AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Skrevet 2. november 2024 Resepsjonistene eller fastlegen? Tar de unge kvinner seriøst? Anonymkode: e1b87...081
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Skrevet 2. november 2024 Ved mistanke fra pasienten om hjerteinfarkt. Ts Anonymkode: e1b87...081
Nuttery Skrevet 2. november 2024 #3 Skrevet 2. november 2024 Det er som oftest sykepleierne som tar selve EKGet, og legen som tolker det. Hvis du tror du har hjerteinfarkt er det kanskje ikke fastlegekontoret som er riktig instans, men heller legevakt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #4 Skrevet 2. november 2024 Sykepleiere som jobber der tar seg av det. Tatt flere ganger pga rask puls etc Anonymkode: 6b1f8...e32
Daisy-love Skrevet 2. november 2024 #5 Skrevet 2. november 2024 Normalt her er det sekretærene som tar det. Om de tror du har akutt hjerteinfarkt hadde de nok hentet legen, og ringt 113 der og da. Hørt en histore om det faktisk. Om det er noen hensyn de trenger å ta så kan de ofte gjøre det. Jeg har to stykker jeg føler meg tryggere på, så en av dem tar på meg. Fastlegen har blitt hentet på grunn av uregelmessigheter. Jeg har hatt behov for akutt ekg på sykehus og der tas ingen hensyn når en er redd for hjertet, men det er jo en annen situasjon. Jeg blir litt usikker på hva du spør om her, for er du redd for deg selv eller noen nær deg skal ha hjerteinfarkt nå, må du ringe 113. Det er såpass alvorlig. I hvert fall ring legevakten. Det kan ikke vente til mandag. Ellers er det sånn at det ikke er sekretærene som bestemmer at en skal ta ekg, men legen. Ber deg kontakte legevakten om du trenger det nå 🩵 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Skrevet 2. november 2024 Det var sykepleieren som gjorde alt til meg. Men fastlegen som leste av resultatet. Anonymkode: dd3f7...625 1
Minitroll Skrevet 2. november 2024 #7 Skrevet 2. november 2024 EKG kan tas av helsesekretær og sykepleier. Men skal alltid tolkes av lege og i et bredere klinisk bilde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #8 Skrevet 2. november 2024 Legesekretær. Legen leser av resultatet. Sykepleier/ helsefagarbeider på sykehuset og legen leser av der også. Anonymkode: aa38c...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #9 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Resepsjonistene eller fastlegen? Tar de unge kvinner seriøst? Anonymkode: e1b87...081 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ved mistanke fra pasienten om hjerteinfarkt. Ts Anonymkode: e1b87...081 Hvor mange hjerteinfarkt tråder trenger du å lage i dag? Skulle legene ta EKG selv, så kunne de sittet og jobbet enda flere timer enn de alt gjør. Ta helseangsten eller hjerteinfarkt angsten din med deg og oppsøk legevakten. Anonymkode: a48a5...7eb 4
Bursdagsdøl Skrevet 2. november 2024 #10 Skrevet 2. november 2024 Både sykepleiere, helsefagarbeidere og helsesekretærer kan ta EKG. Det varierer litt fra sted til sted hvem som gjør det. Mange sykepleiere, særlig på legevakt, i akuttmottak og på hjerteavdelinger er flinke til å tolke EKG, men det er en lege som gjør den endelige tolkningen og setter diagnosen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå