Gå til innhold

Jeg er lei av sladder og surreprat...mine venninner vil aldri snakke om noe interessant..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg sklir vekk fra min mangeårige venninner, møtes vi er det bare sladder om andre heletiden. Sladder on det kjedelige A4-hverdagslivet. Eller om ting de har sett på tv/SOME....til og med influensere. Vi er snart 40! Prøve å komme med andre samfunnstema...men da stopper det helt opp for alle. Samfunnet er de ikke interessert i...

Anonymkode: 74c62...e16

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lite å snakke om når en har et A4 liv og alt dreier seg om jobb, familie, hus og hjem. 

Hva med å finne på noe aktivit når du møter venninnene? Kino, utstilling, vandretur i skog/by, gjøre felles hobby etc. Da er det enklere å ha noe å snakke om. 

Jeg har ei venninne som jeg går tur sammen med. Blir det for mye sladder og dritt, så begynner jeg å snakke om noe jeg ser, hundene eller "å dette var en tung bakke".

Anonymkode: 5623f...0cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er så mye trist og da er det godt å kople av med litt prat om lett og enkle ting syns jeg. 

Anonymkode: ceb8c...254

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sier jeg, ts. Har forsøkt, men de har aldri villet snakke om noe annet enn seg og sitt, ungene, hverandres liv, naboens, eller noen som går forbi på gata, evt. sladder. Ikke en eneste god samtale om "noe annet" har jeg hatt i alle de årene jeg kjente dem, ja, i fortid, for jeg trakk meg bort etter hvert. Orket ikke flere dametemaer. En annen ting er at man  være enige, ellers blir man ikke invitert etter hvert. Jeg bare orker ikke mer. :(  Jeg vil snakke om ting i verden. Noe som betyr noe, eller er nytt og spennende. 

Anonymkode: 330d5...4d7

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å diskutere en bok eller noe felles opplevelse. Det er det hyggeligste, synes jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (4 minutter siden):

Det er fint å diskutere en bok eller noe felles opplevelse. Det er det hyggeligste, synes jeg.

Så bøker er greit men ikke tv program?

Anonymkode: fa706...b38

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bøker er greit men ikke tv program?

Ja da, absolutt. Det er fint

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utvide sirkelen din? Engasjere deg i noe frivillig som du brenner for, hvor du treffer mer likesinnede, eller hva med en lesesirkel på biblioteket? Du trenger gjerne ikke kutte ut de du har, men kutte ned, og samtidig få deg et enda større nettverk. 

Jeg snakker om ulike ting med ulike. Noen har nok med seg og sitt, mens andre er helt oppdatert, og alt i mellom. Sladder liker jeg ikke, men jeg vil gjerne høre om hvordan det går med min venninnes sønn i matte, når jeg vet han enten er rågod eller sliter. At jeg blir holdt «oppdatert» synes jeg er fint, da føler jeg meg invitert til å være involvert i livet til folk. Kan selvsagt bli mye, men det kan bli mye andre veien også. Jeg har vært veldig interessert i både nyheter, samfunnet, politikk, og utviklingen i verden. For noen år siden var der derimot nok. Jeg måtte ta en pause fra alt det vonde. Kunne ikke ta innover meg alt, og jeg kunne ikke bli så engasjert i alt som skjedde. Jeg var den som hørte på podcast etter podcast med både politikk og utenriks, men så ble jeg mettet. Jeg tror ikke jeg er den eneste. Å kjenne sitt publikum er viktig. Jeg snakker med noe med mine foreldre, annet med søsken, atter annet med ulike venninner. Noe overlapper, men ikke alt. Det tenker jeg er helt i orden. Så jeg hadde prøvd å utvide sirkelen, en blir litt lei noen ganger, og da er det godt med nytt påfyll 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøve å komme med andre samfunnstema...men da stopper det helt opp for alle. Samfunnet er de ikke interessert i...

Anonymkode: 74c62...e16

Du er bedre enn dem?

Anonymkode: d854d...4ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du henger med folk som ikke er opptatt av dybde og aktuelle temaer, men derimot overfladiske samtaleemner. Du må nok bare finne deg i deres interesseområder, og heller utvide nettverket ditt.

Anonymkode: c5573...2f4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter dem med deg på kåkånomiks neste år og middag etterpå hvor dere diskuterer foredraget 😊

Anonymkode: d5296...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har vokst fra hverandre. Det kan skje både i forhold og vennskap. Forstår at det er frustrerende, spesielt det med sladder - det har jeg ikke sansen for - men kan synes det er hyggelig å høre om livet deres. Man føler seg som en bedreviter når man påpeker at de bør lese noe annet enn VG. Der har jeg tråkket i salaten. 🙈 Om man har et nært forhold fra barndommen er det viktigere for meg bare det å kunne bruke tid sammen og le. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har erfart det samme som deg ts, og etter mange år gled vi bare mer og mer fra hverandre.  
Har heldigvis funnet mange nye og likesinnede venner nå og trives bedre enn noen gang i disse vennskapene ❤️

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people. - Eleanor Roosevelt

Anonymkode: a8d66...203

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg på da jeg fikk barn, og alle de andre bare ville prate om babyer og bæsj. Trillet tur med dem hver dag, og jeg ville prate om samfunn, nyheter osv. 

Noen mennesker er null engasjerte. Kanskje prøve å finne deg en ny omgangskrets?

Anonymkode: 4df04...eff

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (12 timer siden):

Høres ut som dere har vokst fra hverandre. Det kan skje både i forhold og vennskap. Forstår at det er frustrerende, spesielt det med sladder - det har jeg ikke sansen for - men kan synes det er hyggelig å høre om livet deres. Man føler seg som en bedreviter når man påpeker at de bør lese noe annet enn VG. Der har jeg tråkket i salaten. 🙈 Om man har et nært forhold fra barndommen er det viktigere for meg bare det å kunne bruke tid sammen og le. 

Herlighet det er bare frekt å si ting som st de bør lese noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og vi er i begynnelsen av tyveårene 😂😅

Vi er en gjeng på 7 og jeg har tenkt til å aktivt fase ut 5 av dem fordi jeg rett og slett ikke gidder mer. Vi har rett og slett vokst fra hverandre merker jeg, og det går ikke å ha dypere samtaler med dem (har virkelig prøvd). Men mest av alt er jeg drittlei all gossipen om alt og alle. Det er som de bokstavelig talt lever for det. Jeg er helt motsatt og synes det bare er uinteressant, og ofte ganske fælt det de klarer å lire av seg. Men de tenker ikke sånn, og de er egentlig bare veldig umodne og ureflekterte. De tar også mange håpløse livsvalg uten at jeg har behov for å utdype utover at det dreier seg om utdannelse, jobb og økonomi. Holdnings-skillet blir for stort når de er såpass useriøse om alt.

Nei, jeg ser virkelig frem til å bare henge med de to andre, og jeg gir f i om noen av de andre arrangerer greie uten å invitere meg fordi de ble fornærmet over avgjørelsen (skulle egentlig bare mangle at de ikke inver når jeg tar kraftig avstand). Win-win situation.

Anonymkode: f2097...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faset ut flere venninner under studietiden. Angrer ikke et sekund. Det var faktisk veldig skummelt i begynnelsen, men jeg føler virkelig ikke at jeg har gått glipp av noe ved å gjøre det. Jeg har uansett en annen venninnegjeng som jeg trives mye bedre med. Det er likevel litt trist, fordi det er barndomsvenninner som ble faset ut. Men, det var den riktige avgjørelsen. Vi ble for ulike etter hvert, og jeg kjente mer på irritasjon og ubehag enn glede av å tilbringe tid med dem. Jeg har ingen ønsker om å leke fitness-influencer og love island når jeg er 27 😅 herrefred.

Anonymkode: b393f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor mange kvinner vegrer seg for å fase ut venninner. Det er faktisk veldig skummelt og ikke minst ubehagelig hvis man finner seg selv helt alene i ettertid. Jeg tror personlig ikke at jeg hadde faset ut med mindre jeg allerede hadde kjærste, en annen venninnegjeng og jobb. Men igjen, glad for at jeg gjorde det. Kjennes ut som man har fjernet en eller annen gift fra kroppen. Rart det der, fordi jeg hadde dem i livet mitt så lenge at det tok nesten et helt år før det gikk opp for meg hvor toxic impulsene dem var på meg. Man leverer jo litt som dem ufrivillig uten å tenke over det når man er en såpass tett venninneflokk. Typen sier og at han merker store positive endringer på væremåten og humøret mitt. Jeg merker det jo selv, så superfornøyd!

Anonymkode: b393f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste venninner er studievenner, og tidligere kollegaer. Har fortsatt kontakt med barndomsvenner, men har mye mindre til felles med dem enn de jeg har truffet gjennom samme faglige interesse. 

Anonymkode: 4a172...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...