AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Del Skrevet 2. november 2024 Hei, Har en gutt som elsker bokserien Trollheim, en fantasy-bokserie med fine bilder innimellom. Jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at han nå endelig leser "ordentlige" bøker og ikke bare tegneseriebøker. Kan noen tipse meg om lignende bokserier som han kan like, som inneholder noen bilder og ikke "bare" er tegneserier? Han likte godt tegneseriebøkene Ragnarok, Amuletten og Nordlys. Anonymkode: 701d6...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Del Skrevet 2. november 2024 Hva med bøkene om William Wenton av Bobbie Peers? Spenningsserie om William som finner ut han er kodeknekker. Veldig spennende. Det er riktignok ingen bilder i bøkene, men språket er greit og kapitelene er ikke alt for lange. Hvis han vil ha fantasy så kan han kanskje prøve Crookhaven av J. J Arcanjo. Bok nummer en heter Skolen for tyver. Evighetsspillet av Hanne Gjerde Buch. Denne boken fikk Bokslukerprisen tidligere i år. Det er barn på mellomtrinnet som bestemmer vinneren der. Hvis han liker fantasy og gaming så kan kanskje Portalpilotene av Stian Gulli være noe. Ellers vet jeg at mange barn også liker Villdyr av Håkon Markus. Boka er innmari spennende, men har heller ikke bilder. Anonymkode: 0aafe...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Del Skrevet 2. november 2024 Crookhaven-serien er veldig bra, men ikke fantasy. Spennende og drivende. Gutta Krutt og gledesdreperen falt i smak hos min 10-åring. Kun en bok, dessverre. Det beste tipset er vel egentlig å gå på biblioteket og kikk i hyllene og spør en bibliotekar. Anonymkode: c4fe2...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå