Gå til innhold

Henvises det til begge ultralydene første kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på første svangerskapskontroll hos legen for noen uker siden, og det gikk veldig fort. Har fått henvisning til tidlig ultralyd, men ble usikker om han også henviste til OUl. Kommer denne timen eventuelt senere? Var heller ikke noe snakk om vaksiner som er anbefalt i 2.trimester, eller ny time til neste kontroll som er i uke 24 så ble litt usikker. Bør jeg bare bestille time til dette selv hos jordmor/lege? Ingen kontroller før dette jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 9e396...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det jordmor som henviste til OUL, det skjedde ikke samtidig som TUL derimot MENS jeg var på TUL😃 Her tar man kontakt med helsestasjon/jordmortjeneste selv også blir man fulgt opp av dem. Jeg fikk alle timene satt opp første timen jeg hadde. 

Anonymkode: c082e...a20

Skrevet

Hos meg henviste fastlegen til tidlig ultralyd, og søkte fødeplass. Da jeg var på tidlig ultralyd så satt de opp time til OUL, fastlegen min har ikke henvist meg til den. Jeg må booke time til kontroll rundt uke 24 selv, og har valgt helsestasjon/jordmor til det. Du finner oversikt over alle kontrollene på Helsenorge.

Anonymkode: eecc5...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var på første svangerskapskontroll hos legen for noen uker siden, og det gikk veldig fort. Har fått henvisning til tidlig ultralyd, men ble usikker om han også henviste til OUl. Kommer denne timen eventuelt senere? Var heller ikke noe snakk om vaksiner som er anbefalt i 2.trimester, eller ny time til neste kontroll som er i uke 24 så ble litt usikker. Bør jeg bare bestille time til dette selv hos jordmor/lege? Ingen kontroller før dette jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 9e396...58e

Det varierer. Noen henviser til begge samtidig, andre ikke. Man får ikke tildelt time av sykehuset til begge samtidig. Men du kan se på helsenorge i henvisningen hva du ble henvist til. Står der..

Anonymkode: 4b37a...3d7

Skrevet

Legen henviste til begge her. Men jeg ble satt tilbake en uke på TUL, så jm lurte på om de skulle flytte dato for OUL. Har du ikke fått henvisning til oul på legen så kan de gjøre det på tul. Evt kan jordmor gjøre det når du drar dit. Jeg hadde time hos både lege og jm i uke 12.

Anonymkode: 4fbbc...11c

Skrevet

Fikk timene til TUL og OUL samtidig i posten. Var fastlege som henviste.

Anonymkode: 6b905...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...