Gå til innhold

Katt i kollektiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må reise bort i drøyt 3 måneder, og katten min skal kanskje bo i et studentkollektiv med fire studenter som ønsker å være fosterhjem.

Dette er ikke den beste situasjonen for katten, men bedre enn å sette katten på kattepensjonat der han ufrivillig må være sammen med andre katter som stresser han.

Jeg kjenner ikke studentene i Kollektivet, men de er alle vokst opp med katt eller hund, og de gleder seg til at pus skal bo i Kollektivet skriver de til meg.

Jeg prøvde lenge å få noen til å bo i min leilighet slik at pus fikk minst mulig forandringer i livet sitt, men jeg fant ingen jeg stolte på.

Jeg betaler for all mat og pleie som katten min trenger, så studentene skal ikke ha noen utgifter.

Jeg skal invitere Studentene hjem til meg Og Katten så de får bli kjent med han og jeg får sett hvordan Kjemien er og så skal jeg dra på besøk til Kollektivet og se hvordan de bor før jeg tar den endelige avgjørelsen.

De bor i et lite hus så de har ganske god plass.

Tror dere dette kommer til å gå bra, eller blir det for mange folk og for mye stress for pus?

Anonymkode: dbe2a...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg umiddelbart tenker på er fest/samlinger i kollektivet, eller om folk kommer og går (og pus kanskje smetter ut døra). Håper også at de har fått lov til å ha dyr i boligen.

Bedre enn kattepensjonat, ja, så du får bli kjent med disse studentene først og se om du stoler på dem med pusen. Jeg var nylig student og hadde vært en perfekt kandidat til å passe dyr, så det spørs helt hva slags type studenter denne vennegjengen er. Det mulig positive tingen er at de får mye tid sammen med pus, og det er forsåvidt fint å være fire stykker som kan dele på ansvaret.

Håper du har fått vite hva de har tenkt å gjøre med katten rundt jul, f.eks. om alle drar hjem til familien i ferien.

Litt stress blir det uansett, men håper disse studentene bor rolig slik at endringer ikke blir altfor stor, f.eks. å gå fra rolig miljø til mer liv og bråk.

Kanskje noen her på KG har venner eller familie i området ditt som kan hjelpe? Kanskje som Plan B?

Anonymkode: 2634f...c68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må reise bort i drøyt 3 måneder, og katten min skal kanskje bo i et studentkollektiv med fire studenter som ønsker å være fosterhjem.

Dette er ikke den beste situasjonen for katten, men bedre enn å sette katten på kattepensjonat der han ufrivillig må være sammen med andre katter som stresser han.

Jeg kjenner ikke studentene i Kollektivet, men de er alle vokst opp med katt eller hund, og de gleder seg til at pus skal bo i Kollektivet skriver de til meg.

Jeg prøvde lenge å få noen til å bo i min leilighet slik at pus fikk minst mulig forandringer i livet sitt, men jeg fant ingen jeg stolte på.

Jeg betaler for all mat og pleie som katten min trenger, så studentene skal ikke ha noen utgifter.

Jeg skal invitere Studentene hjem til meg Og Katten så de får bli kjent med han og jeg får sett hvordan Kjemien er og så skal jeg dra på besøk til Kollektivet og se hvordan de bor før jeg tar den endelige avgjørelsen.

Tror dere dette kommer til å gå bra, eller blir det for mange folk og for mye stress for pus?

Er det kvinnelige studenter? I såfall kan det gå greit.

Er det mannlige studenter? NEI! NEI NEI NEI NEI! 

Anonymkode: 2dfec...ac2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det kvinnelige studenter? I såfall kan det gå greit.

Er det mannlige studenter? NEI! NEI NEI NEI NEI! 

Anonymkode: 2dfec...ac2

Hvorfor?

Mrm som en skriver over..vet du om disse skal være i kollektiv til jul?

Oh skal det være inne katt? 

Hva skjer om katten må til veterinær..kan noen av de ta med katten ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg har selv bodd i kollektiv med to venninner under studietiden, og vi hadde vorspiel, fester og besøk som kom og gikk, og jeg er redd for at et slikt liv kan bli for stressende for min katt.

Han er utekatt, så jeg regner med det vil bli veldig mye mjauing og mas fra hans side når han må være inne lenge.

Kanskje de kan slippe han ut etter et par uker, men vet ikke helt om jeg tør.

Disse Studentene bor 100 meter fra nærmeste veterinærklinikk, så hvis det skjer noe med pus får de ta han i buret og gå dit.

Det er tre kvinner og en mann i Kollektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

Jeg har selv bodd i kollektiv med to venninner under studietiden, og vi hadde vorspiel, fester og besøk som kom og gikk, og jeg er redd for at et slikt liv kan bli for stressende for min katt.

Han er utekatt, så jeg regner med det vil bli veldig mye mjauing og mas fra hans side når han må være inne lenge.

Kanskje de kan slippe han ut etter et par uker, men vet ikke helt om jeg tør.

Disse Studentene bor 100 meter fra nærmeste veterinærklinikk, så hvis det skjer noe med pus får de ta han i buret og gå dit.

Det er tre kvinner og en mann i Kollektivet.

Hvis katten min skal bo hos de, så blir det fra januar av.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis katten min skal bo hos de, så blir det fra januar av.

Ts

Ok 

Hmmm..min katt hadde blitt fra seg å være inne i 3 mnd...og om det er hybel så er jo de bitte små..vi snakker seng og pult.

Eller mener du katten skal få løs på hele huset? Er de klare for å gi mat,vann og bytte katte sand og ta bæsj? Skal de kjøpe inn nytt sand etc?

Bot du lagt unna kollektivet? Om hun kommer ut kan det jo være at hun enten stikker hjem ( og da ikke går tilbake til kollektiv) eller stikker ut og ikke kommer tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke katten bo hjemme, og noen gå innom morgen og eller kveld? Antall besøk pr dag avhengig av om du har katteluke eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pus kan få det greit der, men pass på at han er chippet eventuelt gi han en gps sporer i fall han lengter hjem og ser sitt snitt til å stikke av. 

Anonymkode: 2a54c...310

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg svarer på flere spørsmål:

Han kommer til å være veldig urolig hvis han skal være inne i tre måneder, men jeg vet heller ikke hvordan han vil reagere når han kommer ut i et nytt uteområde.

Kollektivet ligger 3-4 kilometer fra her hvor jeg bor.

Studentene skal selvfølgelig gi han mat, tømme kattedoen, kose og leke med han, og det har de også skrevet til meg.

Jeg sørger for at all mat og utstyr katten trenger disse tre månedene, blir levert på døren sammen med katten.

Å la pus være alene i min leilighet og la noen komme innom én gang pr dag, blir uaktuelt da det er for lang tid å være alene, da jeg ønsker at pus skal ha folk rundt seg.

Jeg har ikke katteluke, da jeg bor i bygård.

Hvis katten skal være her alene vil han sitte i vinduet og mjaue, og ikke forstå hvorfor han ikke får komme ut til reviret sitt, så da er det bedre at han er i en fremmed leilighet og ser ut på et fremmed uteområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen fra kollektivet bo i leiligheten din og passe katten mens du er borte? Da jeg bodde i kollektivt hadde jeg vært henrykt over å bo alene i noen sin leilighet og passe katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (2 minutter siden):

Kan ikke noen fra kollektivet bo i leiligheten din og passe katten mens du er borte? Da jeg bodde i kollektivt hadde jeg vært henrykt over å bo alene i noen sin leilighet og passe katt.

Ikke i 3 måneder 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i 3 måneder 

Ts

Fordi du ikke ønsker det? Eller dem? Jeg hadde gledelig gjort det da jeg bodde i kollektiv. Mye deiligere å bo alene enn i kollektiv. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg heller prøvd å finne noen som kunne bodd i min leilighet fremfor å plassere katten i kollektiv. 

Jeg har forresten også bodd i kollektiv med to katter + tre mannfolk. Det gikk stort sett greit. To eller tre ganger var det noen som ikke lukka døra og kattene gikk ut, men fant dem alltid igjen. Men jeg levde alltid i bekymring for at de skulle forsvinne helt, bli låst ute på verandaen o.l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Octopus skrev (11 minutter siden):

100% dette!

Anonymkode: 36af5...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (1 minutt siden):

Fordi du ikke ønsker det? Eller dem? Jeg hadde gledelig gjort det da jeg bodde i kollektiv. Mye deiligere å bo alene enn i kollektiv. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg heller prøvd å finne noen som kunne bodd i min leilighet fremfor å plassere katten i kollektiv. 

Jeg har forresten også bodd i kollektiv med to katter + tre mannfolk. Det gikk stort sett greit. To eller tre ganger var det noen som ikke lukka døra og kattene gikk ut, men fant dem alltid igjen. Men jeg levde alltid i bekymring for at de skulle forsvinne helt, bli låst ute på verandaen o.l 

Fordi jeg ikke har funnet noen som ønsker å bo her i tre måneder, samtidig som jeg synes det er ubehagelig å ha et fremmed menneske inn i hjemmet mitt. 

Jeg ønsker ikke å få skadet eller ødelagt eiendeler og møbler når det er fest eller uhell.

Har selv vært student og levd livets glade dager, og ikke hatt noe som var verdifullt fordi alt var kjøpt på Fretex eller i billigkroken på Ikea.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ikke har funnet noen som ønsker å bo her i tre måneder, samtidig som jeg synes det er ubehagelig å ha et fremmed menneske inn i hjemmet mitt. 

Jeg ønsker ikke å få skadet eller ødelagt eiendeler og møbler når det er fest eller uhell.

Har selv vært student og levd livets glade dager, og ikke hatt noe som var verdifullt fordi alt var kjøpt på Fretex eller i billigkroken på Ikea.

Ts

Fremmede har jeg full forståelse for at du ikke ønsker boende hos deg, jeg tenkte dette var snakk om venner. Jeg hadde nok prøvd å høre med flere du kjenner om noen kunne tenke seg å bli boende.

Hvis jeg hadde bodd hos noen og passet katt kunne det aldri falt meg inn å ha fest. Hverken nå som 33-åring eller da jeg var 19 år og nylig hadde flytta ut hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Octopus skrev (25 minutter siden):

Fremmede har jeg full forståelse for at du ikke ønsker boende hos deg, jeg tenkte dette var snakk om venner. Jeg hadde nok prøvd å høre med flere du kjenner om noen kunne tenke seg å bli boende.

Hvis jeg hadde bodd hos noen og passet katt kunne det aldri falt meg inn å ha fest. Hverken nå som 33-åring eller da jeg var 19 år og nylig hadde flytta ut hjemmefra. 

Jeg har ingen venner som kan tenke seg å bo i tre måneder i leiligheten min, da alle har samboer, barn eller dyr de har ansvar for.

Hvis jeg ikke hadde hatt eiendeler/ møbler jeg var redd for, kunne jeg lånt ut leiligheten min til turister som ønsker å bo gratis en lengre periode mot dyrepass, men har en toroms på 55 kvadrat med lite plass til å sette bort det jeg er redd for.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...