Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har fått satt inn befruktet egg fra frys for ca en uke siden, fikk beskjed om å teste i dag ( det klaffer med forventet mens). I dag var det negativ test…men det er ingen smerter, spotting eller noe som helst som kan tyde på SA/MA …er det testen det er noe gale med ?!!

Anonymkode: a66c5...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MA er jo pr def uten symptomer, da kommer det senere, men er jo også for tidlig for det. 

Anonymkode: f08fc...3d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du går på progesteron så kan det forsinket mens.

Anonymkode: 124ae...9ca

Skrevet

Hvis testen er negativ og ingen blødning.. Hvorfor bekymrer du deg da for SA/MA? 

En MA er uten symptomer ja, men man må nesten være gravid.. Og en SA kan skje før man VET man er gravid, men da blød man og har symptomer. 

Bruker du progesteron, så kan det forskyve mensen og mensen kommer gjerne først 3-4 dager etter man avslutter progesteron. 

Anonymkode: 879a3...588

Skrevet

Det kalles ikke MA/SA hvis man bare ikke blir gravid. Da har egget rett og slett ikke festet seg, og mensen kommer nok straks, evt etter at du slutter med progesteron.

Forstår at du er trist og skuffet, jeg har vært der selv. Får krysse fingrene for at det går på neste forsøk 🤞

Anonymkode: a4a94...19c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 14.04):

Hvis testen er negativ og ingen blødning.. Hvorfor bekymrer du deg da for SA/MA? 

En MA er uten symptomer ja, men man må nesten være gravid.. Og en SA kan skje før man VET man er gravid, men da blød man og har symptomer. 

Bruker du progesteron, så kan det forskyve mensen og mensen kommer gjerne først 3-4 dager etter man avslutter progesteron. 

Jeezez ikke det lov å stille «dumme spørsmål» lenger i et spørreforum?!

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg var kjempe lei meg og skuffet og hadde håpet at noen sa «ja, har vært borti det samme ..test senere..kanskje det er noe galt med testen» …utrolig dumt og naivt det skjønner jeg nå så klart, men ikke på det tidspunktet og klinikken var stengt. 

Det er veldig mange begrep og forkortelser,visste ikke hva jeg skulle kalle det, trodde det kalted MA! Og at hvis det ikke fester seg så får man symptomer som smerte eller blødning, når det ikke skjedde så skjønte jeg ingenting. Nå har jeg lært.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg var kjempe lei meg og skuffet og hadde håpet at noen sa «ja, har vært borti det samme ..test senere..kanskje det er noe galt med testen» …utrolig dumt og naivt det skjønner jeg nå så klart, men ikke på det tidspunktet og klinikken var stengt. 

Det er veldig mange begrep og forkortelser,visste ikke hva jeg skulle kalle det, trodde det kalted MA! Og at hvis det ikke fester seg så får man symptomer som smerte eller blødning, når det ikke skjedde så skjønte jeg ingenting. Nå har jeg lært.

Emm tror du tolker mer utav svaret mitt enn ment. Jeg syns ikke spørsmålet ditt var dumt jeg. Jeg svarte så enkelt og klart som mulig for å informere. Ingenting annet. 

Men som bruker over skriver - det kalles ikke SA/MA når man ikke er blitt gravid.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.33):

Hvordan gikk det med deg? Skjønner at det er vondt å bli skuffet. 

Anonymkode: bac92...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...