Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Må vel innrømme at jeg hverken er eller prøver å bli gravid. Ikke ennå i alle fall - vet jeg vil ha barn litt senere. I alle fall det vi planlegger - og slik blir det jo heller ikke alltid.

Så dette er et rent praktisk spørsmål...

Er den en eller annen her som kan svare meg på hvor i ryggen de setter epidural?? Leste et innlegg en vei på nettet om at legen ikke setter epidural om du har tatovering nede på ryggen. Og det har jeg og lyst på. Så jeg bare lurer litt...har utsatt denne tatoveringen gang på gang fordi jeg tenker på dette....

Tenkte kansje dette var rette plassen å stille et slikt spmål.

Skal forøvrig bli "tante" i mai - gleder meg masse ("tante" fordi venninna mi er enebarn og jeg mener at alle barn fortjener en tante til å skjemme dem bort!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Epiduralbedøvelse, er en for regional bedøvelse hvor medikametet gjennom en nål i ryggen sprøytes inn mellom to ryggvirvler i den såkalte epiduralrommet, hvor nervefibrene til og fra ryggmargen (spinalnervene) passeres.

Epidural gir smertefrihet, man ikke fullstendig følelseshet for berøring

:wink:

Skrevet

Epidural settes nederst i korsryggen. Man går inn i et rom i ryggraden, men ikke så dypt som ved spinalbedøvelse. Har ikke hatt epidural, men fikk spinalbedøvelse i vinter i forbindelse med keisersnitt. Den går som sagt dypere inn i ryggraden enn ved epiduralbedøvelse, men det gjør ikke vondt. Kjente bare et lite stikk i ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...