AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:02 #81 Del Skrevet søndag kl 21:02 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Din eksempel er jo ikke så bra da. Samkjøring må man jo bare ha, f.eks. hvis man har flere unger som skal plasser samtidig og man har bare en bil, f.eks. Og den ene ungen skal til fotballkamp i Lommedalen og den andre skal på svømming i Holmen og det er samtidig. Anonymkode: 9f36c...e81 Ja, men HVEM er det som må PLANLEGGE det? En person vet om at disse tingene kræsjer og da er det denne personen som da må ordne opp i hvem som skal gjøre hva og evt hvem man kan spørre hvis man kan det. DET er jo det tredje skiftet! Og av alle tingene jeg ramser opp, så er det dette du henger deg opp i og du mener da at dette innlegget er et dårlig eksempel? Anonymkode: e6243...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:12 #82 Del Skrevet søndag kl 21:12 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vet du hva? Det finnes aleneforeldre som tar HELE skiftet alene , og da vet jeg at det også det er mulig at dette tredje skiftet inneholder en del plikter som en med fordel kunne nedjustert til noe mere levelige mål. Noen overdriver veldig Anonymkode: 9e67b...42b Ja, det er de samme som tar det tredje skiftet helt alene i forholdet også…. Anonymkode: e6243...e8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:32 #83 Del Skrevet søndag kl 21:32 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, men HVEM er det som må PLANLEGGE det? En person vet om at disse tingene kræsjer og da er det denne personen som da må ordne opp i hvem som skal gjøre hva og evt hvem man kan spørre hvis man kan det. DET er jo det tredje skiftet! Og av alle tingene jeg ramser opp, så er det dette du henger deg opp i og du mener da at dette innlegget er et dårlig eksempel? Anonymkode: e6243...e8c Det eneste du ramset opp i det innlegget var at det tok så lang tid å ordne samkjøring at det var enklere å kjøre selv. Selvfølgelig, om man kan. Samkjøring er jo for de gangene man ikke kan kjøre selv og er nødt til å finne skyss til ungen. Anonymkode: 9f36c...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:08 #84 Del Skrevet søndag kl 22:08 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, det er de samme som tar det tredje skiftet helt alene i forholdet også…. Anonymkode: e6243...e8c Nei , der tar du skammelig feil! Du har en mye større belastning som aleneforelder! Du skal leve på en lønn og alle utgifter må du stå for selv. Det er ikke alle som får så mye i bidrag heller. Helt utrolig at du tror at det er det samme ! Anonymkode: 9e67b...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:04 #85 Del Skrevet i går, 00:04 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har heldigvis ikke barn med min eks. Han flyttet rett fra mors hus og sammen med meg, jeg var 20 og han 23. Han løftet aldri en finger for å rydde, holde orden, vaske, vaske klær eller fikse ting. Ikke laget han mat annet enn å steke frossenpizza. Måtte minnes på å vaske seg selv også. Jeg flyttet ut etter 3 år (av andre årsaker). Et par måneder etter at jeg flyttet var jeg innom der for å hente noe. Det luktet vondt, gulvet var seigt og det var rot, tomflasker og søppel overalt. Innser at fyren manglet boevne. Lurer på hvordan det gikk, dette er lenge siden. Anonymkode: 052f8...92b Da vil jeg påstå at her har mor og far sviktet i oppdragelsen. Det er så viktig som foreldre at vi lærer opp barna våre til å bli selvstendige mennesker som kan rydde, vaske og lage seg middag. Jeg tar oppgaven min på alvor som mor. Så flaut å å være 23 år og ikke kunne bedre. Anonymkode: 9f6a7...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:08 #86 Del Skrevet i går, 00:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Det finnes ikke fordi jeg gjør det ikke og da skjer det ikke». Ignorante menn ass 🤦♀️ Anonymkode: e6243...e8c Oppkonstruert tull. Anonymkode: b8623...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:17 #87 Del Skrevet i går, 00:17 Min erfaring et den samme jeg ser svært mange andre her nevner. De klarer å ta seg sammen når de må. Derfor et det skremmende hvor lett mange kvinner kunne ta fra far omsorgsrett/samværsrett utelukkende basert på dårlige erfaringer fra mannen rundt ansvar og omsorg. Mange mødre fikk hovedomsorgen fordi far ‘ikke duger’. Og så viste det seg at han sikkert hadde klart det bare han måtte. Kjenner likevel til et motsatt eksempel også. Der far ikke bedret seg, men fant ei ny dame rett etter bruddet og dermed overtok ‘bonusmor’ det tredje skiftet når far hadde samvær. Da det ble slutt med bonusmor 8 år senere viste det seg at far egentlig ikke var særlig dugelig som far når alt kom til alt. Og barnet var faktisk mer hos bonusmor enn sin egen far ifm hans samværsperiode.. Anonymkode: bdef3...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 00:27 #88 Del Skrevet i går, 00:27 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei , der tar du skammelig feil! Du har en mye større belastning som aleneforelder! Du skal leve på en lønn og alle utgifter må du stå for selv. Det er ikke alle som får så mye i bidrag heller. Helt utrolig at du tror at det er det samme ! Anonymkode: 9e67b...42b Har du en partner som er en belastning er det mye enklere å ta alt alene enn å stå i en slags kamp med partner som bidrar til å skape rot, og absolutt har krav til diverse, men som ikke drar lasset sammen med deg. En slik partner er som å ha et ekstra barn. En tverr og svært umoden tenåring som krever mye, og gir ingenting. Det er mentalt slitsomt. Fryktelig slitsomt. Mye mye enklere å ta alt alene enn å ha en slik "partner". Økonomi blir gjerne strammere ja, men umodne partnere er ikke nødvendigvis en ressurs økonomisk heller. Menn er ofte dyre i drift, og strammere men mer forutsigbar økonomi kan også være enklere. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:29 #89 Del Skrevet i går, 00:29 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.14): Hva skjer med late menn/fedre etter de blir single og ikke har noe samboer som tar det tredje skiftet og har styr på hus og hjem? jeg snakker om menn som feks aldri vasket badet eller skiftet på senga uten mas, som slang klærne sine på gulvet , ikke spontanryddet av seg selv. Når de da blir singel vasker de da badet eller lever de i en svinesti? Skuffer de på senga? Rydder de huset som kjærringa alltid rydda før til hun blir lei? har de ting på stell med utstyr og stell av barna? Husker de barnebursdag i sin uke? Er vinterklær kjøpt FØR den første kalde vinterdagen eller drar de i panikk første snødag på butikken ? Er så mange late menn og fedre der ute som driter i det tredje skiftet. Er spent på om noen har historier om hvordan det går med med dem etter damene ikke gidder mer og drar? Anonymkode: 83d48...4de Norske mennn!!!! Anonymkode: f50cc...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #90 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min erfaring et den samme jeg ser svært mange andre her nevner. De klarer å ta seg sammen når de må. Derfor et det skremmende hvor lett mange kvinner kunne ta fra far omsorgsrett/samværsrett utelukkende basert på dårlige erfaringer fra mannen rundt ansvar og omsorg. Mange mødre fikk hovedomsorgen fordi far ‘ikke duger’. Og så viste det seg at han sikkert hadde klart det bare han måtte. Kjenner likevel til et motsatt eksempel også. Der far ikke bedret seg, men fant ei ny dame rett etter bruddet og dermed overtok ‘bonusmor’ det tredje skiftet når far hadde samvær. Da det ble slutt med bonusmor 8 år senere viste det seg at far egentlig ikke var særlig dugelig som far når alt kom til alt. Og barnet var faktisk mer hos bonusmor enn sin egen far ifm hans samværsperiode.. Anonymkode: bdef3...758 Men da må de jo ikke late som at de ikke duger for å slippe unna og lesse alt over på henne da. Da kan de jo takke seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #91 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så du tror ikke på at de aller fleste tar «det tredje skiftet»? Du vet at det bare er et navn for å samle opp alt som ingen tenker over før det blir gjort? Hvem sørger for at ungene har klær i riktig størrelse FØR klærne har blitt for små. Hvem er det som egentlig vet størrelsen på klærne, hvem har ordnet så de har alt de trenger til vinteren og i riktig størrelse. Hvem vet hva som ligger i skiftekurven i bhg/skole/sfo, hvem passer på at regntøyet som ble med hjem også blir med tilbake til skolen dagen etter, hvem husker kakao på turdager, hvem sjekker at boka fra biblioteket ligger i sekken så den blir levert den dagen de skal reise dit med skolen den uka. Hvem sjekker at skoene fortsatt passer, for det er langt fra alle unger som forteller at de er for små. Hvem er det folk henvender seg til for å spørre hva ungene ønsker/trenger til jul? Hvem følger til tannlegetime og hvem husker å gi beskjed om fravær til tannlegen på skole/bhg. Hvem er det som får meldinger fra andre foreldre om diverse? Hvem er det som følger i bursdager, har kontroll over treningdager på alle barn, at de har riktig utstyr og hvem sørger for at treningsklærne er rene til neste trening? Er fotballskoene for små? Hvem planlegger hvordan de løser at en av ungene skal på fotballtrening samtidig som den andre ungen skal på bursdag? Hvem er det egentlig som går i sekken til barna og finner innbydelser til bursdager, julefrokost, 17 mai dugnad osv, som ungene selv ofte glemmer før siste dagen før det er noe. Hvem handler bursdagsgaver/julegaver til hele familien, husker bursdagene og ringer for å gratulere, hvem lager bursdagsselskaper til barna, hvem handler inn, hvem tar initiativet til å lage barnebursdag, baker kaker til dugnader og sørger for å finne erstatter til dugnader dere ikke får dratt på, Julegaver til barnas venner? Barnets venn som kommer på besøk tåler ikke melk, hva skal vi ha til middag som ikke inneholder melk. Hvem sjekker barnas timeplan, sørger for at de har med seg forkle til matlagingstimene, at badehetta ikke blir glemt i svømmetimene for da får de ikke badet og at gymskoene ligger i gymsekken? Hvem planla Halloween, hva skal ungene ha i kostymet, når skal de være på skolen, hvor mye penger må de ha med seg for å kunne kjøpe seg en brus i kiosken. Hvem setter seg med lekser sammen med barnet eller minner barnet på lekser, hvem passer på at matboksene kommer ut av sekken på kvelden. (jeg vet at store barn ofte klarer mye selv, men her er eksempler..) Det er stort sett alltid en person som har dette ansvaret også fordeler det utover. Du får ikke klapp på skuldra av meg for at du kjører barnet ditt på trening som pappa, for jeg vet at sjansen er stor for at kona har fortalt det og også minnet deg på at det var i dag. Så er det selvfølgelig tilfeller der det er motsatt og også at foreldrene deler det 50/50. Men stort sett så ligger alt dette på kvinnen… Anonymkode: e6243...e8c Det og alt det andre gjorde jeg alene i alle år,alenemor 100 % her. Anonymkode: f301f...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #92 Del Skrevet 20 timer siden Jeg måtte gjøre en del i starten av bruddet, ellers hadde ikke barna fått gå i bursdager, hatt med gave, fått klær etter sesong osv. Han tok over gradvis noen av disse tingene, men moren hans fungerer som hushjelp og passer barna med overnatting hver gang de er der. Anonymkode: cb405...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #93 Del Skrevet 19 timer siden Han klarer seg veldig fint. Noe jeg visste han ville gjøre, men i ekteskapet var det for enkelt for han å overlate det til meg. Jada, han ser ikke alle de samme tingene som meg og er i forkant som f.eks klær, men det går veldig fint. Vi hjelper hverandre. Han følger opp med lekser, aktiviteter, bursdager ect. Jeg er veldig fornøyd. Happy divorced(gjelder oss begge) Anonymkode: 403e0...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #94 Del Skrevet 19 timer siden Det gikk ikke så bra da han var singel etter bruddet, et av hans søsken kontaktet meg og uttrykte bekymring for hvordan det så ut hjemme hos han (vi har barn sammen). Da han fikk ny samboer gikk det fint en stund, men nå har det sklidd ut igjen. Anonymkode: 92870...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #95 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei , der tar du skammelig feil! Du har en mye større belastning som aleneforelder! Du skal leve på en lønn og alle utgifter må du stå for selv. Det er ikke alle som får så mye i bidrag heller. Helt utrolig at du tror at det er det samme ! Anonymkode: 9e67b...42b Har du lest hva tråden handler om? Det tredje skiftet… Det tredje skiftet vil være det samme. Hvis jeg går fra mannen min så vil økonomien bli dårligere selvfølgelig, men det tredje skiftet vil være nøyaktig det samme for meg, for jeg tar alt i dag også! Anonymkode: e6243...e8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #96 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det og alt det andre gjorde jeg alene i alle år,alenemor 100 % her. Anonymkode: f301f...d66 Ja? Anonymkode: e6243...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #97 Del Skrevet 19 timer siden Han skaffet seg kalender på mobilen. Etter to tiår der jeg var mammaen hans og så hvor han skulle være til en hver tid viste det seg at den fancy iPhonen hans faktisk hadde en kalenderfunksjon. Imponerende. Anonymkode: 93a99...f50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #98 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 21.56): Det tredje skiftet er alt det, ofte «usynlige» arbeidet, som skal til for å få A/S heimen og familien sin logistikk til å gå opp. Planlegging, administrering, skoleavslutninger, bursdager, legge frem finklær og treningstøy, bake til tilstelninger barna skal delta på osv. Anonymkode: 0cf24...dd2 Det «tredje skiftet» er både en reell ting og en feminist-politisk slogan. Menn lager ikke en like stor sak ut av de tingene de gjør. Og ja - noen menn er slabbedasker. Noen kvinner er også det. Og ja, slabbedask-faktoren kan påvirkes av hvem man er i en relasjon med (og om man er i en relasjon). Anonymkode: b2559...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #99 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oppkonstruert tull. Anonymkode: b8623...1c8 Ja, for for planlegging av familien AS finnes ikke. Alt bare går på skinner uten at noen bruker noe tid på det! Akkurat som sommerferien neste år, jeg tenker at det bare kommer billetter i posten, sammen med nye pass og oppmøte på vaksinasjonskontoret for div reisevaksiner. Gleder meg altså så mye, sjekker postkassa hver dag for å legge inn ønske om ferieuker! Anonymkode: e6243...e8c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #100 Del Skrevet 17 timer siden Han gikk tilbake til å bruke moren sin som vaskehjelp og kokk. Vi har et barn sammen og barnet forteller at besta lager middag og besta vasker klær. Akkurat som det var før vi ble sammen😅 Så glad jeg slipper å bo med den rotekoppen. Anonymkode: 6b223...f91 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå