AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:56 #1 Del Skrevet lørdag kl 02:56 Hørt at 1 av 3 stryker på oppkjøringen i Oslo, er det ille i Drammen? Spørsmål nr to, er det ok å ta oppkjøringen i Hønefoss i stedet? Anonymkode: 64477...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:01 #2 Del Skrevet lørdag kl 09:01 Jeg bestod på første forsøk i Drammen. Syntes oppkjøringa var helt grei. Litt bykjøring og en tur ut mot Lier + motorvei. Anonymkode: 56f11...9af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:52 #3 Del Skrevet lørdag kl 17:52 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bestod på første forsøk i Drammen. Syntes oppkjøringa var helt grei. Litt bykjøring og en tur ut mot Lier + motorvei. Anonymkode: 56f11...9af Så bra 😊 De rundkjøringene i Drammen er et helvete da. Fikk du mange spørsmål underveis? ts Anonymkode: 64477...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:56 #4 Del Skrevet lørdag kl 17:56 Jeg personlig synes Hønefoss er en kronglete by å kjøre i, men det kan være fordi jeg ikke er så kjent der. Drammen er kanskje mer ok. Vurdert Kongsberg? Tror det er en ganske ok by å ta oppkjøring i. Anonymkode: 185ed...245 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:04 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg personlig synes Hønefoss er en kronglete by å kjøre i, men det kan være fordi jeg ikke er så kjent der. Drammen er kanskje mer ok. Vurdert Kongsberg? Tror det er en ganske ok by å ta oppkjøring i. Anonymkode: 185ed...245 Ååå nei er ikke kjent i Hønefoss men de har et veldig lite sentrum og det er det som er ille. Ikke tenkt på Kongsberg Men skal sjekke det. Takk for tips ts Anonymkode: 64477...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:10 #6 Del Skrevet lørdag kl 18:10 Synes ikke det er spesielt lurt å ta oppkjøring et helt annet sted enn der førerkort opplæringen har foregått. Med elevers manglende erfaring bli satt på helt andre/nye utfordringer. Hørte om ei jente i Oslo som ville ta prøven i Otta. Hun mente hun var så kjent der. Javel. Dyrt ble det også siden hun ville benytte skolebilen fra Oslo. Så ble hun satt på en helt for henne ukjent utfordring. Hun måtte snu oppe på toppen av en trang grusvei. Det gikk nesten i grøfta hadde det ikke vært for at sensor grep inn. Det ble en grinende kjøretur tilbake med kjørelærer tilbake til Oslo. Ikke no førerkort denne gangen nei.. Anonymkode: cac1d...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:19 #7 Del Skrevet lørdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes ikke det er spesielt lurt å ta oppkjøring et helt annet sted enn der førerkort opplæringen har foregått. Med elevers manglende erfaring bli satt på helt andre/nye utfordringer. Hørte om ei jente i Oslo som ville ta prøven i Otta. Hun mente hun var så kjent der. Javel. Dyrt ble det også siden hun ville benytte skolebilen fra Oslo. Så ble hun satt på en helt for henne ukjent utfordring. Hun måtte snu oppe på toppen av en trang grusvei. Det gikk nesten i grøfta hadde det ikke vært for at sensor grep inn. Det ble en grinende kjøretur tilbake med kjørelærer tilbake til Oslo. Ikke no førerkort denne gangen nei.. Anonymkode: cac1d...8e1 Kjørte de over 3,5 timer for å starte oppkjøringen? 😮 Så kjøre tilbake, pluss selve oppkjøringen? Høres snodig ut det der.... Pluss timelønnen til kjørelærere, den er brutal. Anonymkode: 64477...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:23 #8 Del Skrevet lørdag kl 18:23 Jeg bestod også på første forsøk i Drammen. Kommer nok litt an på hvilken rute du får. Tror knapt jeg var inne i selve byen ☺️ Anonymkode: 6792f...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:24 #9 Del Skrevet lørdag kl 18:24 Begge mine barn har tatt oppkjøring i Drammen, og bestod første gang. Flertallet av vennene deres bestod og første gang. For de er jo vant til å kjøre i Drammen. Anonymkode: 124fa...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:18 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:18 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Kjørte de over 3,5 timer for å starte oppkjøringen? 😮 Så kjøre tilbake, pluss selve oppkjøringen? Høres snodig ut det der.... Pluss timelønnen til kjørelærere, den er brutal. Anonymkode: 64477...512 Yes.. desto større grunn til å grine😱 Anonymkode: cac1d...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:20 #11 Del Skrevet lørdag kl 20:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så bra 😊 De rundkjøringene i Drammen er et helvete da. Fikk du mange spørsmål underveis? ts Anonymkode: 64477...512 Vet ikke helt hvilke rundkjøringer du sikter til. Men Drammen har vanvittig mange lyskryss. Rundt bragernes torg er det flere veier som er enveis kjørt. Jeg syntes det går veldig greit å kjøre i Drammen. Kjørt der de siste 10 årene. men er du redd rundkjøringer, er ikke Kongsberg stedet. Det er byen med vanvittig mange rundkjøringer. Ta med i beregningen at Kongsberg vanligvis har snø fra ca nå til april. men jeg anbefaler å ta oppkjøring der du har tatt kjøretimer. Min kjørelærer kjørte potensielle kjøreruter for oppkjøring med meg. Kan ikke huske at jeg fikk noe spørsmål under oppkjøringen. Anonymkode: 56f11...9af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kjørte opp i Drammen for et drøyt år siden. Ruta jeg fikk følte jeg var veldig grei: Den gikk fra trafikkstasjonen på Lierstranda, ut på hovedveien og til Kjellstad via Amtmannsvingen og Vitbank. På Kjellstad kjørte jeg på E18 retning Oslo. Kjørte E18 til Tranby og tok av der, tok til venstre mot Tranby og kjørte tilbake til Kjellstad via Lyngåskrysset og kjørte på E18 sørgående der. Kjørte E18 og tok av på Brakerøya, tok så Bragernestunnellen til Øvre Sund og derfra ble jeg bedt om å kjøre mot sykehuset. Avsluttet med å kjøre tilbake til Lier via Bergstien og Løkkebergveien og så Nøsteveien og Jensvollveien tilbake til trafikkstasjonen. Kan ikke huske at jeg fikk noen spørsmål underveis. Sensor ba meg følge skilter til det og det stedet til han ga ny beskjed og det var det han sa. Først da bilen var parkert ved trafikkstasjonen kom det noen spørsmål. Stod på første forsøk. Jeg har vokst opp i Drammensområdet, har øvelseskjørt og tatt kjøretimer der, så for meg var det naturlig å ta oppkjøring der jeg er kjent. Anonymkode: 65d73...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå