Perine Skrevet 6. desember Forfatter #101 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er galt med det? Det får være måte på hvor alturistisk en skal være. Det er jo ikke slik at noen hindrer folk i å kjøpe et annet produkt å bli mett av (dog til en normal pris). Det blir ikke nød av at ikke alle får kjøpt billig marsipan, julebrunost, surkål eller annet dill til lokkepriser. Jeg tenker på meg og min flokk. Men jeg skjønner skuffelsen over å komme til tomme hyller. Helt naturlig det. Men sånn er livet. For å snu på det: Hvis din lokale bensinstasjon i ettermiddag plutselig selger diesel for 5 kroner per liter, og du har tilnærmet tom tank – hva gjør du da? Fyller du full tank med et smil? Stopper du ved halv tank eller kanskje bare ved kvart tank fordi du har så stor omtanke for dine medmennesker at du vil at flest mulig ukjente skal få en skvett de også? Helt ærlig? Selv lempet jeg ut tre kartonger (dvs 18 oster) med Tine edamer i går fra min lokale Kiwi – uten et fnugg av skam eller dårlig samvittighet. Rett inn på en hylle i kjølerommet hjemme. Og ser ikke bort fra at det blir en kartong til. (Og til de som måtte lure på hva en skal med så mange oster: Tine edamer holder seg i årevis, og blir faktisk bedre med årene. Den har faktisk potensiale til å være best etter 3-5 år). Anonymkode: 701b3...80f Det hadde vært ok om det var nok til alle. Jeg har vært innom mange butikker og lett etter edamer, men like tomt over alt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #102 Del Skrevet 6. desember Noen som vet hva gilde kokt julepølse ligger på nå? Anonymkode: 57105...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 6. desember #103 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen som vet hva gilde kokt julepølse ligger på nå? Anonymkode: 57105...b4e 10,- på kiwi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #104 Del Skrevet 6. desember Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #105 Del Skrevet 6. desember Jeg kjøper gjerne 20-30 av det som tåler å stå i romtemperatur. I dag kjøpte jeg 40 poser nonstop. Legger dog ALT jeg kjøper av priskrigvarer i julekurvene til det som blir julematesker til de som trenger det. Syntes det er kjempefint å vite at det nå er fordelt utover til 40 familier. Ser jo nå ar snarkokt risengrynsgrøt også er på supertilbud, så hvis de har inne noen uåpna esker av det i morgen, så kjøper jeg nok det for et par hundrelapper, ja. Julematkassene skal ikke være tomme her🥰 Anonymkode: 73b3f...32e 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #106 Del Skrevet 6. desember monican94 skrev (10 minutter siden): 10,- på kiwi Såpass billig ja, takk for svar. Anonymkode: 57105...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #107 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 Derfor nordmenn sliter med overvekt. I desember skal en være stappmett! Anonymkode: 2cbfc...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #108 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Derfor nordmenn sliter med overvekt. I desember skal en være stappmett! Anonymkode: 2cbfc...ef4 Det er ingen som sliter med overvekt pga desember. Den vekten bygger de gjennom året. Anonymkode: 57cc9...b5b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #109 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 Nå kjøper ikke jeg 4-5 pakker, men ja jeg kjøper marsipan og grøt i desember. Gjorde det før priskrig og. Man blir ikke overvektig av og spise litt søtt til jul. Ja, det er noen som er hamstrere , skjer noe opp i hodet dems. De hamstrer jo gjerne surkål og sennep også . Anonymkode: 57cc9...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. desember #110 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 Selv om man kjøper mye på en gang, så betyr det ikke at man spiser opp alt på en gang. En del har grei holdbarhet og kan ligge et par uker. Jeg er overvektig og kan ha masse godteri og sjokolade liggende her hjemme, uten at jeg stapper alt i meg på 2-3 dager. Man har da selvdisiplin. Har man ikke det, så får man la være å kjøpe. Synes uansett at man ikke skal legge seg opp i hva andre kjøper og ikke kjøper. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 6. desember #111 Del Skrevet 6. desember Mardina skrev (20 minutter siden): Synes uansett at man ikke skal legge seg opp i hva andre kjøper og ikke kjøper. Når personen foran meg i køen har 30 oster i vogna og jeg ikke fikk den ene jeg skulle ha da sier jeg ifra. Ikke at det hjelper, men de kan godt få høre hvor ego de er. 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #112 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ingen som sliter med overvekt pga desember. Den vekten bygger de gjennom året. Anonymkode: 57cc9...b5b Og så blir desember kronen på verket eller «dødsstøtet» der man langer innpå kilovis med billige marsipanpølser og julegriser kun fordi det var så forbaska billig. Spiller ingen rolle om jeg blir litt ekstra feit når marsipangrisen bare kosta svinlende 5 kr. Det tilbudet er for godt til å prøve å holde seg noe lunde sunn og slank for. Anonymkode: cd368...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #113 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så blir desember kronen på verket eller «dødsstøtet» der man langer innpå kilovis med billige marsipanpølser og julegriser kun fordi det var så forbaska billig. Spiller ingen rolle om jeg blir litt ekstra feit når marsipangrisen bare kosta svinlende 5 kr. Det tilbudet er for godt til å prøve å holde seg noe lunde sunn og slank for. Anonymkode: cd368...8d0 Likevel GIDDER du bry deg en fredags kveld i desember LOL Anonymkode: edcbe...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. desember #114 Del Skrevet 6. desember Elsker sjokolade skrev (31 minutter siden): Når personen foran meg i køen har 30 oster i vogna og jeg ikke fikk den ene jeg skulle ha da sier jeg ifra. Ikke at det hjelper, men de kan godt få høre hvor ego de er. Akkurat det skjønner jeg at du gjør. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #115 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men jeg kjøper for 6 stykker som ikke kjøper noe. Vi klarer oss på 4 pakker marsipan, noen pakker grøt osv. Anonymkode: 24eab...cb2 Det gjør jo sannsynligvis de andre også da, da fleste som kjøper mye har familie. Få enslige som kjøper 15 grøt og 12 pakker nonstop. Anonymkode: b2b46...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #116 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 Er ikke hele poenget ditt her at man ikke ville kjøpt ekstra om det ikke var på tilbud? Men du ville gjort det selv, bare på en annen vare? Her ramla jeg helt av logikken din. Anonymkode: b2b46...0d4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #117 Del Skrevet 6. desember Jeg kjøpte 1 Edamerost. 3 kjøttpølser, 3 pakker sosisser. Jeg kjøpte ikke grøt for det spiser jeg ikke. Kjøpte noe godteri men max 3 av det jeg spiser. Hva skal jeg med 18 Edamer? Det har vært slike tilbud hvert år så det blir nok neste år også. Anonymkode: a3856...8cc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #118 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er ikke hele poenget ditt her at man ikke ville kjøpt ekstra om det ikke var på tilbud? Men du ville gjort det selv, bare på en annen vare? Her ramla jeg helt av logikken din. Anonymkode: b2b46...0d4 Du ser ikke forskjell på å handle mengder med julemarsipan kontra klementiner på tilbud? Det første er svært dårlig for helsa, og det er så synd at folk lar helsa forringes ekstra mye bare fordi tilbudet på 5 kr for marsipangrisene var for godt til å la være. Så da moser vi i oss totalt 20.000 ekstra kalorier denne julen og utover januar, for det var jo så billig. Anonymkode: cd368...8d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #119 Del Skrevet 7. desember Mardina skrev (9 timer siden): Selv om man kjøper mye på en gang, så betyr det ikke at man spiser opp alt på en gang. En del har grei holdbarhet og kan ligge et par uker. Jeg er overvektig og kan ha masse godteri og sjokolade liggende her hjemme, uten at jeg stapper alt i meg på 2-3 dager. Man har da selvdisiplin. Har man ikke det, så får man la være å kjøpe. Synes uansett at man ikke skal legge seg opp i hva andre kjøper og ikke kjøper. Om du kjøper mye på en gang og legger billig julemarsipan i godteskuffen din på totalt 30.000 kalorier, så er det likevel 30.000 ekstra unødvendige kalorier gjennom året som du ellers kanskje ikke hadde spist hvis det ikke var for at det var så sykt billig. Gå fordi disse dritt-tilbudene folken, gå forbi. Anonymkode: cd368...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #120 Del Skrevet 7. desember Etter min mening ødelegger dagens opplegg langt mer enn det skaper - greit nok å senke prisene, men ikke til et nivå som gjør at folk går bananas og hyllene blir tomme. Før i tiden kunne man se frem til julegodt til halv pris etter julen; nå blir det meste rensket bort i begynnelsen av desember. Butikkenes grådighet etter å vise at de er billigst i en tid der man retter lyset mot dette synes jeg personlig er hykleri i særklasse når de ikke nøler med å øke prisene så snart folk ikke legger merke til det. Er det forresten noen som har sett posen med Nidars Julefavoritter på REMA eller KIWI? Dette var en standard julevare tidligere, men finner den bare på Nille nå der den koster alt for mye; fant den ikke engang på Coop Mega, der de ikke følger priskrigen. Oda har den heller ikke. Så hvis resultatet av priskrigen er at man skal kutte ut et tradisjonsrikt produkt fordi dette ikke lenger er lønnsomt å selge på tilbud, er ikke opplegget mye å rope hurra for. Anonymkode: e2ac1...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå