Gå til innhold

Damer som bruker ordene "fantastisk/ magisk" i annenhver setning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg scroller meg rundt på sosiale medier i dag, og ser mange damer bruker mye begrepene "magisk", "fantastisk", "livet er herlig, magisk eller fantastisk" o.l. når de skriver om seg selv eller livet sitt.

Dette er damer som gjerne har alt på stell i livet sitt, både på privaten og i arbeidslivet, og de har ofte passert 40 år.

Jeg synes at når slike ord blir brukt i annenhver setning, så taper de sin mening og det høres overflatisk ut.

Anonymkode: 75ddb...c38

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg scroller meg rundt på sosiale medier i dag, og ser mange damer bruker mye begrepene "magisk", "fantastisk", "livet er herlig, magisk eller fantastisk" o.l. når de skriver om seg selv eller livet sitt.

Dette er damer som gjerne har alt på stell i livet sitt, både på privaten og i arbeidslivet, og de har ofte passert 40 år.

Jeg synes at når slike ord blir brukt i annenhver setning, så taper de sin mening og det høres overflatisk ut.

Høres ut som de prøver å kompensere for noe som slettes ikke er fantastisk.

Anonymkode: 0a8f4...5d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På bildene og i teksten kan folk fremstille livet som et glansbilde, hva som skjuler seg bak fasaden ser ingen i de glansede historiene deres. 
Finn noe bedre å bruke tid på en denne typen «fruentimmer». 

Anonymkode: 7e1f2...93b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en har det så kjipt til vanlig at en tur i skogen, en vakker naturopplevelse eller annet derfor blir «magisk». Jeg kjenner til dem, og velger å glede meg med dem 💚

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare for kvalmende for meg å lese at; fotballaget til sønnen spilte en magisk kamp, jobben hennes er helt fantastisk, kollegaene er "amazing", frisøren hun går til er super og 'livet er magisk sammen med typen"

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På bildene og i teksten kan folk fremstille livet som et glansbilde, hva som skjuler seg bak fasaden ser ingen i de glansede historiene deres. 
Finn noe bedre å bruke tid på en denne typen «fruentimmer». 

Anonymkode: 7e1f2...93b

De dekker ikke over at livet ikke er slik som de ønskerg

Jeg kjenner til de og vet at de har det meste på stell, derfor er de positive og glade i livet sitt, for de har det veldig bra.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å være 40+ og ha ALT på stell både på jobb og privat, høres faktisk fantastisk ut. 

Anonymkode: 83368...601

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir bare for kvalmende for meg å lese at; fotballaget til sønnen spilte en magisk kamp, jobben hennes er helt fantastisk, kollegaene er "amazing", frisøren hun går til er super og 'livet er magisk sammen med typen"

Ts

Jammen, jeg kan ikke noe for at jeg er både magisk og fantastisk. Ikke min feil, vel? 🙄

Anonymkode: ca096...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner til de og vet at de har det meste på stell, derfor er de positive og glade i livet sitt, for de har det veldig bra.

Ts

Så hva er problemet? For lite diskresjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det kan være galt at folk bruker "store" ord. Synes det er fantastisk at de gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva er problemet? For lite diskresjon? 

"Problemet" er at jeg synes det er så kunstig å bruke disse ordene for vanlige ting de opplever.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke at det kan være galt at folk bruker "store" ord. Synes det er fantastisk at de gjør det.

Så du synes ikke at det er litt kunstig og kvalmende at noen beskriver alt i livet sitt som fantastisk og magisk?

Når man virkelig opplever noe som er fantastisk og magisk, hvilke ord skal man bruke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at jeg synes det er så kunstig å bruke disse ordene for vanlige ting de opplever.

Ts

Så det er helt vanlig for deg at alt i livet er på stell hele tiden? Føler ikke du takknemlighet for all dritt du slipper? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å være 40+ og ha ALT på stell både på jobb og privat, høres faktisk fantastisk ut. 

Ja det er det sikkert😃

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige vet du. Kanskje noe av det du gjør irriterer noen til og med. Tenk det. 

Anonymkode: 094f6...998

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du synes ikke at det er litt kunstig og kvalmende at noen beskriver alt i livet sitt som fantastisk og magisk?

Når man virkelig opplever noe som er fantastisk og magisk, hvilke ord skal man bruke da?

Jeg ville ihvertfall ikke brukt ordet kvalmende om det. 

Noen ganger litt overdrevet, men jeg syns det er helt greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt vanlig for deg at alt i livet er på stell hele tiden? Føler ikke du takknemlighet for all dritt du slipper? 

Jeg har ikke livet på stell og jeg har masse dritt i livet mitt, og det er kanskje grunnen til at jeg reagerer på bruken av disse svulstige ordene. Hadde jeg hatt livet på stell og vært lykkelig, så hadde jeg selvfølgelig vært takknemlig for det, men jeg hadde ikke brukt ordene "magic", "amazing", "fantastisk" og "magisk" når jeg uttrykker meg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...