AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:15 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:15 Hei, vi har kjøpt et spisebord + 2 stk tilleggsplater til godt over 50.000,-. Stoler er kjøpt utenom denne prisen. Alle gangene har bordet sprukket i liminga, en av gangene sprakk også tilleggsplagene. Vi kjøpte oss luktfukter for å få opp fuktnivået i lufta her hjemme. Nå fikk vi nytt bord for 1.5-2 uker siden, bordet har vært uten sprekker frem til at jeg oljet bordet i går (etter leverandørens anbefalinger). I dag var altså det nye bordet også sprukket opp. Dette er tredje leveranse fra leverandør. Vi kan nå kreve kjøpet opphevet, be om ny leveranse med to-delt plate fremfor helt bord (noe vi ikke ønsker pga. uttrykket og eventuell smuler/skitt i glippen mellom bordplatene), eventuelt kan vi be om en svært høy prisreduksjon mot at vi beholder bord + plater. Hvor stor prisreduksjon kan vi be om? Butikken vi kjøpte bordet hos sa ordrett «vurdere å beholde bordet til en særs redusert pris». Vi kjøpte stoler og alt til bordet, så det er oppe til vurdering å beholde hvis vi kan be om en bra nok pris. Takk for hjelp 🙂 Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet lørdag kl 19:23 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:23 Om bordet er av så dårlig kvalitet ville nå jeg ja hevet kjøpet og funnet en annen leverandør. Hvilket bord er det snakk om? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet lørdag kl 19:25 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:25 Da ville jeg bedt om 45.000 i rabatt. Ettersom de tilbyr heving av kjøpet, så ser de jo at bordet er langt fra kvaliteten et slikt produkt skal ha, og bortimot uten verdi pga feilen du beskriver. Merk at det kan ses på som et forhandlingsutgangspunkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet lørdag kl 19:25 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:25 Om dere absolutt vil beholde bordet ville jeg sjekket billigste pris på kampanje i løpet av de siste 12 månedene, så eventuelt halvert denne prisen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet lørdag kl 19:26 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:26 Gramma skrev (Akkurat nå): Da ville jeg bedt om 45.000 i rabatt. Ettersom de tilbyr heving av kjøpet, så ser de jo at bordet er langt fra kvaliteten et slikt produkt skal ha, og bortimot uten verdi pga feilen du beskriver. Merk at det kan ses på som et forhandlingsutgangspunkt. De har jo ikke noe valg angående heving av kjøp når samme feil oppstår 3 ganger på rad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet lørdag kl 19:27 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:27 PhilosopherSe7en skrev (Akkurat nå): De har jo ikke noe valg angående heving av kjøp når samme feil oppstår 3 ganger på rad Ja, og dermed ville jeg prøvd å fått bordet til "gi bort-pris", ettersom TS vurderer å beholde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, vi har kjøpt et spisebord + 2 stk tilleggsplater til godt over 50.000,-. Stoler er kjøpt utenom denne prisen. Alle gangene har bordet sprukket i liminga, en av gangene sprakk også tilleggsplagene. Vi kjøpte oss luktfukter for å få opp fuktnivået i lufta her hjemme. Nå fikk vi nytt bord for 1.5-2 uker siden, bordet har vært uten sprekker frem til at jeg oljet bordet i går (etter leverandørens anbefalinger). I dag var altså det nye bordet også sprukket opp. Dette er tredje leveranse fra leverandør. Vi kan nå kreve kjøpet opphevet, be om ny leveranse med to-delt plate fremfor helt bord (noe vi ikke ønsker pga. uttrykket og eventuell smuler/skitt i glippen mellom bordplatene), eventuelt kan vi be om en svært høy prisreduksjon mot at vi beholder bord + plater. Hvor stor prisreduksjon kan vi be om? Butikken vi kjøpte bordet hos sa ordrett «vurdere å beholde bordet til en særs redusert pris». Vi kjøpte stoler og alt til bordet, så det er oppe til vurdering å beholde hvis vi kan be om en bra nok pris. Takk for hjelp 🙂 Anonymkode: 668fb...b30 Hvor har du info om prisreduksjon fra? Ved tredje omlevering, så hadde jeg sagt takk og farvel til bordet, men jeg lurer på en ting, har du oljet bordet bare opp på selve bordplaten? Regner med at autokorrekt har omskapt luftfukter til luktfukter? Hvis ikke-hvite er dette? Anonymkode: 92668...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:39 #8 Del Skrevet lørdag kl 19:39 Tusen takk. Da tror jeg egentlig vi foreslår å beholde det for snaue 5000,-. Om de ikke går med på det, så hever vi hele greia. Vi kjøpte et bord som var ment å vare livet ut, men det har det ikke gjort altså 😂 Anonymkode: 668fb...b30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:41 #9 Del Skrevet lørdag kl 19:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor har du info om prisreduksjon fra? Ved tredje omlevering, så hadde jeg sagt takk og farvel til bordet, men jeg lurer på en ting, har du oljet bordet bare opp på selve bordplaten? Regner med at autokorrekt har omskapt luftfukter til luktfukter? Hvis ikke-hvite er dette? Anonymkode: 92668...e22 Haha, sorry, jeg har fått ny iPhone og den korrigerer ordene så innmari feil. Selvsagt luftfukter. Det er han som har håndtert reklamasjonene våre som sa det om prisreduksjon. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:44 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, sorry, jeg har fått ny iPhone og den korrigerer ordene så innmari feil. Selvsagt luftfukter. Det er han som har håndtert reklamasjonene våre som sa det om prisreduksjon. Anonymkode: 668fb...b30 Venter på svar om hvordan og hvor du har oljet bordet….. Anonymkode: 92668...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:45 #11 Del Skrevet lørdag kl 19:45 Og ja, bordet er oljet oppå bordplata og langs siden. Ikke under. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #12 Del Skrevet lørdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og ja, bordet er oljet oppå bordplata og langs siden. Ikke under. Anonymkode: 668fb...b30 Og derfor sprekker det! Har lest flere steder at bord i heltre skal oljes både under og opp på samtidig for ikke å sprekke. Så her har spisebordet lagt med beina i været når det var nytt. Ellers kan du lese på kan. 6, her https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§27 om rettigheter. Jeg tror aldri du får beholde bordet med så mye rabatt som foreslått over. Anonymkode: 92668...e22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:54 #13 Del Skrevet lørdag kl 19:54 Jeg hadde skjønt at det hadde sprekka om 1-2 mnd ved oljing bare på den ene siden, men ikke før det har gått to uker. Så tørt var ikke bordet altså. Men ja, skal oljes både over og under. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet lørdag kl 20:04 #14 Del Skrevet lørdag kl 20:04 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde skjønt at det hadde sprekka om 1-2 mnd ved oljing bare på den ene siden, men ikke før det har gått to uker. Så tørt var ikke bordet altså. Men ja, skal oljes både over og under. Anonymkode: 668fb...b30 Kan du henvise til dokumentasjon på at bordet skal oljes på undersiden? Det er ikke noe en bør gjøre hver gang, men en gang i året. Endret lørdag kl 20:05 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:11 #15 Del Skrevet lørdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde skjønt at det hadde sprekka om 1-2 mnd ved oljing bare på den ene siden, men ikke før det har gått to uker. Så tørt var ikke bordet altså. Men ja, skal oljes både over og under. Anonymkode: 668fb...b30 Akkurat det handler ikke om tørrhet/tid. Det handler om at treverket vil trekke seg sammen på den siden du behandler når dette tørker, og hvis ikke baksiden også oljes (som motvekt) vil treet kue seg og sprekke. Man kan se for seg et tynt ark med masse vannmaling, det vil rulle seg sammen når det tørker. Så til et evt. neste bord - olje alle synlige steder på plata samtidig. Butikken kommer kun til å kaste bordet. Tvilsomt at de kan ikke reparere og selge det videre. Så for deres del vil de spare returfrakt og frakt av nytt bord, og de slipper å forholde seg til mer ansvar ovenfor deg. De har altså alt å tjene på at du velger å beholde bordet eller hever kjøpet. Så her kan du fint be om 80% avslag, eller noe i den duren. Anonymkode: 75c1c...e3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:27 #16 Del Skrevet lørdag kl 20:27 Jeg tror det var en svakhet i bordet fra før, jeg så disse merkene når jeg vasket over bordet i går, sendte tilfeldigvis bilde til samboer og skrev - «nå får vi se hvor lenge det går før det sprekker», også sprakk det da vettu. Er jo innmari dumt hvis dette har skjedd fordi jeg unnlot å olje undersiden denne runden. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:28 #17 Del Skrevet lørdag kl 20:28 PhilosopherSe7en skrev (23 minutter siden): Kan du henvise til dokumentasjon på at bordet skal oljes på undersiden? Det er ikke noe en bør gjøre hver gang, men en gang i året. Anbefalingene hos leverandør er rundt 3 ganger per år. Anonymkode: 668fb...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet lørdag kl 20:38 #18 Del Skrevet lørdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anbefalingene hos leverandør er rundt 3 ganger per år. Anonymkode: 668fb...b30 På undersiden? På oversiden er jeg enig, men på undersiden holder det med en gang i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:43 #19 Del Skrevet lørdag kl 20:43 Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad jeg har spisebord fra IKEA… Anonymkode: 77ecd...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:49 #20 Del Skrevet lørdag kl 20:49 PhilosopherSe7en skrev (40 minutter siden): Kan du henvise til dokumentasjon på at bordet skal oljes på undersiden? Det er ikke noe en bør gjøre hver gang, men en gang i året. Dette ligger i samlingen av bruksanvisninger som følger med kjøp av nye ting. Den finnes nok og på nette om noen gidder å Google. Alltid lurt å lese bruksanvisning på nye ting. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Akkurat det handler ikke om tørrhet/tid. Det handler om at treverket vil trekke seg sammen på den siden du behandler når dette tørker, og hvis ikke baksiden også oljes (som motvekt) vil treet kue seg og sprekke. Man kan se for seg et tynt ark med masse vannmaling, det vil rulle seg sammen når det tørker. Så til et evt. neste bord - olje alle synlige steder på plata samtidig. Butikken kommer kun til å kaste bordet. Tvilsomt at de kan ikke reparere og selge det videre. Så for deres del vil de spare returfrakt og frakt av nytt bord, og de slipper å forholde seg til mer ansvar ovenfor deg. De har altså alt å tjene på at du velger å beholde bordet eller hever kjøpet. Så her kan du fint be om 80% avslag, eller noe i den duren. Anonymkode: 75c1c...e3b Butikken kaster ikke møbler som kommer i retur i dag, de sender tingene til fabrikken som så tester ut hva som har gått feil, særlig når det har gått feil mer enn en gang. Vi er i ferd med å gå bort fra bruk og kastsamfunnet. Synes og det er rart med et bort til femti tusen, at man ikke leser bruksanvisning og at selger ved reklamasjon ikke går mer inngående inn på behandling og bruksfelt på varene fra forbrukers side. Hvilken butikk kjede er dette? Anonymkode: 92668...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå