katties Skrevet lørdag kl 17:17 #1 Del Skrevet lørdag kl 17:17 (endret) Ei jeg kjenner sa hun innimellom ser kolleger som er gift være utro på jobbarrangementer og reiser, men at hun blander seg ikke i det, for det ville jo ikke ført til noe godt om hun sa ifra. Det stemmer jo at det er risikabelt - den man eventuelt sier ifra stil trenger ikke tro på noe som helst, og det bare går ut over henne selv. Eller kanskje noen har åpent forhold. Men hva tenker dere: ville dere at folk skulle sagt ifra stil dere hvis noe slikt skjedde? Endret lørdag kl 21:32 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:19 #2 Del Skrevet lørdag kl 17:19 Nei, det blander jeg meg ikke bort i. Anonymkode: 2dfe5...700 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:21 #3 Del Skrevet lørdag kl 17:21 Det kommer an på. Er det et par jeg kjenner godt som jeg vet lever i et monogamt forhold, så ville jeg sagt ifra. Men om det er en kollega så ville jeg nok ikke brydd meg Anonymkode: 4f352...74d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:27 #4 Del Skrevet lørdag kl 17:27 Er hverken galt eller riktig. Man bør følge sin egen moral tenker jeg. Jeg ville alltid ha ønsket å vite om noen visste noe slikt om partneren min. Og jeg hadde fortalt om jeg visste. Andre ønsker ikke å vite slikt. Men jeg tenker at samfunnet er med på å legitimere slik oppførsel om man lar være å fortelle. Og det er jeg ikke villig til å ta del i Anonymkode: 4cb94...b54 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:06 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:06 Jeg kjenner mange utro folk, men føler ikke det er min oppgave å informere partneren. Anonymkode: c4296...24b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:20 #6 Del Skrevet lørdag kl 18:20 Gidder ikke blande meg, orker ikke bli dradd inn i noe. Sånn helt bortsett fra om jeg hadde ferska feks svigersønn/svigerdatter eller mann til min søster eller tantebarn. Da hadde det blitt månelyst. Anonymkode: f1375...605 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet lørdag kl 18:28 #7 Del Skrevet lørdag kl 18:28 Det er ingen andres sak. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:59 #8 Del Skrevet lørdag kl 18:59 katties skrev (1 time siden): ... Men hva tenker dere: ville dere at folk skulle sagt ifra stil dere hvis noe slikt skjedde? Ja. Anonymkode: c3f0a...514 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:22 #9 Del Skrevet lørdag kl 19:22 Jeg ville visst, men man vet aldri med andre. Anonymkode: 6dd08...f1e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet lørdag kl 19:35 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:35 Jeg ville visst hvis det var meg, men jeg hadde nok nølt hvis jeg skulle være budbringer til noen andre. Er derfor veldig ambivalent, kjenner jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #11 Del Skrevet lørdag kl 19:38 Nei. Jeg kjenner min partner og vårt forhold. Jeg ville merket/oppdaget det på egenhånd om nødvendig. Jeg personlig ville ikke blandet meg inn i andres forhold, men ville opplyst om det var dersom det var snakk om en nær venn eller familiemedlem, dersom jeg var helt sikker. Noe man sjeldent er, om man ikke er én av de to det gjelder... Anonymkode: 3c493...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:39 #12 Del Skrevet lørdag kl 19:39 Nei for jeg vet ikke hvilken ordning dem han. Kan jo være hun eller han har sagt at det er greit å. Så nei. Jeg blander meg ikke. Anonymkode: 5dedf...c06 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:25 #13 Del Skrevet lørdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei. Jeg kjenner min partner og vårt forhold. Jeg ville merket/oppdaget det på egenhånd om nødvendig... Anonymkode: 3c493...dec Det tror alle. I realiteten er det lettere å lyve overfor en person man kjenner veldig godt. Anonymkode: c3f0a...514 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet lørdag kl 20:28 #14 Del Skrevet lørdag kl 20:28 Synes det kommer veldig an på. I utgangspunktet kvier jeg meg ikke for å si ifra. Jeg ville jo ha visst selv dersom min partner var utro mot meg. Samtidig ville jeg vært litt forsiktig med å gjøre det dersom det var kollegaer jeg ikke hadde et tett forhold til, ikke visste hvem partner var osv. Kan jo hende de har åpent forhold, for alt jeg vet. Har heldigvis aldri vært i den situasjonen, aldri kjent noen som har vært utro. Bare en venninne som var elskerinnen til en som var forlovet, og da så jeg tydelig fra til henne. Så ikke fra til hans partner, og ville ikke gjort det heller siden lojaliteten lå hos venninnen min. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:33 #15 Del Skrevet lørdag kl 20:33 Har fulgt med på sånne tråder og ser at cirka 50% vil vite og 50% vil ikke vite. Dermed har jeg konkludert med at det ikke finnes noen fasit, og at det må bli opp til den som får greie på utroskapen, hvorvidt de synes det er mest riktig. Den eneste gangen jeg synes det er galt, det er når det skyldes skuffelse over at den man var utro med, ikke gikk fra partneren, og man vil ødelegge for paret av ren hevnlyst. Anonymkode: 6dca7...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:36 #16 Del Skrevet lørdag kl 20:36 katties skrev (3 timer siden): Ei jeg kjenner sa hun innimellom ser kolleger som er gift være utro på jobbarrangementer og reiser Ser hun at de har sex? Anonymkode: 34528...9a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet lørdag kl 21:34 Forfatter #17 Del Skrevet lørdag kl 21:34 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ser hun at de har sex? Anonymkode: 34528...9a7 Hun er ikke inne på rommet med dem, selvfølgelig, men hun vet (og har hørt gjennom vegger innimellom også...) at det har skjedd, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:40 #18 Del Skrevet lørdag kl 21:40 Spørsmålet er vel om en har respekt nok til å si ifra, ikke om det er riktig eller galt. Det er jo riktig. Galt å ikke bry seg. Anonymkode: 6b18f...4d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:25 #19 Del Skrevet lørdag kl 22:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei for jeg vet ikke hvilken ordning dem han. Kan jo være hun eller han har sagt at det er greit å. Så nei. Jeg blander meg ikke. Anonymkode: 5dedf...c06 I så fall tenker jeg at det er null stress å gi beskjed. For da får du vel til svar at det er helt ok og ikke noe for deg å bry deg om? For denne mannen her driver jo på helt åpenlyst. Så om ordningen er så tilfellet så er vel hun også åpen om det Anonymkode: 4cb94...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:28 #20 Del Skrevet lørdag kl 22:28 Rosa Dartle skrev (1 time siden): Synes det kommer veldig an på. I utgangspunktet kvier jeg meg ikke for å si ifra. Jeg ville jo ha visst selv dersom min partner var utro mot meg. Samtidig ville jeg vært litt forsiktig med å gjøre det dersom det var kollegaer jeg ikke hadde et tett forhold til, ikke visste hvem partner var osv. Kan jo hende de har åpent forhold, for alt jeg vet. Har heldigvis aldri vært i den situasjonen, aldri kjent noen som har vært utro. Bare en venninne som var elskerinnen til en som var forlovet, og da så jeg tydelig fra til henne. Så ikke fra til hans partner, og ville ikke gjort det heller siden lojaliteten lå hos venninnen min. En enkel melding, «jeg vet ikke hva slags ordning dere har. Men mannen/konen din driver å ligger rundt. Jeg ville likt å vite om det var min man/kone, derfor lar jeg deg vite» Anonymkode: 4cb94...b54 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå