AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:26 #1 Del Skrevet fredag kl 21:26 Jeg har en selvrensende ovn fra ikea, som rengjøres med pyrolyse. MEN glasset blir ikke rent. Hvordan kan jeg rengjøre det? Anonymkode: 36be7...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet fredag kl 21:50 #2 Del Skrevet fredag kl 21:50 Denne fra Plumbo funker veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:10 #3 Del Skrevet lørdag kl 06:10 tebrok skrev (8 timer siden): Denne fra Plumbo funker veldig bra. Så da sprayer du på inne i ovnen, tar glasset ut eller hva? Anonymkode: 36be7...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet lørdag kl 06:28 #4 Del Skrevet lørdag kl 06:28 Jeg sprayet bare rett på glasset med døren oppe, og lot det sitte i 20 minutter ca. Er kanskje best å ta av glasset så unngår du at det drypper ned på gulv e.l. Må skrubbe også etterpå (litt avhengig av hvor skittent glasset er) men i motsetning til andre ovnsprayer (fra Jif feks) så er denne veldig effektiv i å løse opp grumset. Du kan også varme ovnen på forhånd sånn at glasset er varmt, da er det mer effektivt. (Men ville ha luftet kraftig dersom det fordamper i rommet, er ikke sånn man vil sitte å inhalere akkurat). Evt spraye døra, tørke det ut over med en klut, lukke ovnsdøra og la det sitte på 10 min på 220 grader. (Står instrukser på flaska). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet lørdag kl 08:02 #5 Del Skrevet lørdag kl 08:02 Har du skapt med barberblad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #6 Del Skrevet i går, 06:47 Hmmmmmm skrev (22 timer siden): Har du skapt med barberblad? Høres ut som oppskrift på oppskrapet glass. Anonymkode: 36be7...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet i går, 22:28 #7 Del Skrevet i går, 22:28 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Høres ut som oppskrift på oppskrapet glass. Anonymkode: 36be7...39a Tull. Helt vanlig å bruke det. Jeg bruker det selv. Til platetoppen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Jeg vil tippe det står i manualen at du skal rense glasset på døra FØR du setter igang et pyrolyseprogram. Fettet brenner seg fast i glasset, og det blir ikke rent. Skrap det relativt rent med en glasskrape, gå over med Jif Kjøkken, Plumbo ovnsrens eller lignende og kjør pyrolyse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tar av glassene og kjører dem i oppvaskmaskinen. Det ytterste glasset (som er fast) tar jeg med ovnsrens av det jeg har liggende, og bruker sånn skrape til platetopp (ikke ulikt barberblad, som noen her nevner). Gnikker med grovsiden av skrubben om noe sitter dønn. Glasset på ovnen er veldig standhaftig, så det tåler en real skrubbing. Har også ovn fra IKEA med pyrolyse. Anonymkode: eb6da...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå