Gå til innhold

Hjelp til å finne den rette kjolen til julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til å finne den rette kjolen, hvis det er noe som heter den rette, min manns arbeidsplass skal ha julebord i begynnelsen av  desember. Vi skal være på et hotell. 

Jeg har et par kjoler men de er veldig pyntet og sist jeg hadde de så var jeg den eneste som var pyntet skikkelig så jeg vil heller finne noe annet, noe som er pent men ikke sånn veldig pyntet om det gav mening. Ønsker også å kunne bruke denne på julaften.

Jeg er åpen for det meste er vel en S/M type, er 176 høy, har litt komplekser for leggene mine, men likevel ønsker jeg å enten ha den knekort eller fotsi. Ikke så kjempedyr da det er kun ved slike ting det blir bruk for den.

Farge er akkurat det samme.  Har litt mage men klarer fint å skjule den.

Noen tips?

Anonymkode: d892e...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på julebord til helgen og tenkte å bruke en blazerkjole. Synes det er sexy og pyntet, men ikke for pyntet. Noe ala dette, men kommer til å tone ned skovalget enda mer.

https://pin.it/7nuyy1AEY

Anonymkode: e0ad9...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du skjuler magen? Hold in-truse?

Anonymkode: f70c3...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gå med kjole? Har du noe i skapet du kan bruke - pent skjørt og bluse f.eks.? Selvfølgelig skal du unne deg en kjole hvis du ønsker deg en, men jeg hadde aldri giddet å bruke penger på en kjole eller noe annet plagg, hvis det ikke var noe jeg hadde lyst på. Da venter du med å kjøpe til du finner en du liker. Til et sånn arrangement der du ikke kjenner de andre godt, ville jeg satset på sikre kort i garderoben, dvs plagg du trives med og vet du kler. Unnskyld direktheten, men å kjøpe en ny, random og ganske billig kjole til en sånn anledning er typisk det de uten klessmak og stil gjør. Og det synes godt. 

Anonymkode: 8612a...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må du gå med kjole? Har du noe i skapet du kan bruke - pent skjørt og bluse f.eks.? Selvfølgelig skal du unne deg en kjole hvis du ønsker deg en, men jeg hadde aldri giddet å bruke penger på en kjole eller noe annet plagg, hvis det ikke var noe jeg hadde lyst på. Da venter du med å kjøpe til du finner en du liker. Til et sånn arrangement der du ikke kjenner de andre godt, ville jeg satset på sikre kort i garderoben, dvs plagg du trives med og vet du kler. Unnskyld direktheten, men å kjøpe en ny, random og ganske billig kjole til en sånn anledning er typisk det de uten klessmak og stil gjør. Og det synes godt. 

Hun spør jo om tips, sannsynligvis fordi hun håper noen kan komme med et forslag til en kjole hun kan få lyst til å kjøpe som kan være passende til anledningen. Hun har ingen «sikre kort» i garderoben, da hadde ikke spørsmålet meldt seg. Makan.

Anonymkode: 8d485...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Denne eller denne?

Anonymkode: 7cc92...6f4

Jeg har den fra Part Two, men en lengre variant. Det er en perfekt jule og selskapskjole. Føler meg fin og har fått mye skryt for kjolen.

Anonymkode: 3876b...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her hvis du er en gammel tante på 64 år, TS 🫶🏻

Bortsett fra blazer-kjolen da, den var hot.

Anonymkode: 0b456...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 14.48):

Ser ut som noen en dame på bedehuset går med.  Gjesp

Anonymkode: 20579...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 22.49):

Jeg skal på julebord til helgen og tenkte å bruke en blazerkjole. Synes det er sexy og pyntet, men ikke for pyntet. Noe ala dette, men kommer til å tone ned skovalget enda mer.

https://pin.it/7nuyy1AEY

Anonymkode: e0ad9...04b

Herlighet, jeg håper du ikke er en dag over 21 for på en seriøs arbeidsplass går man ikke med kjoler som knapt dekker rumpa på julebord.

Anonymkode: 043d4...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale en mørkegrønn omslagskjole i fløyel som er perfekt til julebord – pen, men ikke for pyntet. Fløyel gir litt luksus uten at du ser ut som du prøver for hardt.
Det går også an med en lang, svart A-linje-kjole som skjuler magen fint og dekker leggene, eller for eksempel en vinrød satengkjole som gir et classy uttrykk, men som fortsatt er enkel nok for julaften. H&M, Zara og Mango har ofte det du trenger uten å gjøre det for komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 17.20):

Hun spør jo om tips, sannsynligvis fordi hun håper noen kan komme med et forslag til en kjole hun kan få lyst til å kjøpe som kan være passende til anledningen. Hun har ingen «sikre kort» i garderoben, da hadde ikke spørsmålet meldt seg. Makan.

Anonymkode: 8d485...7bf

Jeg mente også å komme med et tips - det er at når en person som er usikker på stilen sin ber om hjelp fra totalt ukjente personer, blir det sjelden bra. Da synes jeg det fineste er å gå med et svart skjørt eller bukse og en bluse/topp i hvitt eller en annen nøytral farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...