AnonymBruker Skrevet 3. november #21 Del Skrevet 3. november Jeanett87 skrev (3 minutter siden): Det er som om jeg skulle sagt det selv. Sliter ekstremt med hjertet og bryst regionen. Mye smerter, vonde hjerteslag, stikk og press i brystet. Undersøkt med Holther, EKG, ekko og sykkelfest flere ganger. Blodprøver også. De finner ingenting heldigvis. Men synes nå det er rart man skal kjenne så mye fra hjertet og brystregionen? Har utviklet en form for angst for hjertet som følge av alle symptomer. Fysioterapi og trening har jeg også begynt med. Jeg må snakke om det en gang hver uke på DPS. De skal begynne intensiv traume behandling når kroppen min ikke er såpass i alarm beredskap sier dem. Har du noen andre tips og råd til ting som kan hjelpe? Merker jeg blir utslitt og like redd hver gang nye symptomer dukker opp. Jeg må innrømme at jeg er litt lost selv, men det virker jo som om du gjør alt riktig, til og med trener, det har ikke jeg kapasitet til ennå, selv om jeg vet det er noe av det beste man kan gjøre. Klarer du å se sånne ting? At du faktisk gjør ditt beste nå, og alt du kan for å bli bedre? Jeg har slitt en del med det, har hele livet vært en som har gjort masse, jobbet masse, og det jeg gjør nå, føles så lite. Det har vært et fokus hos psykologen, å godta, sånn har jeg det nå, jeg gjør alt jeg får til å gjøre. Jeg fikk ikke helseangst, tenkte egentlig at om jeg var skikkelig syk, så var ikke det så dumt. De fant jo heller ingenting fysisk hos meg. Jeg tenker at selv om fysioterapi i seg selv er veldig bra, har du sjekket ut psykomotorisk fysioterapeut? De tar tak i nettopp dette med hvordan det psykiske setter seg i kroppen og jobber med det. Altså ikke bare med at den og den muskelen er stram, men hvorfor, hva du føler, pust osv. For meg er det det som har hjulpet mest. Jeg har også lest en del forskning rundt temaet, det har hjulpet for meg å se at mange har det sånn som dette, det er ikke unormalt, det er en skade på kropp og sinn, og det kan bli bedre. Anonymkode: c4ca9...56a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #22 Del Skrevet 3. november Jeanett87 skrev (18 timer siden): Ja jeg har den diagnosen. Men synes det er rart at man skal få så mange fysiske symptomer. Lurer på om det er noen flere som kjenner seg litt igjen i det.. Jeg har ptsd. Har ofte nakkesmerter, hodepine, stramme muskler i kjeven, låsning i skulderbladene, mageproblemer, hjertebank, hjernetåke, svimmelhet, kvalme og fatigue. Jeg spenner alle muskler, når angsten står på som værst. Avspenningsteknikker, yoga, pilates og meditasjon hjelper. Anonymkode: efab1...b7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #23 Del Skrevet 3. november Traumer setter seg i kroppen og gir ulike fysiske utslag. Kan anbefale boken psykolog med sovepose. 🌸 Anonymkode: 78b8b...d38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå