Gå til innhold

Kaster dere faktisk ungdommenes ting om det flyter etter de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ungdommer i hus som legger fra seg alt overalt. Det flyter over på alle møblene av sminke, hårstrikk, skoleting, klær, børster, halvspist godteri og mye annet rart. Hører så mange truer barna sine med å kaste ting hvis de ikke blir ryddet vekk. Er dette noe som faktisk gjennomføres? For jeg prøvde meg på den trusselen nå i dag og er spent på om jeg får mye jeg må gå rundt å kaste etterpå.

Anonymkode: 3089a...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg truer heller ikke med det. 

Halvspist godteri og andre ekkelheter som flyter, kaster jeg glatt. Andre ting stapper jeg i en bag og ber ungen sortere.

Anonymkode: 3b858...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å legge alt under dyna deres. Uten kommentar. Tok stort sett tre uker så var vi ferdig med det. Uten diskusjon eller spørsmål, eller gnål fra meg. 

Endret av Erd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det innimellom. Særlig hårstrikker og spenner og ruller og diverse drit som bare slenges rundt. Har advart om det tidligere, og gjennomfører når det blir liggende uten å flytte seg i løpet av en dag eller tre.

Anonymkode: 85e13...7c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler det sammen og legger i en pappeske i kjellerstuen, når det etterlyses henviser jeg til roteesken. Hun blir rasende hver gang men jeg står på mitt. Er nå på andre måned😬

Anonymkode: 9102a...550

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri truet med det, aldri gjort noe slikt. 

De får beskjed om å rydde opp etter seg. Er de ikke tilstede, hvilket ofte er tilfellet når de har etterlatt em sti, samlet jeg det og dumper det på rommet deres. Så får de sortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en ganske liten leilighet så jeg slenger det stort sett bare inn på respektives rom (gjelder meg selv også, er et rotehue 😄).

Hadde sikker vært litt annerledes om vi hadde stort hus der det var litt tiltak å gå rundt. Da hadde jeg nok hatt en søppelsekk per barn jeg puttet alt i og satt den inn på rommet etter hvert.

Jeg rydder aldri rommene deres, eller maser særlig om det, men de får ikke ha besøk om det ikke ser ok ut, og matrester er strengt forbudt. 

Anonymkode: ada0c...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet var ikke mitt problem. Det ser jeg ikke. Så jeg bryr meg heller ikke. Men kom det ting nede til kjøkkenet og stua så la jeg det i trappa og jeg la det slik at dem måtte hoppe over det. Men dem holdt rotet sitt oppe. Dem hadde en hel etasje selv. Var litt krangling om badet noen ganger hørte jeg. At det ikke var ryddig når det skulle komme gjester. Men dem kom i en slags enighet om det. No har dem flytta begge to. Og det er bare nydelig. Aldri hatt så ryddig hus som jeg har noe. Og jeg elsker det. 

Anonymkode: 2a465...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer ikke med å kaste nei. Men alt som ligger i fellesområder som de ikke rydder etter seg, gjelder for så vidt mannen også, putter  jeg i en pose og slenger i kjelleren. Gjelder også klær. Henviser dem til posene i kjelleren hvis de savner noe. Stor bedring!

Anonymkode: ff2ca...329

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer aldri med å kaste eiendelene til barna. Men jeg kan ende opp med å samle alt i en søppelsekk og hiver det i garasjen. Alt fra klær, hårpynt, sminke og det som er. De er veldig klar over at det kan skje, og det har skjedd at sminke har ødelagt et klesplagg eller to, grei læring. Betydelig bedring når de innser at det faktisk er bedre å bare rydde det bort. 

Anonymkode: 23ff8...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 2 år første gang hun trampet i gulvet og sa "Jeg giddej ikke" da jeg ba henne rydde dokkevogna si. Da hun ikke ombestemte seg etter et par tilsnakk, havnet den dokkevogna i boden en stund.

Jeg har aldri truet med å kaste og gjør det ikke heller (men jeg kaster snoprester osv da). Men hvis jeg rydder/fjerner det er det ikke sikkert jeg husker hvor jeg har lagt det, eller så havner det midt i senga på rommet, eller i en sekk/boks et eller annet sted så må det letes etter. Er ikke noe stort problem, det tas stort sett når jeg ber om det, og jeg orker ikke sånn passiv aggressiv oppførsel hvor jeg skal gå og være muggen for rot. Så jeg sier det direkte, også tar vi en normal samtale rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster selvfølgelig ingenting og truer ikke med det heller. Jeg bare ber dem rydde etter seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener man ikke skal true med ting man ikke tenker å gjennomføre.

Jeg kaster masse ting - rett inn på ungdommens eget rom. 

Anonymkode: 682a9...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg truer selvsagt ikke med sånt tull

Anonymkode: 8fa5c...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 17.12):

Har ungdommer i hus som legger fra seg alt overalt. Det flyter over på alle møblene av sminke, hårstrikk, skoleting, klær, børster, halvspist godteri og mye annet rart. Hører så mange truer barna sine med å kaste ting hvis de ikke blir ryddet vekk. Er dette noe som faktisk gjennomføres? For jeg prøvde meg på den trusselen nå i dag og er spent på om jeg får mye jeg må gå rundt å kaste etterpå.

Det kaller jeg deg og de for naturavin iallefall, for det blir bare kjøpt nytt.. Er så sykt ufyselig å kaste helt gode ting i søpla fordi barna ikke rydder. Da er du tusen ganger verre enn de. I tillegg til at dere viser at det er helt greit å kaste ting som faktisk forsatt går an å bruke. 

Anonymkode: 6786a...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunge skrev (21 timer siden):

Aldri truet med det, aldri gjort noe slikt. 

De får beskjed om å rydde opp etter seg. Er de ikke tilstede, hvilket ofte er tilfellet når de har etterlatt em sti, samlet jeg det og dumper det på rommet deres. Så får de sortere. 

Det gjorde også jeg da avkommet var i riktig alder. Hen tok hintet ganske raskt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 17.12):

Flyter det på denne måten hjemme hos deg så har du vært altfor slapp med hensyn til avkommets ansvar for å rydde etter seg og å ha respekt for at andre mennesker også bor i denne boligen. 
Å kaste ting som tilhører andre er faktisk ikke lov. Du får samle sammen og kaste det i senga til eierne. Dersom du ikke klarer å gi en beskjed som blir oppfattet; Rydd etter deg. 

Anonymkode: 96e83...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...