Gå til innhold

Går på antibiotika og er ekstremt kvalm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har uvi å har fått antibiotika mot det, begynte i dag og har kastet opp 1 gang og er helt lammende kvalm. Kuren er kun på 3 dager, legen er jo stengt. Noen som får slike bivirkninger, har dere likevel fullført? Det er jo helg så får ikke snakket med lege, men usikker på om jeg klarer 3 dager ...

Anonymkode: 19895...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk litt biola, og kjøp alkoholfri ingefærøl på butikken (av typen med ekte ingefær) som for eksempel fever tree sin. Prøv å ta kuren ut. Ring legevakt om du spyr opp en dose for eksempel.

Anonymkode: 4395f...fe6

Skrevet

Snakk med legevakt. Du burde kanskhe fått en annen type kroppen din takler bedre. 

Anonymkode: 1cdbb...7b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har uvi å har fått antibiotika mot det, begynte i dag og har kastet opp 1 gang og er helt lammende kvalm. Kuren er kun på 3 dager, legen er jo stengt. Noen som får slike bivirkninger, har dere likevel fullført? Det er jo helg så får ikke snakket med lege, men usikker på om jeg klarer 3 dager ...

Legevakt er tilgjengelig 24/7. Har du kastet opp, så kan du og ha kastet opp medisinene. Du kan bli virkelig syk av uvi som ikke blir behandlet/svikt i medisinering. Så ring legevakten og snakk med dem. Mulig du må få en annen antibiotika. Er det Furadantin du har fått? Så er den fæl!  🤮

Anonymkode: 51f5b...299

• Liker 2
Skrevet

Jeg ringer ikke eller drar til legevakten for uvi, da venter jeg til mandagen. (Vår legevakt er tragisk) Prøver å ser om jeg får i meg i dag også. Jeg kaster opp rundt 30-40 min etter jeg har fått i meg tabletten. Så tror den ikke har blitt med opp. 
Det er selexid tror jeg, smaker og lukter  grusomt også. 
Prøve litt Biola se om det hjelper litt, kan ikke drikke ingefær dessverre er veldig allergisk, men hørt det skal hjelp mot kvalme :) 

Skrevet

Det finnes jo gode medisiner mot kvalme også, det kunne jo legevakten kanskje bistått med, men hvis du ikke vil dit så vet jeg ikke. 

Anonymkode: e9875...6f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes jo gode medisiner mot kvalme også, det kunne jo legevakten kanskje bistått med, men hvis du ikke vil dit så vet jeg ikke. 

Medisiner mot kvalme, ved antibiotika koster en liten formue for noen få tabletter, og skrives ikke ut før man har byttet antibiotika og uvi har gått lengre opp over slik at pas. Er syk, virkelig syk av sin uvi. De andre billigere er bare sukkerpiller mht virkning i dete tilfellet. 

Anonymkode: 51f5b...299

Skrevet

Noen medisiner må man ta etter at man har spist, har du lest anvisningen?

Anonymkode: 271a1...1c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bruker zofran, hjelper ikke noe. Legevakten her har jeg ikke opplevd som bistand, selv når jeg har vært alvorlig syk og til slutt hentet med ambulanse. Så med uvi tror jeg ikke de ønsker å snakke med meg engang. Bruke hele lørdagen på å sitte i 6-7 timer er ikke aktuelt. Da slutter jeg så lenge å tar kontakt med legen min på mandag. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen medisiner må man ta etter at man har spist, har du lest anvisningen?

Anonymkode: 271a1...1c2

Skal tas med mat og masse drikke står det, så det har jeg gjort. Skal også tas stående eller sittende har gjort det også. Så dårlig som dette har jeg ikke blitt før av antibiotika 😅

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...