AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:11 #1 Del Skrevet lørdag kl 11:11 Er det flere som har hatt dette pga depresjon og angst? Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:23 #2 Del Skrevet lørdag kl 11:23 Ja det er et vanlig symptom. Jeg kan få det uten at det er angst, når jeg "bare" er stresset og sliten også. Anonymkode: 71e0d...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:29 #3 Del Skrevet lørdag kl 11:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det er et vanlig symptom. Jeg kan få det uten at det er angst, når jeg "bare" er stresset og sliten også. Anonymkode: 71e0d...8aa Syns det er så ekkelt. Har det konstant. Utafor kroppen følelse og ikke meg selv inni! selv om jg ikle føler jeg har angst. hjelper antidepressiva?? Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:38 #4 Del Skrevet lørdag kl 11:38 Ja, det er ekkelt, det er jeg helt enig i... men heldigvis ikke farlig på noen måte. Tenker at antidepressiva vil kunne hjelpe dersom du har depresjon og angst, at det vil gå over når du får det bedre. Hvor lenge har du vært syk? Anonymkode: 71e0d...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 #5 Del Skrevet lørdag kl 11:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er ekkelt, det er jeg helt enig i... men heldigvis ikke farlig på noen måte. Tenker at antidepressiva vil kunne hjelpe dersom du har depresjon og angst, at det vil gå over når du får det bedre. Hvor lenge har du vært syk? Anonymkode: 71e0d...8aa Føler meg gal😰 vært sånn lenge Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:55 #6 Del Skrevet lørdag kl 15:55 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler meg gal😰 vært sånn lenge Anonymkode: b7054...651 Noen vil jo si at det er lenge å ha det sånn i en uke eller to uker, andre vil si at lenge er 3 måneder. Du bør uansett ta en legetime når du er såpass plaget og snakke med legen din om hva slags muligheter som finnes for behandling. Anonymkode: 71e0d...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 16.55): Noen vil jo si at det er lenge å ha det sånn i en uke eller to uker, andre vil si at lenge er 3 måneder. Du bør uansett ta en legetime når du er såpass plaget og snakke med legen din om hva slags muligheter som finnes for behandling. Anonymkode: 71e0d...8aa Ja må nok det. Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 12.38): Ja, det er ekkelt, det er jeg helt enig i... men heldigvis ikke farlig på noen måte. Tenker at antidepressiva vil kunne hjelpe dersom du har depresjon og angst, at det vil gå over når du får det bedre. Hvor lenge har du vært syk? Anonymkode: 71e0d...8aa Det er jo vanskelig å vite om det er angst eller depresjon. Kan det ikke være en slags følelsesmessig forsvar liksom? Hadde håpa antidepressiva kunne hjelpe. Brukte du det og det hjalp? Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Antidepressiva hjalp for min del. Har sluttet på medisiner nå, uten at anfallene har kommet tilbake på samme måte. Jeg kjenner meg fortsatt helt frakoblet da. Får veldig fort angst dersom jeg prøver å gjøre verden rundt meg mer «ekte», om det gir mening? Føles tryggere å holde alt på avstand, være overfladisk med andre og meg selv. Burde sikkert inn i behandling igjen men jeg syns det er så vanskelig å få grep om hva som er problemet mitt, føler meg bare helt fjern. Anonymkode: 6a586...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er jo vanskelig å vite om det er angst eller depresjon. Kan det ikke være en slags følelsesmessig forsvar liksom? Hadde håpa antidepressiva kunne hjelpe. Brukte du det og det hjalp? Anonymkode: b7054...651 Antidepressiva hjelper mot både angst og depresjon. Har ikke brukt det selv, men kjenner flere som har hatt god erfaring med det. Selvfølgelig, holdt jeg på å si, det er den mest brukte medisinske behandlingen mot disse tilstandene. Av terapi så er det vel kognitiv terapi som fungerer best. Uansett så har ikke det så mye å si. Du behøver ikke tenke ut det her alene, du trenger ikke ha en diagnose og behandling klar før du går til legen. Det er legen sin jobb å finne ut av det. Når du som ikke er helsepersonell prøver å gjøre legen sin jobb, da vil du bli enda mer stressa i og med at det er en umulig oppgave for deg. Du prøver å gjøre en jobb du ikke er kvalifisert for og det går jo ikke. Anonymkode: 71e0d...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Antidepressiva hjelper mot både angst og depresjon. Har ikke brukt det selv, men kjenner flere som har hatt god erfaring med det. Selvfølgelig, holdt jeg på å si, det er den mest brukte medisinske behandlingen mot disse tilstandene. Av terapi så er det vel kognitiv terapi som fungerer best. Uansett så har ikke det så mye å si. Du behøver ikke tenke ut det her alene, du trenger ikke ha en diagnose og behandling klar før du går til legen. Det er legen sin jobb å finne ut av det. Når du som ikke er helsepersonell prøver å gjøre legen sin jobb, da vil du bli enda mer stressa i og med at det er en umulig oppgave for deg. Du prøver å gjøre en jobb du ikke er kvalifisert for og det går jo ikke. Anonymkode: 71e0d...8aa Ikke sikkert det er pga angst. Men trenger likevel noe som tar meg tilbake til meg selv 😰 Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke sikkert det er pga angst. Men trenger likevel noe som tar meg tilbake til meg selv 😰 Anonymkode: b7054...651 Det er sannsynligvis angst, for depersonalisering/realisering utenom angst og depresjon er i akutte tilfeller, som f.eks. rett etter en bilulykke. Du har hatt det sånn "lenge", så da er det ikke et akutt tilfelle. Det virker som om du kverner veldig nå, så jeg tenker at det bare er å komme i gang med medisinutprøving så du kan få brutt sirkelen. Antidepressiva tar som regel flere uker å virke ordentlig, så hvis legen din har anbefalt deg det så er det ikke vits i å vente noe lenger. Anonymkode: 71e0d...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke sikkert det er pga angst. Men trenger likevel noe som tar meg tilbake til meg selv 😰 Anonymkode: b7054...651 Hva slags symptomer har du? Anonymkode: 99ab5...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sannsynligvis angst, for depersonalisering/realisering utenom angst og depresjon er i akutte tilfeller, som f.eks. rett etter en bilulykke. Du har hatt det sånn "lenge", så da er det ikke et akutt tilfelle. Det virker som om du kverner veldig nå, så jeg tenker at det bare er å komme i gang med medisinutprøving så du kan få brutt sirkelen. Antidepressiva tar som regel flere uker å virke ordentlig, så hvis legen din har anbefalt deg det så er det ikke vits i å vente noe lenger. Anonymkode: 71e0d...8aa Føler ikke nødvendigvis på angst. Kjennes for meg ut som noe mer nevrologisk, en del av en veldig hjernetåke eller noe sånt. Er utbrent😬 men da har man vel høyt stress nivå i kroppen og det er kanskje en slags angst🤷♀️ Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler ikke nødvendigvis på angst. Kjennes for meg ut som noe mer nevrologisk, en del av en veldig hjernetåke eller noe sånt. Er utbrent😬 men da har man vel høyt stress nivå i kroppen og det er kanskje en slags angst🤷♀️ Anonymkode: b7054...651 Hva sier legen om symptomene dine? Anonymkode: a94e2...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sannsynligvis angst, for depersonalisering/realisering utenom angst og depresjon er i akutte tilfeller, som f.eks. rett etter en bilulykke. Du har hatt det sånn "lenge", så da er det ikke et akutt tilfelle. Det virker som om du kverner veldig nå, så jeg tenker at det bare er å komme i gang med medisinutprøving så du kan få brutt sirkelen. Antidepressiva tar som regel flere uker å virke ordentlig, så hvis legen din har anbefalt deg det så er det ikke vits i å vente noe lenger. Anonymkode: 71e0d...8aa Jeg har prøvd det før, og da syns heg egentlig det ble verre. Men er det forskjell i typer og meninga antidepressiva skal hjelpe på dp/dr? Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har prøvd det før, og da syns heg egentlig det ble verre. Men er det forskjell i typer og meninga antidepressiva skal hjelpe på dp/dr? Anonymkode: b7054...651 Hvor mange ulike typer har du prøvd? Og hvor lenge? Anonymkode: a94e2...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #18 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvor mange ulike typer har du prøvd? Og hvor lenge? Anonymkode: a94e2...d2d To. Men den ene tålte jeg ikke. Tok cyp og fikk det bekreftet. Men den ene typen jeg tåler tok jeg vel et halvt år eller noe. Anonymkode: b7054...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #19 Del Skrevet 34 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler ikke nødvendigvis på angst. Kjennes for meg ut som noe mer nevrologisk, en del av en veldig hjernetåke eller noe sånt. Er utbrent😬 men da har man vel høyt stress nivå i kroppen og det er kanskje en slags angst🤷♀️ Anonymkode: b7054...651 Angst og hjernetåke henger da sammen. Og skrive hundre innlegg om samme tingen og kverne frem og tilbake på de samme spørsmålene tyder veldig på angst. Anonymkode: 71e0d...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #20 Del Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Angst og hjernetåke henger da sammen. Og skrive hundre innlegg om samme tingen og kverne frem og tilbake på de samme spørsmålene tyder veldig på angst. Anonymkode: 71e0d...8aa Veldig enig i dette. Anonymkode: 99ab5...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå