AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #1 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg takler dårlig alle de rolige dagene sammen med barna 24/7. Drar kanskje på et par besøk og det hjelper litt, men det er jo veldig rolig der også. Synes ikke det er så lett å dra fra barna heller siden de kjeder seg og vil være med meg. Å dra ut med barna er heller ikke bare, bare siden yngste (3 år) fort sovner i bil og da er våken til ca. 01.00. Hun sover generelt veldig lite for alderen, i snitt 8-9 timer Andre som opplever at romjulen blir for "stille"? Anonymkode: 024d5...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinemor78 Skrevet 1. november 2024 #2 Del Skrevet 1. november 2024 Drar aldri fra barna… men ser den med treåring som er våken halve natten på grunn av en lur i bilen. Hva med åprøve å planlegge turene etter når det er minst sjans for å sovne i bilen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Del Skrevet 2. november 2024 Romjulsdagene våre er et hav av selskaper, så hvis vi får en rolig dag innimellom så er det litt deilig. Men vi må helst ut på noe, ellers blir det vare kaos. Vi har også problemer med småttinger som sovner i bilen, trikset er å finne noe i kort kjøreavstand. Anonymkode: fa0f1...c5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #4 Del Skrevet 2. november 2024 Kan dere være ute og gjøre aktiviteter ute? Uten å kjøre bil? Det gjør vi. Aker og leker i snøen (om det er snø). Om man bor litt i nærheten av natur, kan man rusle ut i skogen og tenne et lite bål. Det er veldig koselig. Anonymkode: 8be5a...956 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #5 Del Skrevet 2. november 2024 I hear you! I motsetning til sommeren er romjula ofte preget av dårlig vær også (synes vi har hatt utallige romjuler med regn på speilblank is), og det blir fort dårlig stemning og brakkesjuke. En jul da vi hadde tre små gutter på 1, 4 og 5 og så romjula ligge der som et minefelt, gjorde vi kort prosess og tok et par dager på hotell med stort badeland og lekeområde. Beste julegaven til hverandre ever! Og det blir bedre når de blir større. I år gleder jeg meg faktisk til rolige dager, for første gang på flere år har jeg troa på at det kan bli i alle fall LITT avslappende. Anonymkode: 9d4c9...53f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Og det blir bedre når de blir større. I år gleder jeg meg faktisk til rolige dager, for første gang på flere år har jeg troa på at det kan bli i alle fall LITT avslappende. Anonymkode: 9d4c9...53f Hvor gamle er barna nå? Anonymkode: da541...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #7 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvor gamle er barna nå? Anonymkode: da541...0bc 7, 10 og 11. Og én på 17, men hun var ikke problemet for seks år siden heller (mer nå faktisk, siden hun sikkert drar ut med venner på kveldene. Så da blir det ikke helt avslappende likevel, men det fikser vi) Anonymkode: 9d4c9...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #8 Del Skrevet 2. november 2024 Har forståelse for at du gruer deg, men prøv å bytte fokus. Personlig syns jeg 3 uker når vi kun var hjemme i sommer var lenge med en på 1 og 3. Men vi gjorde det beste ut av det, og selv om det var slitsomt der og da, så var det fint å se tilbake på at sommeren ble ganske fin, enda det var mye drittvær som gjorde at vi ikke bare kunne ha det fint ute på terrassen eller hagen, bade osv. Kan dere ikke ha litt planer i romjulen som baking, leke med julegavene, komme dere ut og ake, leke i hagen, lekeland, svømmehallen. Det er også lov å kjede seg, og faktisk ikke finne på ting hele tiden. Ta annenhver dag med å gjøre noe og være hjemme f.eks? Anonymkode: f5522...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #9 Del Skrevet 2. november 2024 Samt hør om noen vil komme til dere, dere kan jo ha selskap hjemme hos dere også? Anonymkode: f5522...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #10 Del Skrevet 2. november 2024 Husker at det var litt slitsomt da barna var så små. Det går over 🙂. Vi pleide å komme oss ut en tur hver dag. Bor på landet, med snø og vintervær. Lage lyslykter, tur på spark osv. Vi så en film sammen hver dag. Ofte besøk, og det likte barna. Holdt på vanlige rutiner med soving og måltider. Tror det er lurt med sånne små. Ellers, så er det lurt å jobbe iherdig med å få dem til å leke selvstendig. Dekk spisebordet med voksduk, og finn frem tegnesaker, perling osv. Anonymkode: 87d38...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #11 Del Skrevet 2. november 2024 Så ta med 3 åringen på en lekeplass og lek i snøen. Eller bare lek i hagen med barna, bygg snømann eller snøborg. Det er sikkert kaldt da så dere også kan lage islykt og pynte med. En trenger da ikke kjøre bil for å ha det gøy med barna om vinteren. Hva med en aketur eller skitur ? Anonymkode: 87b34...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 2. november 2024 #12 Del Skrevet 2. november 2024 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #13 Del Skrevet 2. november 2024 Aldri tenkt over. Men så hadde mine hockey cup i mellomjula. Kanskje det hjalp på for vår det. Dem er voksen no. Men jeg elska rolig dager da. Kunne sitte inne og pusle. Eller ut å aka hvis det var vær til det. Anonymkode: 189c5...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #14 Del Skrevet 2. november 2024 Da jeg var liten så ble romjula brukt til å leke med alle julegavene vi hadde fått, se kjekke serier på TV og spise opp julekakene mor hadde bakt. Eller så var vi ute og lekte. Anonymkode: 0e792...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #15 Del Skrevet 2. november 2024 Elsker ferie og fri med ungene mine ❤️ Nå er de tenåringer og styrer mye seg selv, men de er fortsatt med på tegnefilmer, julebrus og har tid til litt julekos med mamma i julen. Da de var mindre ble romjulen brukt til leking, være ute, ake, lage snømann, dra på besøk, ha besøk, se julefilmer, tegne, perle osv. Kose oss med pepperkaker, julebrus, brettspill osv. Skikkelig late og gode dager Ett år lagde vi "julehus" under spisebordet. Pyntet inni det med lyslenker osv. Ungene elsket det og lekte masse der hele romjulen. Eldste (som det året var 6 år) fikk lov til å sove der om natta. Det var stor stas. Anonymkode: 0795d...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #16 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg håper du ikke tar dette som kritikk, for meg er det bare en betraktning, hverken mer eller mindre. Jeg ser så mange som er så vant til å være i farten hele dagen, alle dagene i uken, som sier de får "brakkesyke" når de mister travelheten. For meg ser dette ut som stress og stressymptomer. For å sitere en nonne jeg så et intervju med for mange år siden: "det er så mange som løper fra sjela si". Med dette mente hun at når man ikke har tid til å sette seg ned, hvile, reflektere, prosessere, vil man miste roen, og en del av seg selv . Jeg tror både kropp og hjerne har godt av å ha noen rolige dager for å finne tilbake til balansen. Det føles ubehagelig i begynnelsen, jeg føler meg i alle fall både stresset og rastløs når jeg roer ned etter en veldig hektisk periode, men jeg tror det er sunt. Anonymkode: 5418a...e40 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #17 Del Skrevet 2. november 2024 Vi tar buss og går på kino, Leos lekeland, teater og restaurant. Evt reiser på hytte og går på ski. Det er en del som er åpent i romjula. Anonymkode: 8ef65...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #18 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi tar buss og går på kino, Leos lekeland, teater og restaurant. Evt reiser på hytte og går på ski. Det er en del som er åpent i romjula. Anonymkode: 8ef65...472 Kino ja Vi er også alltid en tur på kino i jula Anonymkode: 0795d...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #19 Del Skrevet 2. november 2024 Syntes det var utrolig fint med romjul da barna var små. Det var kanskje den koseligste uka hele året. Da hadde alle fri, ekstra god mat, det var lett å få med ungene ut å finne på noe hver dag. Vi kjøpte alltid et stort legosett til hver som de brukte en dag eller to på å bygge. Brettspill, baking, bygge snømann, bålkos, skitur og aking når de ble store nok til det. Anonymkode: 5cb9a...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #20 Del Skrevet 2. november 2024 Er det uaktuelt å ha dem i barnehagen et par dager? Jeg tenker at så lenge du setter lista for deg selv lavt, så vil det går bra. Rydd litt leker fra rommene nå før jul, og sett noe frem hver dag. Da blir lekene nye og spennende (lage lekeutstillingen klar til de våkner). Du må kanskje være med litt først. Jeg pleier å tenke frisk luft, lek, aktivitet (spill, tegne, perle el) hver dag. Utenom det må de aktivisere seg selv. Anonymkode: fe0ff...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå