne butikken, men jeg kan love deg at masse flotte varer med stor restverdi dessverre kastes over en lav sko. Med mindre produsent/forhandler har et system for Bvareutsalg. Dette fordi det er for kostbart å reparere og det er dyrt å transportere. Dekningsbidraget er spist opp for lengst. Økonomiske hensyn går først. Dessverre. Man tar sjelden inn reklamasjonsvarer for testing, da det både er dyrt, og forstyrrer produksjonsflyten i strømlinjeformede, effektiviserte produksjoner. Dette gjøres kun når det mistenkes at produktet kan utgjøre fare, eller om problemet er i stort volum, gjentagende hos flere kunder. (jeg jobber innenfor et tilsvarende produksjonsområde) Anonymkode: 75c1c...e3b Det blir billigere og gi ts 45000 enn og ta en titt på det? det er jo mange prosenter som har b- vare utsalg ja, og det kan også være kunder som er interessert i og kjøpe de i butikken til rabatt som er fornuftig, og om kjøpet heves kan de kanskje få tapet delvis dekket av leverandør. der varer blir kastet er det selvsagt etter at butikken har fått penge tilbake av levarndør, og etter at man er enige om at det må kastes. Selvom bordet er så ødelagt at det må kastes eller brukes som ved, hvorfor skulle butikken ønske og gi innkjøpsprisen til ts, for det er jo det som blir foreslått? Anonymkode: 80e04...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå