AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #1 Skrevet 1. november 2024 Uten å måtte rive noe. Det er panel i begge takene, hus ca 20 år gammelt. I det ene er det i dag to fastmonterte lamper, så det ligger strøm der. I det andre gjør det ikke det, men det er flere stikk rett ved taket. Anonymkode: ac5d4...ba4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Skrevet 2. november 2024 Det er dessverre en dårlig idé. Til tross for nye løsninger med LED-downlights så er jeg ikke sikker på om det nå er tillatt å montere uten takbokser. Uansett vil det bli utfordringer mtp bjelkelaget hvis dere ikke skal ha bare en stripe med lamper. Anonymkode: 10090...381
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Skrevet 2. november 2024 Det finnes downlights som kan monteres uten kasse direkte i isolasjon. Men kan nok bli litt kluss med det elektriske. Anonymkode: 416e3...367
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Uff, det var det jeg var redd for… *sukk* Takk for svar! Anonymkode: ac5d4...ba4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Jeg spurte elektriker, og han sa nei. Så jeg kjøpte noen fine (og dyre) taklamper i stedet. Ble mye finere enn hos naboen som har downlights. Anonymkode: fe3ad...604
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Hvorfor *vil* du ha downlights, ts? Altså: hva er det du tenker de skal belyse? Nedadrettet lys er meget dårlig til å belyse noe som helst, fordi vi mennesker jo kommer mellom *det vi skal se* og lyskilden. Det er vesentlig bedre rent lystekknisk (og estetisk) å montere indirekte lys. Tenk led-strips øverst og nederst langs vegger rettet mot tak og gulv, tenk skjulte lyskilder rettet mot hva det nå enn er du ønsker belyse. Anonymkode: 5cab2...dca
newman01 Skrevet 4. november 2024 #7 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg spurte elektriker, og han sa nei. Så jeg kjøpte noen fine (og dyre) taklamper i stedet. Ble mye finere enn hos naboen som har downlights. Anonymkode: fe3ad...604 Når spurte du elektriker? Ganske interessant at du har en elektriker som tydeligvis er så bastant påståelig på et tema han/hun tydeligvis ikke har voldsomt god oversikt over... Namron Alfa reflektor 360tilt Downlight WarmDim 8W matt sort | Elektroimportøren AS Elektroimportøren har hauger av modeller som er typegodkjent for installasjon rett i isolasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå