Gå til innhold

Innleggelse på dps, og alene med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger an til en innleggelse på dps i nær fremtid.
Jeg er alene med to tenåringer. De har en far som stiller opp minst mulig, har ikke hatt en hverdag med dem i det hele tatt. Er kkke sikker på om han er villig til å stille opp. Han bor et stykke unna. Ellers har jeg eldre foreldre som ikke kan stille om i en krevende hverdag med ungdommer, skole, sosialt liv osv. 

Hva gjør man da? Når man ikke har noen til å steppe inn for seg?

😕

Anonymkode: 14058...a6e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakter barnevernet?

hvor gamle er barna? Er de i tenårene klarer de seg kanskje selv?

Anonymkode: 49a95...870

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet. Men er de så unge at de må ha voldsomt med oppfølging i en periode om de er hos besteforeldrene? 

Anonymkode: d9de1...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel være hos besteforeldre selv om hverdagen ikke blir helt som den pleier?

Eller besteforeldre kan bo i deres hjem og ungdommer kommer seg på sosialt selv. 

Anonymkode: 3a625...8ab

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er under myndighetsalder og kan ikke være alene i 4-6 uker. 
Barnevernet er koblet på allerede. 
ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner, naboer, foreldre til venner av barna, annen familie?

Anonymkode: fc71c...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig hadde jeg spurt foreldrene til barnas nærmeste venner om de kunne bo der en liten periode mot betaling. 

Anonymkode: fc71c...536

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre er for gamle, dessverre. Ingen som har vært i lignende situasjon, og kan gi meg råd..?

Kanskje noen av vennene kan stille opp. Det hadde jeg ikke tenkt på..

Skal diskuteres med de ulike instansene til uken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de? Da  vennine havnet inn hadde ho en på 16 år, der blr det avtalt beste var at han fikk fortsette å bo i leiligheten og kun med tilsyn. Bv sa rett ut det ville bli en Staff han ikke trengte og ved at han kunne bo hjemme kunne han forsette på videregående som vanlig.  Så mye har og mef alder på ungdommen og hvordan en bor.

Her var det 5 uker så kom ho hjem. 

Du kan og få venn av deg til å se til

Anonymkode: 53136...796

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at faren ikke vil stille opp når alternativet kan bli midlertidig fosterhjem? 

Anonymkode: 61353...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er de? Da  vennine havnet inn hadde ho en på 16 år, der blr det avtalt beste var at han fikk fortsette å bo i leiligheten og kun med tilsyn. Bv sa rett ut det ville bli en Staff han ikke trengte og ved at han kunne bo hjemme kunne han forsette på videregående som vanlig.  Så mye har og mef alder på ungdommen og hvordan en bor.

Her var det 5 uker så kom ho hjem. 

Du kan og få venn av deg til å se til

De er 15 og 17, og kan ikke bo ale e sammen. De er ikke venner, og jeg ville bare bekymret meg mer og ikke hatt full kons på dps..

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at faren ikke vil stille opp når alternativet kan bli midlertidig fosterhjem? 

Anonymkode: 61353...d76

Kan hende, men han har null erfaring med ungdom i hverdager. Dessuten har han ikke sett dem på flere uker.. så jeg vet ikke..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hhs skrev (1 minutt siden):

De er 15 og 17, og kan ikke bo ale e sammen. De er ikke venner, og jeg ville bare bekymret meg mer og ikke hatt full kons på dps..

Da ville jeg spurt noen foreldre av vennene til 15 åringen og  17 åringen kan være hjemme alene?

Anonymkode: 47d43...988

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 17 må da kunne være hjemme alene?

15 åringen får dra til far eller være hos venner 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg spurt noen foreldre av vennene til 15 åringen og  17 åringen kan være hjemme alene?

Anonymkode: 47d43...988

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

En på 17 må da kunne være hjemme alene?

15 åringen får dra til far eller være hos venner 

Det kan tenkes det blir sånn. Får høre med dps og bv… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da hadde jeg sagt 15 åring til far og 17 åring hjemme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhs skrev (7 minutter siden):

Det kan tenkes det blir sånn. Får høre med dps og bv… 

Når de er så gamle er det lettere å finne løsninger. Mange bor alene fra de er 15 pga vgs. Hvis du er så syk at du trenger innleggelse har de kanskje lært seg å ta mye ansvar selv? Kan dere bruke tiden frem til innleggelsen på å trene på det som evt må trenes på før du drar? Da kan kanskje 15 åringen være hos venner noen dager i uka og helg og resten hjemme?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når de er så gamle er det lettere å finne løsninger. Mange bor alene fra de er 15 pga vgs. Hvis du er så syk at du trenger innleggelse har de kanskje lært seg å ta mye ansvar selv? Kan dere bruke tiden frem til innleggelsen på å trene på det som evt må trenes på før du drar? Da kan kanskje 15 åringen være hos venner noen dager i uka og helg og resten hjemme?

De har ikke lært å ta mye ansvar pga jeg er syk. Det har jo ikke alltid vært slik som det er nå. De har ikke lært seg hvordan de skal klare seg selv i 4-6 uker. Det ville blitt en veldig brå overgang.. Jeg kan ikke bruke tiden på å trene dem opp, da tiden min nå for det meste går i å holde meg i live, og Skåne dem for hvor ille dette er..

Endret av Hhs
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har venner som kan stille opp så hadde jeg spurt foreldrene til barnas nærmeste venner som regel er man ikke vanskelig om man bli bedt om noe. Har selv hatt en liten her tidvis for en bekjent har trengt hjelp.

Men når de er så store som 15 og 17 så ville jeg jo tro at de kan klare seg selv og om situasjonen er som den er. Greit de ikke er bestevenner men realiteten er at du trenger behandling og de er søsken så nå må de nesten bare ta livet som det er akkurat nå og akseptere hverandre og hjelpe til. 

Har du ingen venner som kan stille opp? En venninne av meg har hatt barn her i byen på hybel som jeg har vært innom og sett litt etter når hun har vært urolig (hønemor) , har du noen som kan stille opp en nabo eller kollega?

Det er og begrenset hvor mye du faktisk kan skåne de nå, kanskje det er bedre å ta en skikkelig prat om hvordan ting er for jeg er sikker på at de får med seg mye mer enn det du tror, barn gjør som regel det og da er det bedre å være ærlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...